На 16 юли 2019 да почерпят

„Левски“ с убедителен старт на новия сезон, юноша изработи три гола

България е в топ 20 по поскъпване на домовете

Вучич помоли Макрон за помощ по пътя към ЕС и за разрешаване на кризата с Косово

Трус от 3 по Рихтер разлюля Вранча

„Руска връзка” тресе коалицията в Италия Близък до “Лига” лобист търсел финанси от Кремъл

Ердоган: Турция се надява да организира съвместно с Русия производство на системи за ПВО

Частично лунно затъмнение в нощта на 16 срещу 17 юли

Плащаме на ЕС за пластмасовите опаковки Обсъждат нови приходи в бюджета на общността

ЕС одобри санкции срещу Турция заради сондажите в шелфа на Кипър

МВФ: Вдигнете възрастта за пенсиониране Работниците намаляват с 30% през следващите 30 години

Министерство на финансите: На 19 юли партиите ще получат втората част от държавната субсидия за 2019 г.

Частна здравна каса, ако има 500 000 желаещи Новата визия за бъдещето на осигурителния модел поставя повече въпроси и неясноти, отколкото решения

Русия и Украйна готвят голяма размяна на затворници

Ирак предаде на Русия 33 деца на членове на ИДИЛ

Преходът от пост към празнично хранене трябва да бъде плавен

Препоръчвам преходът от пост към празнично хранене да бъде плавен. Това каза Фокус проф. Донка Байкова, специалист по хранене, диететика и ръководител на катедра „Превантивна медицина” във Факултета по Обществено здраве на Медицински университет – София.

„Този преход вече е направен. Това беше най-дългият пост в годината. Рисково е, ако още в ранни зори или сред църква, започват да се консумират онези животински храни, които са изключени от предишния дълъг период. Рисково е, защото храносмилателната система не е произвеждала храносмилателните сокове, които съдържат ензими, разграждащи животинските храни. Това означава, че тези храносмилателни жлези са си почивали и в режим на свръхработа е на лице риск да настъпят възпаления. Възпалили ли се един от храносмилателните органи на храносмилателната система-стомах или черва, рискът да настъпи подобен възпалителен процес на останалите три органа-панкреас и жлъчно-чернодробна система, е голям”, посочи проф. Байкова.

По думите ѝ, това се дължи на факта, че тези органи се намират в рефлекторна връзка.

„Говорим за така наречения „Бермудски триъгълник” в медицината. Ето защо, ние специалистите по хранене и диетика, препоръчваме прехода към празнично хранене да бъде постепенен и стъпаловиден. Ако на закуска сме приели онази белтъчна храна от животински произход, която последна сме изключили от режима си на пост, а именно млечен продукт гарниран със съставки на закуската, които са присъствали в предишния период, би могло да мине прехода много плавно към смесен режим на хранене. На обяд е добре, ако сме решили да ядем месо, а със сигурност Коледа е празника, на който обикновено се обядва в семеен кръг и приятелски такъв, месото да бъде гарнирано със зеленчуци и много плодове”, коментира проф. Байкова. Тя уточни, че това се налага, защото са съставки, които също са фигурирали в предишния период в режима ни на хранене.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.