На 16 юли 2019 да почерпят

„Левски“ с убедителен старт на новия сезон, юноша изработи три гола

България е в топ 20 по поскъпване на домовете

Вучич помоли Макрон за помощ по пътя към ЕС и за разрешаване на кризата с Косово

Трус от 3 по Рихтер разлюля Вранча

„Руска връзка” тресе коалицията в Италия Близък до “Лига” лобист търсел финанси от Кремъл

Ердоган: Турция се надява да организира съвместно с Русия производство на системи за ПВО

Частично лунно затъмнение в нощта на 16 срещу 17 юли

Плащаме на ЕС за пластмасовите опаковки Обсъждат нови приходи в бюджета на общността

ЕС одобри санкции срещу Турция заради сондажите в шелфа на Кипър

МВФ: Вдигнете възрастта за пенсиониране Работниците намаляват с 30% през следващите 30 години

Министерство на финансите: На 19 юли партиите ще получат втората част от държавната субсидия за 2019 г.

Частна здравна каса, ако има 500 000 желаещи Новата визия за бъдещето на осигурителния модел поставя повече въпроси и неясноти, отколкото решения

Русия и Украйна готвят голяма размяна на затворници

Ирак предаде на Русия 33 деца на членове на ИДИЛ

Откриха вещество, което разрушава токсичната плака на Алцхаймер

Учени са открили химикал, който разрушава токсичната плака, образуваща се в мозъка в ранните фази на болестта на Алцхаймер, пише „Гардиън“. Първоначални тестове са установили, че добавена към питейната вода, съставката изчиства амилоидните плаки от мозъка на мишка със симптоми, подобни на симптомите при Алцхаймер и възстановява когнитивната функция.

Проучването е в съвсем ранен етап, но дава надежди за лекарство, което да предотвратява натрупването на амилоидна плака и да спира развитието на болестта, пише Фокус. Амилоидните плаки са един от първите признаци на заболяването, като се смята, че допринасят за невродегенерацията, унищожавайки мозъчни клетки.

Изследователи в Корея са открили химикал, наречен EPPS, при изследване на ефекта на различни молекули върху амилоидната плака. Учените са добавили веществото към питейна вода на мишка и това е довело до намаляване на симптомите. Екипът е установил, че приемът на EPPS в продължение на една седмица подобява постиженията на мишките при тестове в лабиринт и премахва амилоидната плака от мозъка на животните.

По време на изследването са използвани мишки, в чиито мозъци е инжектирана амилоидна плака. В резултат животните са страдали от нарушение на когнитивната функция, но не са развили наблюдаваните при Алцхаймер увреждания, които не се повлияват при премахване на амилоидната плака.

„Смятам, че EPPS или друго лекарство за премахване на амилоиди ще лекува мозъчните увреждания на пациенти с Алцхаймер,“казва ЮнгСу Ким, който ръководи екипа от Института за наука и технология в Сеул, Южна Корея. Предстои още много работа обаче, за да се установи, дали веществото подобрява състоянието на хора с деменция и дали предизвиква токсични ефекти.