Най-продаваният Land Rover

Текст и снимки: Георги Луканов

Обновиха джипът красавец Range Rover Evoque, вече се предлага и с дизелов двигател със 180 коня

Само преди 4 години Range Rover Evoque се превърна в истинска модна икона в необятния свят на кросоувърите. Тогава дизайнът на английската кола бе определен като „извънземен“, а за прославата на модела бе впрегната и самата съпруга на Дейвид Бекъм – Виктория, които пък отдавна са олицетворение на модерно семейство в Западния свят. Резултатът за Range Rover Evoque е зашеметяващ.

Компактната джипка е реализирала до средата на 2015-а над 400 продажби, което я прави най-продаваният модел на марката Land Rover в историята!

Въпреки успеха, а може би именно заради него британците направиха и фейслифт на модерния високопроходим автомобил (Range Rover Evoque се предлага и във версия със задвижване само на предните колела, но тя не се търси много-много, особено на нашия пазар). Модернизацията не включва само промени в купето вътре и отвън, но и наличието на нов двигател. Става въпрос за новия Inginium дизелов мотор, вече познат от Jaguar XE.
Това е двулитров 4-цилиндров двигател, който се предлага с мощност 150 и 180 конски сили. Именно версии с по-мощния агрегат с колеги журналисти тествах­ме от София до Белоградчик и обратно. Моторът, който е изцяло проектиран и произведен във Великобритания, разчита на 430 Nm въртящ момент, което е с 20 повече от предишния 2,2-литров дизелов агрегат. По-компактен и динамичен, намалява триенето със система за редукция на азотните окиси. Това е и двигателят с рекордно нисък разход на нафта – 4,2 литра на 100 км пробег по каталог (по време на тестовете на новите рейндж ровъри показателите се въртяха между цифрите 6 и 7, което е един отличен резултат).

Range Rover Evoque е първият автомобил в света с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Разработена съвместно с концерна ZF, тя е една от най-модерните и технологични трансмисии.

С този 9-степенен автомат наистина не се усеща никакво замисляне или превключване на предавките. Турбото работи без никакви „дупки“, но при изпреварване си личи, че кончетата не са достатъчни. Въпреки големия въртящ момент от 430 Nm, достъпни още при 1750 оборота, този кросоувър не става за „състезания“. Друг е въпросът на кого му е нужно да си купува компактен елегантен джип и да се прави на Шумахер на пътя.
Така че трябва да свикнете с новия дизелов двигател и внимателно да преценявате пътната ситуация, преди да правите маневри – тежащата 1590 килограма джипка ускорява от място до 100 км/ч за 9 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.

Ще се изненадате и от пътното поведение на Range Rover Evoque. То е перфектно за шофьора, но е твърдичко за возещите се отзад (особено за някои наши пътища, където асфалтовата настилка далеч не е перфектна).

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили