На 22 май 2018 да почерпят

Президентът Радев поздрави културни дейци и представители на българската общност в Москва по повод 24 май

Лондон си затваря очите за мръсни пари Депутати зоват Мей за мерки срещу активи на Кремъл на Острова

Хасан Рохани: САЩ не могат да решават за Иран

Главният архитект на София Здравко Здравков пред “Труд”: Волята на съда е да наруша закона НАГ не позволява да се строи небостъргач върху градинка в “Стрелбище”

Лавров: Наесен се очаква да започнат преговори за създаване на зона за свободна търговия между Евразийския икономически съюз и Индия

Любо Пенев отпадна за пост в ЦСКА

Сръбският премиер заяви, че целта на страната й е да се присъедини към ЕС въпреки призивите на министъра на отбраната за промяна на политиката

Италианската популистка коалиция предлага юриста Джузепе Конте за премиер

Лесбийка президент на САЩ? Засега само на кино Политическа комедия на “Нетфликс” вкарва Дженифър Анистън и гей секса в Белия дом

Премиерът Зоран Заев не се отказва от името “Илинденска Македония”

Вижте акцентите от броя на “Труд” във вторник, 22 май 2018

Словенската полиция е намерила трима нелегални мигранти, скрити в български камион

Джина Хаспъл положи клетва като директор на ЦРУ

Възрастни съпрузи починаха в един и същи ден след 61-годишен брак

“Единни за промяна”: Управляващите лишават Северозапада от правото на пътища и европейски достъп

“Умряха предизборните обещания. ГЕРБ и Реформаторите дружно доубиха Северозапада”, заявиха от гражданско обединение “Единни за промяна” във Видин, които изразиха възмущението си, че за пореден път Видин и регионът не са приоритет на държавата.

“Състоянието на пътищата от Видин до София е трагично и неописуемо. Въпреки това неотдавна министърът на транспорта Ивайло Московски посочи, че трафикът по Дунав мост 2 се е увеличил 4 пъти повече от предварително заложените параметри и е изключително важно прилежащата инфраструктура също да бъде рехабилитирана и изградена. И бързо забрави за това. Забрави и българското правителство.

Забравиха и местните депутати. Забрави и управляващата коалиция в парламента и във Видин”, коментираха от “Единни за промяна” с пояснението, че нито ГЕРБ, нито Реформаторите днес си спомнят предизборните обещания от местните избори във Видинско.

“Мария Чакърова – директор “Стратегическо развитие” към НКЖИ, обяви в национален ефир, че няма смисъл от такава жп линия София-Видин. Първо, защото няма да бъде полезна заради липса на товари от север. И второ, защото железницата не може да реши социалните проблеми на хората в региона. Отново Видин и регионът не са приоритет на държавата. Това са видимите резултати на ГЕРБ”, казаха от “Единни за промяна”.

Проучванията на НКЖИ, според Чакърова сочат, че държавата трябва да развива приоритетно направлението сръбска-турска граница. А направлението сръбска-румънска граница може да почака. Видин и регионът ще чака, така сме научени, да чакаме и да се надяваме.

Според “Единни за промяна”, много народни представители от Северозапада, както и Владимир Тошев от Видин, са част от Народното събрание заради обещанията за скоростен път между Видин и Ботевград (пътя Е-79) и скоростна жп линия между Видин и София. “Това бяха някога приоритетите на правителството за развитие на Северозападна България. Днес това е минало”, заявиха още от обединението и допълниха:

“Преди месец на среща във Видин, организирана от местната и централната власт, зам.-министърът на регионалното развитие Иван Аспарухов очерта същите приоритети в т.н. “Целенасочена инвестиционна програма” за решаване на проблемите на слаборазвитите региони. Той, като представител на властта, определи модернизирането на жп линията и пътя Видин-София като “наша огромна мечта”. Е да, но се сбъдват мечтите на Волуяк и регион София.

Интересен факт е, че в стратегията, която представиха господа депутатите от Северозапада (Вили Лилков – Реформаторски блок; Иван Иванов – АБВ; Явор Хайтов, депутат от Враца; Борислав Великов от Монтана – Реформаторски блок, Иван Аспарухов – зам.-министър на регионалното развитие, както и Момчил Станков, областен управител на Видин) жп линията Видин-София беше заложена за финансиране по оперативни програми и чрез източници, различни от държавния бюджет. Заслугата беше изцяло тяхна – огромна.

Даваха пресконференции и се биеха по гърдите. Модернизирането на железопътната линия беше една от основните дейности за съживяване на Северозападния регион. Така поне твърдяха. До днес, когато изведнъж правителството, което те подкрепят и боготворят, си смени приоритетите. Не разбрахме само как за пръв път България се противопоставя на Европа и то не, за да вземе нещо повече за някой регион, а за да лиши Северозапада от правото на пътища и европейски достъп”, негодуват от гражданско обединение “Единни за промяна”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.