Фитнес пази „Юнайтед“ от контузии

На 23 юли 2019 да почерпят

Тъкмят рецептата за бира със светена вода Кехлибарената течност ще се казва A-Men

Проф. Кантарджиев: Тигровият комар не пренася тропически вирусни инфекции

Русия и Турция може да правят заедно С-400

Тръмп: Вашингтон работи с Исламабад за слагане на край на войната в Афганистан

Не забраняват фермерските пазари Има заповед за спиране на продажбите на свинско месо и месни продукти

Кубрат Пулев си върна боксовия лиценз в САЩ

Бул. „Витоша” e №3 по ръст на наемите Цените са се повишили с 8,3% в рамките на една година

Макрон: 14 страни-членки на ЕС се споразумяха за нов „механизъм за солидарност“ за мигрантите

Бурджу Йозберк е красива и талантлива

Цените на петрола се повишиха

НАП спира временно 6 електронни услуги Няма достъп до обявите за продажба на имущество на длъжници

Имам ли право на майчински, ако ме съкратят в срока за изпитване

Откриха тухла с печат с името на римския консул Марулус в древния град Нове Уникалната находка датира от 184 година

По-малка и по-просторна

Германската преса веднага откри прилики между новата Astra и новия шеф на Opel д-р Карл-Томас Нойман, който пое кормилото на компанията през 2013. Елегантни, слаби, добре тренирани – така изглеждат и автомобилът, и запаленият маратонец Нойман. Тези качества са нужни на Astra в състезанието за повече купувачи в компактния сегмент, където моделът е вечно втори след големия си съперник VW Golf. Много други марки сигурно мечтаят техните автомобили да се класират на това второ място, а Opel мечтае за първото и добре е тренирал своя представител за предстоящия пазарен маратон.

Новата Astra е пострена върху платформата D2 и спестява около 80 кг тегло от каросерията и 40 кг от предния и задния мост. Базовият вариант тежи 140 кг по-малко от предходния модел, при масовата версия с 1,4-литров мотор със 150 конски сили разликата е 150 кг, а в други изпълнения олекотяването достига 200 кг. Радикално намаленото тегло е разпределено по-добре между двете оси и за тази цел акумулаторът е монтиран в багажника под дъното. Това се усеща веднага на шосето. Astra е значително по-пъргава, завива прецизно, държи се уверено, поглъща меко неравностите и в същото време кара водача да се чувства солидно и сигурно. Никога досега моделът не е имал толкова добро пътно поведение. С бензиновите 150 коня в 1,4-литровият турбомотор автомобилът е отлично моторизиран и бързо набира при натискане на газта. Двигателят изпраща мощността си към предните колела и работи удивително тихо при ниски обороти, а при натоварване достига максимална скорост 215 км/ч. От 2000 оборота нагоре се усещат ударно ускорение и тягата на максималния въртящ момент от 245 Nm. Същият агрегат се предлага и със 125 конски сили за водачи, които нямат нужда от по-голяма мощност и ще изминават 100 км с 4,9 л гориво (по данни на производителя). Старт-стоп системата гаси автомобила на светофари и спомага за по-икономично пътуване. Моторът хармонизира добре с шестстепенната механична предавателна кутия, но може да бъде комбиниран също и с шестстепенен автоматик.
Общо взето при петото поколение Astra (ако броим и Kadett генерациите на Opel в компактния сегмент стават 11) всичко е ново – шаси, каросерия, мотори, електроника. Гамата на бензиновите двигатели започва с 1,0-литров трицилиндров турбо агрегат със 105 конски сили, който пие от резервоара само 4,2 л/100 км. Дизеловите варианти са по-евтини от досегашните и се задвижват от “шептящия” 1,6-литров двигател в три нива на мощност – 95, 110 и 135 конски сили. Шампион по икономичност е моделът със 110 коня, който изминава 100 км с 3,4 л гориво. Opel не забравя “състезателите” и скоро ще ги зарадва с бензинови 200 коня и дизелови 170 коня. Сервизните интервали са на 30 000 км – това е най-голямата продължителност в сегмента и осигурява допълнителни икономии на собственика наред с пестеливите мотори.
На размери Astra е станала по-къса с 5 см и достига 4,37 м дължина, като в същото време е и по-ниска с 3 см. Междуосието също е намалено с 2 см до 2,66 м, но в купето има повече място за пътниците. Седящите отзад разполагат с 2,2 см по-голяма височина над главата и с 3,5 см повече простор за краката. Тези цифри изглеждат малки, но реално осигуряват наистина комфортно настаняване на едри хора отзад и удобно пътуване. По традиция Opel глези пасажерите с може би най-удобните седалки в компактния сегмент, спечелили сертификат от ортопедичната организация за здрави гърбове. Срещу доплащане предните кресла получават масажираща функция и вентилация – невиждан досега лукс в този клас, където Astra внася и друго ново удобство за водача. Това са интелигентните матрични LED светлини, които позволяват извънградско шофиране с непрекъснато включени дълги светлини. Матричната система постоянно адаптира обхвата и разпределението на светлинния поток в зависимост от ситуацията. Когато предната видеокамера регистрира светлинен обект в собственото или насрещното платно, отделните LED елементи в съответната зона се изключват и така “се изрязва” зоната със застрашените от заслепяване участници в движението. Останалата част от пътя обаче остава ярко осветена. Матричните фарове вече носят награди на новата Astra, която излиза на пътя с всички предпоставки да надмине продажбите на досегашната.

Бутоните намаляват, функциите се увеличават
При новата Astra материалите в интериора са значително подобрени, кокпитът е по-прегледен и изчистен, тъй като са премахнати многобройните бутони и много от функциите се управляват от голям цветен сензорен екран. Богатият пакет електроника съдържа системи за разпознаване на знаците, за предупреждение при напускане на лентата с функция за поддържане на движението в нея, за предупреждение и автоматично спиране при опасност от челен сблъсък, за наблюдение на мъртвите зони, за автоматично паркиране. Уникална за класа е системата Opel OnStar за връзка с телефонен оператор.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.