Верижна катастрофа на АМ „Тракия“ край Стара Загора

Новият шеф на фонд „Земеделие“: Служителите ни са в стрес, само трима от директорите са на работа

Най-малко 32 души са загинали от удари на мълнии в Северна Индия за един ден

Махат от КАТ първата регистрация на автомобили Паспорт за всяка кола, влизаща в България

Превозвач заплашва да остави Севлиево без междуградски транспорт Причината - липса на годишни винетки за автобусите

Григор Димитров падна с една позиция в световната ранглиста

Как човек сте, ако нямате селфи с морски пейзаж?

EK разработва пакет с помощи за Ирландия заради Брекзит

63-годишен англичанин се е удавил в морето в Бургас

САЩ ще изпратят астронавти на дългосрочна мисия на Луната

Маскирани нападнаха с пръчки участници в масов протест в Хонконг (ВИДЕО)

Румяна Бъчварова: Израел продължава да рекламира България като туристическа дестинация

Джулиан Асандж ще бъде екстрадиран в САЩ

Кристиян Бойков: Не съм хаквал НАП Цяла България се е обърнала срещу мен, оплака се компютърният специалист, задържан за кибератаката

99,98% избирателна активност на местните избори в Северна Корея

ТЕСТ Infiniti Q30 – премиум играчът, който знае 2 и 200

СТЕФАН ЧОЛАКОВ

Лисабон–София

Компактният кросоувър е за тези, които искат да са различни

Луксозна бюджетна кола звучи малко като богат беден българин, но очевидно този ярък пример за оксиморон е на път да се поразмие малко в автомобилния бизнес.

Все повече компании опитват да създадат усещане за нещо скъпо в иначе скромни модели и някои определено успяват.

Всъщност днес става все по-трудно да се обособи така нареченият премиум клас, който дълго време бе запазена територия предимно за звездната германска тройка – Mercedes, BMW и Audi.

В момента почти всяка от по-масовите компании предлага и някакъв топмодел, който претендира да е премиум. Същото, но с обратен знак се наблюдава и при компаниите, известни с премиум имиджа си. Т.е. правят така, че мечтаната от мнозина марка да се окаже почти изкушаващо достъпна.

Infiniti e сред малкото фирми, успели да се доближат до легендарните премиум акули. Луксозното подразделение на Nissan натрупа доста опит и написа своя история, продължаваща вече четвърт век. Тази година обаче може да се окаже преломна в развитието на компанията, която готви нов удар, този път в един още по-ожесточен сегмент. Сравнително новата категория „компактен кросоувър“ набира все по-голяма популярност и дори започва да се превръща в нещо като символ на модерните и успели градски хора.

От Infiniti признават, че Q30 е жизненоважен в изпълнението на стратегическия план за глобален растеж. Изцяло новият премиум кросоувър на японците трябва да привлече вниманието на клиентите, търсещи нещо по-различно.

Не е тайна, че Infiniti се цели в онези водачи с възможности, които мислят, че биха попаднали в някакво клише, ако заложат на някоя от германските марки. С Q30 общо взето се затваря гамата и съответно конкуренцията с немските титани става още по-реална.

Q30 има отличителен дизайн и онази открояваща визия, която е задължителна за премиум класа. Моделът остава подчинен на концепта, показан през 2013 г., но заимствал и от по-големия брат Q50. Като двойната предна решетка с 3D ефект например. Веднага прави впечатление и сравнително високата осанка на автомобила, който иначе има типичната за купе форма. Смелият и дори дързък дизайн присъства и в купето, където е постигната една странна, но приятна комбинация от асиметрия на елементите и функционалност.

От Infiniti са се опитали да създадат една среда, в която се пресичат естетиката и комфортът. И трябва да признаем, до голяма степен са успели.

Още с влизането в купето действително се усеща, че това е един по-специален автомобил. И на пръв поглед личи качеството на използваните материали, а контролните уреди и бутони са приятни на пипане. Особено скоростният лост на автоматичната трансмисия, който е компактен и лесен за управление. Централната конзола е подчинена на търсения лукс, както и мултимедийната система. Комфортът присъства въпреки компактните размери. Q30 е предназначен да отличава притежателя си в градската джунгла, но в същото време е подходящ и за дълги пътувания.

Багажникът е повече от конкурентен за класа – 368 литра, да не говорим, че задните седалки се разделят в съотношение 60:40 и така се отваря допълнително място.

В Infiniti не крият, че тяхната цел продължава да са клиентите, които търсят разнообразието от класическия премиум модел. Същевременно обаче от компанията се надяват техният Q30 да се окаже привлекателен и за т.нар. ъпгрейдъри. Или по-точно за клиентите, които са имали доскоро, да речем, Mazda 3, Opel astra или пък Kia C’eed. Предполага се, някои от тях ще са склонни да платят по-висока цена, но и да получат нещо различно. Колкото и странно да звучи на пръв поглед, Infiniti хвърля ръкавицата и към „флийт“ категорията на служебните автомобили. Компактният хечбек може да се окаже доста подходящ за фирмите, търсещи определена представителност на служителите. Или поне на тези с по-висока позиция.

Целия тест можете да прочетете в новия брой на списание „Авто Труд“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.