Планински спасители свалиха жена със счупен крак от Витоша

Главният редактор на „Труд“ Петьо Блъсков: Всеки ръководител на високо равнище трябва да има мозъчна група, но да не е съставена от известни социолози

България с над 800 медала от олимпиади по природни науки Учредяваме международните състезания по физика и астрономия

Алпинист се отказа от върха, за да спаси живот В самото подножие на връх Ленин в Памир Георги Илков-Темето жертва мечтата си

Верижна катастрофа с 4 коли предизвика задръстване на път Е-79 край Симитли

Председателят на касата Жени Начева: Частните фондове и НЗОК с еднакви здравни услуги

Индия ще направи втори опит да изстреля космически апарат към Луната

Кметът на Разлог вдигна сватба на сина си (СНИМКИ)

Започна умъртвяването на 17 000 прасета от свинекомплекса в село Николово

Фалшив изумруд? Няма грешка с малахита

249 са кандидат-студентите за новия Факултет по медицина Първото класиране ще бъде обявено на 5 август

Форбс: Хакери са откраднали огромно количество данни от федералната служба за сигурност на Русия

Пендаровски: Комисията за историческите въпроси между Северна Македония и България е в задънена улица

Висоцки – първият съветски мачо 39 години след смъртта на барда, той вече е безсмъртен

Слаба избирателна активност на парламентарните избори в Украйна

Проект на МВнР в помощ на модерното обслужване на гражданите и бизнеса

Във връзка с успешно изпълнен проект на 17.11.2015 г., в гр. София бе проведена заключителна пресконференция по проект на Дирекция „Консулски отношения” на МВнР – „е-консулски услуги” с рег. № 13-31-35/23.04.2014 г., финансиран по линия на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.

Проектът бе разработен при спазване на принципите на доброто управление и по-конкретно на визията за електронното управление в България за предоставяне на гражданите и бизнеса на качествено административно обслужване по електронен път по всяко време, на всяко място и чрез алтернативни канали за достъп, и за постигане на максимален ефект и устойчиво развитие при оптимизиране на разходите и на работните процеси (съгласно Концепцията за електронното управление в България 2010–2015 г.), както и на постепенно изграждане на цифрова администрация (съгласно Общата стратегия за електронно управление в Р България 2011–2015, приета с Решение № 958 на Министерския съвет от 29.12.2010 г.).

Проектът е насочен към постигането на една обща и четири специфични цели. Общата цел е подобряването на качеството на административното обслужване на гражданите и бизнеса посредством развитие на електронните услуги в дирекция “Консулски отношения” на Министерството на външните работи на Р България. Специфичните цели са фокусирани върху оптимизирането на работните процеси, усъвършенстването на електронните консулски услуги, повишаването на капацитета на служителите за предоставяне на по-добри услуги, както и популяризирането на развитието на електронните услуги, предоставяни от МВнР на гражданите и бизнеса.

Целевите групи по проекта обхващат български граждани, които пътуват зад граница, български граждани, които пребивават и/или живеят в чужбина, близки на български граждани от горните категории, членовете на Нотариалната камара на Република България, централните банки, а чрез тях и техните клиенти – граждани и фирми, както и служители в дирекция „Консулски отношения” (ДКО) на Министерството на външните работи на Р България и консулски служители в дипломатическите и консулските представителства на Р България.

По проекта бяха развити следните 6 електронни административни услуги в системата на МВнР:

1. Приемане и обработване по електронен път на заявление за издаване на български личен документ – лична карта”;

2. „Приемане и обработване по електронен път на заявление за издаване на български личен документ – паспорт”;

3. „Приемане и обработване по електронен път на заявление за издаване на български личен документ – свидетелство за управление на МПС”;

4. „Проверка по електронен път от нотариуси на датата, съдържанието и подписите на удостоверени от консулските служби на Република България частни документи на български и чужди граждани”;

5. „Проверка по електронен път от нотариуси на верността на преписи и извлечения на документи на български граждани, удостоверени от консулските служби на Република България”;

6. „Проверка по електронен път от нотариуси на съставени пред консулските служби на Република България нотариални завещания на български граждани”.

Чрез изграждането на електронните услуги за лични документи и СУМПС се спестява минимум едно ходене до съответното консулско или дипломатическо представителство на българския гражданин, живеещ в чужбина. Преди реализацията на проекта българските граждани, които отговарят на посочените условия, посещават два пъти съответната консулска служба (един път за подаване на заявлението и втори път за получаване на готовия документ), което е свързано с допълнително време и средства, особено в случаите, когато живеят в места, които са по-отдалечени от консулските служби или в държави, в които Р България няма дипломатически и консулски представителства.

По отношение на услугата за нотариалната проверка на удостоверени от консулските служби документи преди проекта тя се осъществяваше по административен път чрез изискване на проверка в съответната консулска служба. Понякога изпращането на документите до чужбина и връщането им до заявителя отнемаше до около две седмици. Затова се разработи уеб базирано приложение за справки в реално време в централната база-данни в МВнР, до което ще бъде даден електронен достъп на нотариуси. Последното ще намали значително административната тежест върху бизнеса (нотариуси и банки), но също и върху гражданите при ползването на услугата.

По проекта се разработи и интегрира вътрешен сайт за подобряване свързаността на съществуващите информационни системи и осигуряване на вътрешния електронен обмен между консулските служители при предоставянето на качествено и надеждно административно обслужване на гражданите и бизнеса. Тази среда е интегрирана към системата за достъп на граждани и бизнес до официалната интернет страница на МВнР и ще допринесе за надграждане на услугата „Пътувам за”, където се предоставя за улеснение на българските граждани информация и електронен регистър, насочен към българи, пътуващи или живеещи извън пределите на Република България.

Сред останалите дейности по проекта попадат също: доброто управление, състезателност и прозрачност при изпълнение на проекта; повишаване на административния капацитет чрез провеждане на обучения на служители на МВнР и служители в задграничните представителства; повишаване на информираност на целевите групи и обществеността за електроните услуги, които предоставя по компетентност дирекция „Консулски отношения”.

Всички дейности по проекта и тяхната последователност бяха извършени така, че да бъдат постигнати заложените в проекта цели и да се гарантира ефективност и ефикасност на резултатите от проекта.

Проектът е от изключителна полза за гражданите, бизнеса, служителите на МВнР и целевите групи, защото пести средства време и усилия, както повишава качеството на услугите и административния капацитет на администрацията.

„Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.”

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.