Служители на СДВР задържаха 34-годишен крадец на велосипед На многократно осъждания за кражби Ц.С. е наложена 72-часова мярка за неотклонение

Пиян 17-годишен младеж открадна камион

Земетресения със сила над 4 по Рихтер край гръцките острови Закинтос и Крит

Кметът на старата столица и посланикът на Англия обсъдиха АМ Велко Търново-Русе

Дуа Липа и Стормзи взеха по два приза БРИТ

Възрастен мъж е намерен убит в столичния квартал “Люлин” Задържани са дъщеря му и съпругът й

Цвета Караянчева: Дали БСП няма да поискат и диктатура на пролетариата

Днес времето ще бъде облачно, ще има превалявания от дъжд

Депутати пред “Труд”: Конфликт на интереси прозира в скандала с НЗОК

Българин спечелил милиони от Spotify – чрез законна измама

Александър Вучич: Сърбия върви по европейския път, но ще продължи да изгражда добри отношения с Русия

Жители на Брегово протестират срещу преминаването на камиони с опасен товар

Стачка в “Ер Франс”, отменени са половината полети на далечни разстояния

44 души загинаха, след като автобус падна в 200-метрова пропаст в Перу

Над 20 са последващите трусове след земетресението в Пловдивско Усетено е най-много в Пловдив, Първомай и Пазарджик, но също в София и Благоевград

“Единни за промяна”: Управляващите лишават Северозапада от правото на пътища и европейски достъп

“Умряха предизборните обещания. ГЕРБ и Реформаторите дружно доубиха Северозапада”, заявиха от гражданско обединение “Единни за промяна” във Видин, които изразиха възмущението си, че за пореден път Видин и регионът не са приоритет на държавата.

“Състоянието на пътищата от Видин до София е трагично и неописуемо. Въпреки това неотдавна министърът на транспорта Ивайло Московски посочи, че трафикът по Дунав мост 2 се е увеличил 4 пъти повече от предварително заложените параметри и е изключително важно прилежащата инфраструктура също да бъде рехабилитирана и изградена. И бързо забрави за това. Забрави и българското правителство.

Забравиха и местните депутати. Забрави и управляващата коалиция в парламента и във Видин”, коментираха от “Единни за промяна” с пояснението, че нито ГЕРБ, нито Реформаторите днес си спомнят предизборните обещания от местните избори във Видинско.

“Мария Чакърова – директор “Стратегическо развитие” към НКЖИ, обяви в национален ефир, че няма смисъл от такава жп линия София-Видин. Първо, защото няма да бъде полезна заради липса на товари от север. И второ, защото железницата не може да реши социалните проблеми на хората в региона. Отново Видин и регионът не са приоритет на държавата. Това са видимите резултати на ГЕРБ”, казаха от “Единни за промяна”.

Проучванията на НКЖИ, според Чакърова сочат, че държавата трябва да развива приоритетно направлението сръбска-турска граница. А направлението сръбска-румънска граница може да почака. Видин и регионът ще чака, така сме научени, да чакаме и да се надяваме.

Според “Единни за промяна”, много народни представители от Северозапада, както и Владимир Тошев от Видин, са част от Народното събрание заради обещанията за скоростен път между Видин и Ботевград (пътя Е-79) и скоростна жп линия между Видин и София. “Това бяха някога приоритетите на правителството за развитие на Северозападна България. Днес това е минало”, заявиха още от обединението и допълниха:

“Преди месец на среща във Видин, организирана от местната и централната власт, зам.-министърът на регионалното развитие Иван Аспарухов очерта същите приоритети в т.н. “Целенасочена инвестиционна програма” за решаване на проблемите на слаборазвитите региони. Той, като представител на властта, определи модернизирането на жп линията и пътя Видин-София като “наша огромна мечта”. Е да, но се сбъдват мечтите на Волуяк и регион София.

Интересен факт е, че в стратегията, която представиха господа депутатите от Северозапада (Вили Лилков – Реформаторски блок; Иван Иванов – АБВ; Явор Хайтов, депутат от Враца; Борислав Великов от Монтана – Реформаторски блок, Иван Аспарухов – зам.-министър на регионалното развитие, както и Момчил Станков, областен управител на Видин) жп линията Видин-София беше заложена за финансиране по оперативни програми и чрез източници, различни от държавния бюджет. Заслугата беше изцяло тяхна – огромна.

Даваха пресконференции и се биеха по гърдите. Модернизирането на железопътната линия беше една от основните дейности за съживяване на Северозападния регион. Така поне твърдяха. До днес, когато изведнъж правителството, което те подкрепят и боготворят, си смени приоритетите. Не разбрахме само как за пръв път България се противопоставя на Европа и то не, за да вземе нещо повече за някой регион, а за да лиши Северозапада от правото на пътища и европейски достъп”, негодуват от гражданско обединение “Единни за промяна”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете