МВнР: Избягвайте пътувания на Балканите заради тежката зимна обстановка

Махат „Александър Велики“ от летището в Скопие (ВИДЕО)

Нови изисквания към общинските съветници ще има от следващия мандат

60-годишен закон засяга над 10 000 деца годишно у нас Игра „Не ме съди, човече” събра родители и хлапета във Варна

Цветан Цветанов в Симитли: Президентът желае скандали, огорчен е, че не може да управлява страната еднолично (СНИМКИ)

Деца на Фондация „Димитър Бербатов“ със златни медали от математическа олимпиада

Цачева отряза надзирателите за 20% увеличение на заплатите Ще се търсят възможности в бюджета за следващата година

Шофьори причинили катастрофи с пострадали, жалят присъди Въззивните дела са насрочени за идната седмица в Окръжния съд във Велико Търново

Музей „Етър” в Габрово продава мартеници от гайтани в помощ на болни деца 412 мартеници от цялата страна са изпратени за участие в конкурса

Вижте шоуто на конната полиция за Тодоровден в столичния квартал “Бенковски” (СНИМКИ)

Показаха Димитър Рачков в хитово шоу по HBO

Канадец е бил арестуван в ПьонгЧанг за кражба на автомобил

Стоян Алексиев: Оставете на мира това момиче!

Три малки деца загинаха при пожар в руско село

Гинка Върбакова пред БТА: Голяма международна банка с висок кредитен рейтинг финасира сделката за ЧЕЗ

Кинематографи искат нова категория в „Оскарите“ – за филми, препълнени със специални ефекти

Кинематографи се обявиха срещу все по-измамната употреба на визуални специални ефекти във филмите.

Когато се говори за компютърно генерирани изображения, вероятно повечето хора се сещат за работата на Майкъл Бей (“Трансформърс”), как роботи смазват небостъргачи например, но днес технологията се използва по много начини, за които човек дори не би помислил – от подобряването на зрелищните пейзажи до сгъстяването на гори.

„Иска ми се да има две категории – споделя номинираният за „Оскар“ кинематограф Робърт Ричардсън за „Омразната осморка“ през „Холивуд репортер“, защото има и филми, които са условно нормално заснети, и такива, които са заснети изцяло с визуални ефекти и почти никакво реална актьорска игра.“

Дебатът започна първо след като „Животът на Пи“ спечели през 2013 г. престижната награда в тази категория, прекрасен филм, който беше зашеметяващ до голяма степен благодарение на визуалните ефекти.

„Просто нивата са коренно различни – продължава той – Наистина е важно, че това, което зрителите виждат, не е заснето от кинематограф, а е създадено от артисти на компютър, от режисьор, който ги насочва и от кинематограф, който работи ръка за ръка с тях. Така че нека приемем, че правилата на играта са се променили и са станали по-вълнуващи. Но дилемата е как да ги дефинираш? Много е трудно да кажеш от какъв процент става филм с визуални ефекти и кога е класически заснет.“

Ричардсън не е единствен, кинематографът Ед Лахман, също номиниран в тази категория за „Каръл“, добавя: „Става все по-трудно и трудно да се различи оригиналната фотография от пост-дигиталните ефекти. Можеш да направиш всичко в пост-дигиталната продукция, ако имаш време и пари.“

Създаването или премахване на категория няма да е прецедент за Академията. До 1967 година са давани различни „Оскари“ за черно-бели и за цветни филми.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.