Климатичните аномалии съсипват кръвното и секса Динамичната смяна на времето между жеги, обилни валежи и бури стават все по-често явление

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 27 юни 2019

Терористична заплаха вдигна на крак полицията в Брюксел, българският посланик предупреди колегите си да отбягват центъра на града

Разширяваме двойно ГКПП „Калотина” (обзор) Новите инвеститори гледат за колко време тировете стигат до границата

Доставят ново кухненско оборудване на патронажа в Елена

Общо 21 години затвор за извършители на грабеж с убийство на таксиджия в Николаево Апелативният съд във Велико Търново увеличи присъдата на единия от извършителите

Партиите пак не се разбраха за субсидиите (обзор) Социалистите обявиха, че нямат пари и дълга им ще бъде удържан от следващи траншове

Откриха тялото на 16-годишното момче, което изчезна във водите на река Дунав

Финансово стимулиране за новородено дете скара съветниците в Попово

Създават дежурен център по катастрофите До 20 дни стават ясни правилата за работа на поредната структура за безопасност на пътя

Велико Търново даде старт на национална дискусия за 140-годишнината на българска дипломация

Облагане при проектиране на нов завод

БЕХ не прие оставката на шефа на НЕК

Чешките синдикати: Автомобили на „Шкода“ ще се произвеждат или в България, или в Турция

Тръмп: Евентуална война с Иран няма да продължи дълго

Отвориха за коли Северната тангента (обзор)

13 от общо 16-километровата Северна тангента на столицата са готови, с издаден акт 16 и по тях вече може да се пътува. По този начин в последния възможен момент бяха спасени 180 млн. лв. европейско финансиране.

Лентата на непостроеното изцяло съоръжение преряза вчера премиерът Бойко Борисов, заедно с регионалния министър Лиляна Павлова и транспортния Ивайло Московски. Северната тангента, която струва към 235 млн. лв., се финансира от оперативна програма „Регионално развитие“ по стария програмен период, който приключва в края на 2015 г. Правилата налагат Брюксел да компенсира разходите само за строителството, което е извършено, прието и разплатено преди 31 декември 2015 г. По думите на Павлова става дума за 180 млн. лв. с ДДС. „Никой не вярваше, че ще се справим“, каза тя по време на церемонията. Първата копка на тангентата бе в началото на 2015 г. Дотогава проектът се бави около година и половина заради тежки отчуждителни процедури и много спорове с притежателите на земеделски земи по трасето.

Частта, която вече е в експлоатация, е от „Ботевградско шосе“ до булевард „Лазар Михайлов“, който води до квартал „Бенковски“. Освен него връзка с тангентата има и квартал „Левски Г“. Засега по съоръжението, което е с по 3 активни ленти във всяка посока, няма да се пускат тирове, за които това е най-удобната връзка между „Хемус“ и пътя за Калотина и Белград. „Преценихме, че ще е опасно, защото отбивките към северните жилищни квартали на столицата са малки тесни пътища и тежките машини ще ги разбият“, каза шефът на пътната агенция Лазар Лазаров. Тировете ще бъдат пуснати, когато тангентата бъде напълно готова и се свърже със Западната дъга на софийското околовръстно. Така тежките камиони ще пътуват директно към Калотина.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.