Тъкмят рецептата за бира със светена вода Кехлибарената течност ще се казва A-Men

Проф. Кантарджиев: Тирговият комар не пренася тропически вирусни инфекции

Русия и Турция може да правят заедно С-400

Тръмп: Вашингтон работи с Исламабад за слагане на край на войната в Афганистан

Не забраняват фермерските пазари Има заповед за спиране на продажбите на свинско месо и месни продукти

Кубрат Пулев си върна боксовия лиценз в САЩ

Бул. „Витоша” e №3 по ръст на наемите Цените са се повишили с 8,3% в рамките на една година

Макрон: 14 страни-членки на ЕС се споразумяха за нов „механизъм за солидарност“ за мигрантите

Бурджу Йозберк е красива и талантлива

Цените на петрола се повишиха

НАП спира временно 6 електронни услуги Няма достъп до обявите за продажба на имущество на длъжници

Имам ли право на майчински, ако ме съкратят в срока за изпитване

Откриха тухла с печат с името на римския консул Марулус в древния град Нове Уникалната находка датира от 184 година

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 юли 2019

Румен Петков: Може да се очаква взаимодействие на АБВ с БСП на местните избори

Крадат автомобили с почти 9% повече от миналата година

Бум на кражбите на коли у нас – близо 9 процента повече са откраднатите автомобили през 2015-а в сравнение с миналата година, съобщава bTV.

По какви схеми действат автоджамбазите и защо кражбите стават все повече?

От началото на годината досега у нас са откраднати над 3600 коли, с 600 повече от 2014-а.

Най-много са посегателствата в София, Варна, Бургас и Пловдив.

Има и любопитни прецеденти – най-драстичният скок на автокражби е в Смолян – над 300%. Миналата година оттам са откраднати 4 автомобила, а сега – 13. В Силистра също има 300% ръст – от 6 през 2014-а сега посегателствата са 18.

Една от причините, заради които има ръст в автокражбите, е, че дори и да хванат крадец, полицаите много трудно могат да съберат доказателства срещу него.
За да дадат един крадец на прокурор, полицаите трябва да го хванат не да разбива колата, а да я кара. Трябва да има самопризнание, а също и свидетел. Това изискват текстовете от закона, които са от 1968 година. И въпреки че са внесли предложения в парламента, те още не са гласувани.

„Отнемат даден автомобил, откарват го в даден гараж в столицата, разглобява се, после авточастите се разпродават по автоморги и така автомобилът изчезва”, разясни Пламен Максимов от сектор „Престъпления, свързани с МПС“ – СДВР.

За автоморгите, които пласират части от разфасованите коли, също няма нито закон, нито контрол, твърдят полицаи. А печалбите са огромни.

„Той ако го купи за 1500, към 3 до 4 хиляди лева му е печалбата. Като затвори кръга, направете си сметката за 10 автомобила. Сумата става огромна, към 30-40 хиляди лева на месец”, изчисли Максимов.

Другата схема е скъпи возила да се продават с фалшифицирани документи. Точно на такава акция присъства екипът на bTV..

В столичния квартал „Бъкстон” един от оперативните екипи открива подозрителна кола.

Оперативен работник ни съобщава, че има сигнал, че автомобилът е обявен за издирване. За момента сигналът е потвърден. Съмнителната кола е откарана за експертен оглед в полицията.

При проверката на двигателя, рамата и документите се оказва, че е открадната в Испания и препродадена у нас. Случаят се разследва.

Полицаите, които разследват автокражбите, се надяват парламентът да гласува скоро поправки в закона, които да криминализират не само шофирането на крадена кола, но и разбиването й. Твърдят, че така ще им е по-лесно да предават автокрадците на прокуратурата.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.