Кога имаме право на обезщетения за безработица

Две нови огнища на Африканска чума при домашни свине за първи път в област Русе

Народното събрание прие отпадането на машинното гласуване

Искат да се забрани достъпът на гъбарите в горите

Прокуратурата постанови задържане под стража на шведа-автокрадец Кристофер Андерсон нямал шофьорска книжка

БСП – София с кандидати за кметове в още 5 столични района

Започва фестивалът „Дни на куклите”

Министерство на културата: Строителят на Ларгото да отстрани проблемите по обекта Ще предявим съдебен иск при отказ да се премахнат повредите, каза Боил Банов

Турски отбор подписа с грешен футболист

Горанов: Свидетели сме на най-сериозната досега хакерска атака у нас

Илияна Йотова за речта на Урсула фон дер Лайен: Повече емоции, отколкото отговори!

„Червени“ фенове окупираха черногорски курорти

ЦСКА с променлив успех в бивша Югославия

Пастир би и докара до кома възрастната си приятелка

Президентът Радев награди посланика на Израел у нас с орден “Мадарски конник“ (СНИМКИ)

Eдин голям Talisman

Георги Луканов

Снимки: АВТОРЪТ И „РЕНО”

Новата лимузина на Renault е със завиващи задни колела и е с потенциал да стане любимата служебна кола

Амулет или талисман в древните религии и съвременните традиционни култури се нарича предмет, за който се вярва, че отблъсква вредните влияния и злите сили или че закриля носещия предмета. В автомобилния бизнес Renault избра звучащата и значеща едно и също дума Talisman за име на новия си флагман на марката, който трябва да продължи славата на добре познатата ни Laguna.

Renault Talisman е разработен на платформата CMF на френската марка, която от своя страна е използвана и при новите поколения на Megane и Espace, както и при кросоувъра Kadjar. Произвежда се в основно реконструирания за половин милиард евро завод във френския град Дуе.

Карайки и возейки се по маршрута София-Банско и обратно, си зададох въпроса за кого са предназначени този тип автомобили като Renault Talisman? Френският седан предоставя всички удобства, върхови технологии, простор отвътре и голям багажник, съчетавайки в същото време уникално шаси и задвижване с голям избор от двигатели, в това число и с доста малко коне и мощ. Който е шофирал повечко във Франция, Швейцария и Австрия, където ограниченията на скоростта по магистрали и пътища са железни, а камерите – през 2-3 километра, не може да не си е задавал друг въпрос: Защо, по дяволите, ми е тази мощна кола, като мога да я озаптя само с темпомата и не бива да вдигам повече от 130 км/ч?

Именно заради тези ограничения по западните аутобани от Renault доста практично (и икономично за клиента и компанията) са оборудвали Talisman с не дотам големи агрегати. Като в същото време се постига от колата изключителна икономичност по отношение на разхода на гориво и забележителен комфорт в купето и на возене. При спускането от Банско до Симитли натоварен прилично с 4-ма възрастни и багаж Renault Talisman, снабден с фирмената система на французите за завиване под определен ъгъл и на задните колела 4Control и с електронния контрол на амортисьорите, с 1,6-литров дизелов двигател със 130 коня мощност и 320 Nm въртящ момент, налични от 1750 об./мин, показа разход на гориво 4,4 л на 100 км при напълно нова неразработена кола! При доста по-бързичко каране по магистрала „Струма“ показателите вече скочиха с 2 литра отгоре, което си е също един отличен резултат за такава лимузина с автоматична 6-степенна скоростна кутия (предлага се и вариант с „ръчка“).

Имайки предвид изключително ниския разход на бензин и дизел, безбройните глезотии вътре в купето и багажника с обем 608 литра (с 20 процента отгоре от този на новото BMW Серия 7) и цената (базовата в България ще е 41 490 лв. с ДДС), Renault Talisman се очаква да се превърне в тотален хит сред т.нар. фирмени коли за висши мениджъри, както и за семейства, които си ценят парите и не робуват на марки Следващият дизелов мотор пак е с работен обем 1,6 литра и се предлага и със 160 коня. При по-мощната версия са налични два турбокомпресора, работещи на т.нар. каскаден принцип. Трансмисията към този мотор е шестстепенна с два съединителя. Има и по-малък 1,5-литров дизелов двигател със 110 конски сили и 260 Nm въртящ момент, който върви само с механична скоростна кутия.

За любителите на бензиновите агрегати се предлага и мотор, заимстван от Clio RS, който разполага с две мощностни характеристики – 150 и 200 к.с. И двата варианта работят със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. По-големият вариант ускорява дългата почти 5 метра лимузина от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди.

Целия тест можете да прочете в новия брой на списание „Авто Труд“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.