На 17 юли 2019 да почерпят

ЦСКА прескочи “Титоград”, чака “Осиек”

Украйна арестува хакер, издирван с години от САЩ

Разследват измами с техника за 45 000 евро и 28 800 литра спирт Фирма от Долна Оряховица изпищяла при сделка с трактор от Полша, Захарни заводи попаднали в капан за износ в Италия

74 българи емигрират в Германия дневно Населението й надхвърли 83 млн. души

Ангела Меркел и други европейски лидери поздравиха новия шеф на ЕК Силвио Берлускони пръв стисна ръката на Урсула фон дер Лайен

Рекордьор по смъртност в ЕС остава България Страната ни е на първо място с 1602 починали на 100 000 жители

Урсула фон дер Лайен е новият председател на Европейската комисия

Хакерът отмъщавал за свалянето на Тодор Живков Електронна услуга за връщане на ДДС позволила неправомерния достъп в сървъра

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 17 юли 2019

Санкция до 20 млн. евро грози НАП заради изтеклите лични данни на милиони българи

Арест за 6-ма шефове от фонд „Земеделие” (обзор) Държавните чиновници заподозрени като помагачи на алкохолния бос Миню Стайков

До 30% отстъпка от тол таксата за тирове (обзор) Тестват новата система при максимална цена от 12 ст. за километър

Военно положение заради чумата по свинете България губи стотици милиони лева, ако заразата стигне индустриалните ферми

Гледайте НА ЖИВО гласуването за председател на Eвропейската комисия (ВИДЕО)

Разработват батерия за телефон, захранвана от сол

Следващата батерия в телефона ни може да се базира на натрия, който се съдържа в трапезната сол, пише MailOnline, цитиран от „Фокус“.

Натрият не само е се намира в изобилие, което го прави по-евтин от използвания в момента литий, но и батерии, направени от натрий ще задържат повече енергия, ще се зареждат по-бързо и ще имат по-дълъг живот. Такава е визията на френските изследователи, представили първия прототип на батерията си, наречена Na-ion (натриево-йонна) клетка. Учените смятат, че технологията може да се адаптира за складиране на енергия от възобновяеми източници като вятъра и слънцето, което ще помогне да се преодолеят ограниченията на тези ресурси.

Прототипът е във формат 18650 – клетка, приличаща на голяма АА батерия, каквато обикновено се използва в преносими компютри, както и в електрическите автомобили Tesla. По време на циклите на зареждане и разреждане натриевите йони се движат от един към друг електрод в течност. Енергийната плътност на новите клетки е приблизително 90 ватчаса на килограм. Тази стойност е около половината от енергийната плътност на съвременна батерия, но е сравнима с първите произведени литиево-йонни клетки. Дори така това е два пъти енергийния потенциал на оловно-киселинна автомобилна батерия.

Тестове показват, че новите клетки са в състояние да издържат на най-малко 2000 цикъла на зареждане и разреждане, без да загубят качествата си. За сравнение литиево-йонните батерии издържат между 400 и 1200 цикъла. Най-важният стимул за комерсиализирането на технологията би била икономическата изгода, тъй като натрият се среща 1000 пъти по-често от лития.

Литият е най-лекият метал и се отличава с най-голям електрохимичен потенциал, което го прави идеален материал за производство на батерии. Той обаче е рядък и скъп. Батерията Na-ion вече е преминала от лабораторна към предпроизводствена фаза, което е важна крачка към увеличаване на енергийната плътност и разработката на устройство, подходящо за масово производство.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.