Владислав Горанов за хакерската атака: Ако нямаше нито една електронна услуга на НАП, днес нямаше да имаме този казус

Спецсъдът оправда кмета на Батак

Кога имаме право на обезщетения за безработица

Сграда се срути в Мумбай, четирима души са загинали (СНИМКИ+ВИДЕО)

Пуснаха нов самолет с 6 маршрута от и за Варна

Регистриран е първи случай на морбили в Старозагорско

Експертен център по муковисцидоза заработи в УМБАЛ „Св. Марина“ 40 лекари от различни специалности ще консултират пациенти с рядкото заболяване

Столичната полиция издирва 74-годишна жена

Окръжният съд в Търново е изпълнил препоръките по одитния ангажимент за даване на увереност

Руски туристки намериха писмо в бутилка

Никол Шерцингер – изкусителна сирена в бяло

Пиян катастрофира с АТВ

Морска изложба привлича десетки посетители

Румен Петков: Изтичащият мандат е най-голямата катастрофа за левицата от Освобождението

Росен Бъчваров, говорител на НАП: Изтеклите данни са на малко над 5 млн. души

Светофарите в София „поумняват“ догодина

Светофарите на 160 кръстовища в София ще „поумнеят“ до края на следващата година. Така ще бъде завършен проектът за интелигентната система за управление на трафика, реализацията на който струва около 10 млн. лв. Целта е да бъде регулирано превключването на светофарите, за да се намали времето за пътуване, както и вредните емисии в атмосферата.

С датчици вече са оборудвани 20-те най-ключови кръстовища в града. Сред тях са тези по бул. “България”, на Ректората, по бул. “Васил Левски”, по бул. “Никола Вапцаров”, по ул. “Оборище”, на бул. “Алея Яворов” и на Сточна гара. На 750 превозни средства от градския транспорт, които преминават през тези кръстовища, са монтирани предавателни устройства. Те излъчват сигнал към системата на светофарите и все едно “разговарят” с тях.

Принципът ще е същият и за останалите кръстовища – след като светофарната система припознае тролея, трамвая или автобуса, чрез софтуера си тя ще се свързва автоматично с базата данни на Центъра за градска мобилност и ще установява дали превозното средство се движи по график. Ако има закъснение, светофарът ще бъде превключен, за да осигури зелена светлина на возилото.

„Времето за пътуване ще бъде намалено с 30%, вредните емисии – с 25%, а разходите за гориво – с 9%“, обясни зам.-кметът по транспорта на Столичната община Любомир Христов.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.