Кристалина Георгиева има шанс да оглави Международния валутен фонд след оставката на Кристин Лагард

Български ало измамник завлече с 20 000 евро грък

Марешки превръща Пощенската палата във Варна в хотел

Заловиха младежи, крали гориво от пътно-строителна машина Злосторниците признали за деянието

Прибраха в психиатрия агресивен мъж Софиянецът буйствал в жилище и срещу полицаи в Свищов

Галина Георгиева е избрана за член на СЕМ от квотата на Народното събрание

Росен Бъчваров: Пробойната в системата на НАП вече е запушена

Гордън Рамзи отслабнал с 25 кг, след като спрял млечните продукти

Боил Банов: Ремонтът на Ларгото ще струва около 10 000 лева

Валери Симеонов: От НФСБ сме против машинното и електронното гласуване

Гладен човек с пет букви?

Музеят в Търново отбелязва 182 години от рождението на Васил Левски Показват изложба с документи и вещи на Апостола

Убиецът Полфрийман иска предсрочно освобождаване

Урсула фон дер Лайен: Впечатленията ми от българите са перфектни

Явор Колев, ГДБОП: Има задържан за хакерските атаки срещу НАП Заподозреният не е руски гражданин, обясни шефът на отдел „Киберпрестъпност”

При празнично пазаруване хората по-лесно стават жертва на нелоялни търговци

В навечерието на Коледа и Нова година хората са активни, купуват подаръци за близките си и настроението е приповдигнато, което е рисков фактор за това да станат жертва на нелоялни търговски практики по-лесно, отколкото това би могло да се случи в обичайното им ежедневие. Това предупреди пред БНР председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Предстоят активни инспекции на комисията в търговските обекти в навечерието и по време на предстоящите празници. Една от основните проверки ще бъде тази на намалените стоки, ще се инспектира дали обявените намаления са реални, заяви Маргаритов.

Колкото и да е голямо намалението, потребителят не губи правото си на рекламация. Правилата са едни и същи и при стоките на редовна цена и при тези в промоция.

Инспекторите на комисията ще проверяват и промоциите на подаръчни комплекти и дали те са изгодни за потребителя, защото не липсват случаи в обратна посока, коментира Маргаритов.

Обект на проверки ще бъдат и кампаниите на големите вериги магазини, извършвани чрез разпространявани по домовете брошури. Там ще се търси достатъчна наличност на стоките, защото невинаги обявените намаления съответстват на достатъчно количество от намалената стока, което да задоволи потребителското търсене, обясни още Димитър Маргаритов.

В онлайн търговията ще се проверява дали търговците са реални дали потребителите имат възможност да се откажат от стоката в предвидения от закона срок.

Важно е онези, които предприемат пътувания за празниците, да сключват писмени договори и да пазят документите си за извършени плащания, за да може ако има рекламация туроператорите да понесат своята отговорност, напомни председателят на Комисията за защита на потребителите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.