На 22 юли 2019 да почерпят

Германците не искат АКК за канцлер Крамп-Каренбауер губи подкрепа

Италия атакува правилата за публични разходи на ЕС

Партията на Владимир Зеленски печели парламентарните избори в Украйна по предварителни данни

Полицията използва сълзотворен газ и гумени куршуми срещу протестиращи в Хонконг

Махат от КАТ първата регистрация на автомобили Паспорт за всяка кола, влизаща в България

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 юли 2019

Ремонтират обсерваторията в Борисовата градина Софиянци гледат звездите през 120-годишен телескоп

Шефът на обвинения в кибератака срещу НАП: Няма да отключим компютъра му за ГДБОП

Хакнаха сайтовете на летищата в Бургас и Варна

Концесионери лъжат с чадърите на плажа Заради шмекерии туристите няма да се върнат по морето

Планински спасители свалиха жена със счупен крак от Витоша

Главният редактор на „Труд“ Петьо Блъсков: Всеки ръководител на високо равнище трябва да има мозъчна група, но да не е съставена от известни социолози

България с над 800 медала от олимпиади по природни науки Учредяваме международните състезания по физика и астрономия

Алпинист се отказа от върха, за да спаси живот В самото подножие на връх Ленин в Памир Георги Илков-Темето жертва мечтата си

Държавата обяви поръчка за най-скъпия и дълъг тунел

Държавата обяви поръчка за най-дългия тунел на магистрала в страната – този при Кресненското дефиле на „Струма“, като прогнозната цена е 250 млн. лв., съобщи „Капитал“. Изданието отбелязва, че това е една от най-големите пътни поръчки за тази година, а вероятно и за следващата.

Тунелът „Железница“ е част от проекта за 17-километровата отсечка на „Струма“ от Благоевград до Крупник. Дълъг е 2 км, но поръчката включва и 2.46 км открит път и съоръжения. Срокът за изграждането е близо 4 години. Финансирането ще бъде осигурено от европейската програма „Транспорт“ и от държавния бюджет.

Трасето през Кресна още не е окончателно известно, след като държавата вече се отказа от проекта за рекордно дългия 13-километров тунел. Държавната компания НКСИП е решила да го раздели на две, защото проектирането на пътната част е изисквало 9 месеца по-малко, отколкото на тунелната.

Лотът е разделен на два етапа, като за първия с дължина 12.54 км вече има избран изпълнител – обединение „АМ Струма 3.1“, в което влизат благоевградската „Агромах“, „Пътища Пловдив груп“, „Пътища Пловдив“, АБ, „Хидрострой“ и „Алве консулт“ (виж карето). Те спечелиха търга с максимален брой точки на техническата оферта и цена от 139 млн. лв. без ДДС, която при непредвидени обстоятелства не може да надвиши 155 млн. лв. без ДДС.

„Първо, искахме да пуснем по-бързо пътната част, второ, стойността на целия проект щеше да е много висока, както и изискванията към кандидатите. Не всеки е специализирал и има опит в тунелно строителство“, заяви председателят на управителния съвет на НКСИП Асен Антов. Ако целият участък – път с тунел, беше пуснат в рамките на една процедура, изпълнителят можеше да е съвсем друга компания или обединение с опит в тунелното строителство, а общата стойност на поръчката – около 400 млн. лв. Преди година държавата обявяваше като очаквана стойност на тунела сума от 200 млн. лв.

Тунелът преди с. Железница ще е на почти същото място като съществуващия тунел на път Е79, само че на няколкостотин метра навътре в скалния масив. Освен него изпълнителят ще трябва да изгради и мост над р. Струма, надлез над пътя Е79, надлез над жп линията София – Кулата и надлез над пътя Симитли – Благоевград.

Според експерти от пътния бранш цената за съоръжението може и да е реалистична, тъй като досега толкова дълъг тунел, който да отговаря на съвременните европейски норми, не се е изграждал.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.