На 16 юли 2019 да почерпят

„Левски“ с убедителен старт на новия сезон, юноша изработи три гола

България е в топ 20 по поскъпване на домовете

Вучич помоли Макрон за помощ по пътя към ЕС и за разрешаване на кризата с Косово

Трус от 3 по Рихтер разлюля Вранча

„Руска връзка” тресе коалицията в Италия Близък до “Лига” лобист търсел финанси от Кремъл

Ердоган: Турция се надява да организира съвместно с Русия производство на системи за ПВО

Частично лунно затъмнение в нощта на 16 срещу 17 юли

Плащаме на ЕС за пластмасовите опаковки Обсъждат нови приходи в бюджета на общността

ЕС одобри санкции срещу Турция заради сондажите в шелфа на Кипър

МВФ: Вдигнете възрастта за пенсиониране Работниците намаляват с 30% през следващите 30 години

Министерство на финансите: На 19 юли партиите ще получат втората част от държавната субсидия за 2019 г.

Частна здравна каса, ако има 500 000 желаещи Новата визия за бъдещето на осигурителния модел поставя повече въпроси и неясноти, отколкото решения

Русия и Украйна готвят голяма размяна на затворници

Ирак предаде на Русия 33 деца на членове на ИДИЛ

В Китай представиха кола, която се управлява с мисли

Забравете самоуправляващите се автомобили, скоро може да караме контролирани с мисли коли.

Китайски инженери са разработили система, която е в състояние да разчита мозъчни сигнали и да предава командите към кола, съобщава британският „Телеграф“.

Засега технологията може да движи автомобил напред, назад, да задейства спирачки и да заключва и отключва вратите, без да е необходим физически контрол.

Изследователите заявяват, че са разработвали технологията в продължение на две години.

Системата се състои от 16 сензора, които засичат електроенцефалографски сигнали в мозъка на шофьора и софтуер,преобразуващ сигналите в инструкции.

Целта е не само да се създаде атрактивна авангардна технология. Системата е създадена за парализирани или възрастни водачи със затруднени движения. “Проектът има две изходни точки.

Едната е да се предостави метод за управление без използване на ръце и крака за инвалиди, които не могат да се движат безпроблемно. Втората – да се разработи “по-интелектуален” режим за управление за здрави хора,” казва Джанг Джао.

Контролирането на превозно средство с мисли при натоварен трафик изглежда опасна идея, но изследователите са категорични, че отклоняване на вниманието не би причинило инцидент.

Мисловна концентрация е необходима само при промяна на движението на автомобила – нещо, което така или иначе правим на подсъзнателно ниво. Според учените крайната цел би могла да включва интегриране на тази технология със самоуправляващите се коли.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.