Осъдиха трима българи в Санкт Петербург за опит за продажба на 40 кг кокаин Ще лежат от 10 до 12 г. в изправителен лагер със строг режим

Ердоган: Турция и Русия ще извършват съвместни патрули в Сирия

Баде Ишчил си хвана младо гадже

Вебер за мониторинговия доклад на ЕК за България: Добра работа, Бойко Борисов!

Настояват за спиране на финансовото подпомагане на Тома Белев от държавата В писмо до премиера Бойко Борисов искат отстраняване от длъжността му в Министерския съвет

УЕФА ни предупреди за напускането на Боби

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 октомври 2019

Сирийските кюрди заявиха, че са изпълнили изцяло условията на Турция

Вижте кои са служителите и сътрудниците на бившата Държавна сигурност сред кандидатите на местните избори

Мъж и жена са арестувани във връзка с инцидента с откраднатата линейка в Осло

Румъния не е изпълнила допълнителните препоръки от доклада от 2018 г., посочва Европейската комисия

Пуснаха от ареста майката, която изостави бебето си пред болница в Петрич

ЕК: Хърватия е изпълнила условията за присъединяване към Шенген

500 млн. лв. повече за здраве

Филип Морис пуска на българския пазар IQOS 3 DUO

Сексът продава, дали? Ох, ох, ох реклама!

Секс и мода са почти синоними. Сексът продава, а модата няма как да виси по магазините. Освен това облеклото е призвано да разкрива, а не да скрива сексапила, и да „продава” личността.

Сред най-еротичните модни артикули са бельото, което няма как да се снима и рекламира благоприлично, защото ще е адски скучно, и парфюмите, чиято задача по принцип е да привличат и покоряват колкото се може по-неудържимо. Поради тази причина не е особено ясно защо някои пуритани решават да забранят най-готините реклами, понеже били прекалено дръзки, еротични, сексуални, без да забелязват, че винаги са измислени с голямо чувство за хумор. Някои от най-дръзките – като напълно голия олимпийски шампион по кикбокс Самюел де Кюбер в реклама на мъжки парфюм на „Ив Сен Лоран”, смени полярно модата на тотално обръснатите момчета и отново наложи нормално окосменото мъжко тяло. Тази реклама носи подписа на най-големия неприличник в областта на модата и нейната реклама Том Форд и това даже не е учудващо. Колекциите от забранени реклами, които модните списания периодично публикуват и попълват, са претъпкани с неговите идеи. Разголени дами стискат страстно първия му мъжки парфюм и посланието – както е редно за рекламата – е директно: С тоя аромат ще ви върже веднага! Е, то един мъж за какво да си купува дизайнерски одеколон?!

Но силно наелектризирани кампании, чиято цел е простичка – не да развращават, а да продават, произвеждат и матрони в модата като „Диор” например. Погледнете само какво са накарали да върши Жизел Бюндхен през 2003 г. за горещата им лятна колекция. Рекламата на джинси на Александър Уонг е от същия ред на мисли, но е била забранена в САЩ. „Гучи” използва идентично внушение за пролетната си колекция през 2003 г., но Кармен Кас си има кавалер и може би затова кадърът великодушно е допуснат на пазара. Обикновено британци и американци определят кое е табу и кое не. Старата континентална Европа приема всичко, без да му обръща особено внимание.

Марк Джейкъбс за малко не го отнася заради рекламата на парфюма си „О, Лола”, защото, когато я снима, Дакота Фанинг няма 16 години. Ама той и Набоков за малко да го отнесе заради „Лолита”, пък който забранява плаката, едва ли е чел романа, камо ли да е разбрал какво е описал великият руснак. Рекламата на „О, Лола” е забранена през 2011 г. само във Великобритания след точно 4 жалби от граждани и организации за „сексуална експлоатация на деца”.

Полегнали лъщящи голи е класика, силно и сексуално експлоатирана от всеки в модата почти по един и същ начин – и Риана се гъне за Армани, и Бекъмови – пак за него, а пръв започва да я произвежда масово в черно-бяло и с тийн привкус Келвин Клайн. Неговите Марк Уолбърг и Кейт Мос са толкова невинно прекрасни и влюбени, че на пуританите може би трябва да се напомни, че Шекспировата Жулиета е била на 14 г., когато – ах, безсрамницата – пуска 16-годишния Ромео в ложето си под закрилата на дойката. Но от тази кампания, която върна идеала за напъпилата млечна красота, на Келвин Клайн завинаги му остана етикетът на „секс маниак”.

За „породисти” в класациите минават и рекламите с младата Клаудия Шифър на „Версаче” за пролетта на 1994 г. – дори глупаво феминистични, но кой може да обвини в порочност дизайнерите, които забелязват приликата й с Бриджит Бардо и я снимат в стила на 60-те как си търси… панталона. В крайна сметка, ако всички бяхме прилични и непорочни, щяхме да разполагаме само с един-едничък Христос.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.