Борисов: На Северната скоростна тангента се работеше денонощно

На Северната скоростна тангента се работеше денонощно. Това каза министър-председателят Бойко Борисов, по време на откриването на 13-километров участък от Северната скоростна тангента, съобщи Фокус .

„Почти никога аз не благодаря на строителите. Тук благодаря на строителната камара и на всички фирми, които ме чуха и разбраха, че това трябваше да бъде факт към 31 декември. Това е поредният провален проект на Орешарски. Абсолютно провален. 220 милиона днес щяхме да върнем в Брюксел. Срещнах се със строителните компании и им казах:

„Съберете всички камиони багери и трактори. Каквото трябва съберете и ги вкарайте на обекта”, посочи Борисов.

По думите му е имало дни, в които на обекта са работили по 2 400 машини. „Бях им казал, не се ли справим до 31 декември и върнем 220 милиона догодина с 220 милиона по-малко ще строите”, коментира още премиера. „Тези, които следят Министерски съвет, помнят, че поне на десет заседания апелирах към археолозите, които само преди 20 дни излязоха от обекта. Рискът да загубим 220 милиона стоя през цялото време, заради невероятните археологически находки, които излязоха тук”, допълни още той.

На откриването присъстваха още министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, министъра на транспорта Ивайло Московски, председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров, столичния кмет Йорданка Фандъков и заместник-кмета по транспорта Любомир Христов.

Сверената скоростна тангента обхваща отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. Общата дължина на тангентата е 16,54 км. Проектът е ЛОТ 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в обекта се пресичат автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина – София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа. Тангентата не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора – №IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.