Сделката за F-16 влиза в парламента

Мъж се самозапали пред японското посолство в Сеул

Тръмп съобщи, че САЩ са свалили ирански дрон в Ормузкия проток

„Левски“ строи два изкуствени терена

На 19 юли 2019 да почерпят

Президентът Радев: За някои е важно да спечелят те, пък ако ще, да загуби цял народ

Токов удар причинил срива на БТВ

БТВ спря за половин час

5G мрежите спъват подслушването на престъпници Европол се жалва, че няма ресурс за битка при новите телекомуникационни системи

Урсула фон дер Лайен заяви, че Европейският съюз не иска твърд Брекзит

Три от три за Хубчев, „Левски“ продължава напред в Европа

Над 100 безплатни културни събития Йорданка Фандъкова представи лятната арт програма на София

Кръводаряване в деня на Левски

Обвинената за подкуп бивша шефка на ТЕЛК-Ловеч е на свобода срещу 3000 лева

Наесен поскъпват ваканциите, купени през туроператори Заради данъчна наредба фирмите фалират или се местят в чужбина

В София има място за още молове

Въпреки отминалата втора вълна на строителство на молове в София и факта, че в близко бъдеще се очаква само един сравнително малък нов модерен търговски център, българската столица има все още потенциал за растеж на този пазар. Това показва разпространен наскоро доклад на консултантската компания Cushman&Wakefield за строителството на търговски центрове в Европа през първото полугодие на 2015 г.

София е сред пазарите с най-ниска наситеност на модерните търговски площи спрямо населението в Европа. Само преди няколко месеца същата консултантска компания определи българския пазар на шопинг центрове като един от най-малките и неактивни в Европа. На него има едва 26 000 квадратни метра в строеж.

На 1000 души население у нас се падат 106 кв. метра в търговски центрове, което е повече от два пъти по-малко спрямо средното за Европа. След нас са само Босна и Херцеговина с 68 кв. м и Сърбия с 61 кв. м.

На другия полюс е Естония с 571 кв. м търговски площи на 1000 души население, следвана от Словения с 380 кв. м и Латвия с 323 кв. м.

На западноевропейския пазар цифрите са далеч по-големи. Най-наситеният пазар в това отношение е Норвегия – почти 900 кв. м на 1000 души население, следвана от Люксембург с 539 кв. м и Швеция с 417 кв. метра, сочат данните на консултантската компания.

През първото полугодие общият обем търговски площи в Европа се е увеличил с 1,4 млн. кв. м до 152,6 млн. кв. м. Повече от три четвърти от новопостроените площи са концентрирани в Централна и Източна Европа, а най-активните строителни площадки в региона са Русия и Турция, пише още в доклада. В двете страни новоизградените търговски площи възлизат на над 811 хил. кв. м за полугодието.

Очаква се ускоряване на ръста на строителството на нови търговски площи в Европа през следващата година. Прогнозите са на пазара да излязат 9,7 млн. кв. м, като отново по-голямата част от тях са концентрирани в Централна и Източна Европа.

Регионът обаче има още доста да наваксва, тъй като все още западноевропейските пазари привличат около четири пети от обема на инвестициите в търговския сегмент. Чувствителна е и разликата в обемите на западно- и източноевропейския пазар – почти 2,3 пъти в полза на първия.

От последната вълна шопинг центрове в София все още не е отворил само Plaza West в „Люлин”. Първоначалните планове за откриването му през 2014 г. така и не се осъществиха и сега се очаква той да бъде завършен през следващата година. Това забавя и сделката за търговския център с гръцкия фонд NBG Pangаea. Фондът изчаква окончателното завършване на мола, преди да го придобие, въпреки че КЗК разреши сделката в края на миналата година.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.