Потрошиха единствената у нас люлка за деца в инвалидни колички

Външно министерство: Не ходете в Чили! Няма пострадали българи при протестите там, информират от ведомството

5 храни, които подтискат апетита и помагат в отслабването

СДС незаконно обитавали сградата във Видин

Гневни кюрди замерят с картофи изтеглящите се американци в Сирия (ВИДЕО)

Психоложката Лариса Ренар отново идва у нас

Къщата на Яворов официално става собственост на Столичната община

Наша компания отива на финала на Startup World Cup с награден фонд от 1 млн. долара

Варна чака „Историческо величие“ Интерактивната изложба започва националното си турне в 27-те областни града

Eгипет показа грандиозна находка на 3000 години 30 запазени саркофага от Долината на царете

Президентът: Успешното партньорство на България с корпорация „Мейджи“ е пример за японските инвеститори

Повдигнаха обвинения на четирима души за убийството на журналиста Ян Куцияк и годеницата му

Арестуваха британец, крал от магазини за домашни потреби на Албиона

Мъж търси WC, намери труп

Кинематографи искат нова категория в „Оскарите“ – за филми, препълнени със специални ефекти

Кинематографи се обявиха срещу все по-измамната употреба на визуални специални ефекти във филмите.

Когато се говори за компютърно генерирани изображения, вероятно повечето хора се сещат за работата на Майкъл Бей („Трансформърс“), как роботи смазват небостъргачи например, но днес технологията се използва по много начини, за които човек дори не би помислил – от подобряването на зрелищните пейзажи до сгъстяването на гори.

„Иска ми се да има две категории – споделя номинираният за „Оскар“ кинематограф Робърт Ричардсън за „Омразната осморка“ през „Холивуд репортер“, защото има и филми, които са условно нормално заснети, и такива, които са заснети изцяло с визуални ефекти и почти никакво реална актьорска игра.“

Дебатът започна първо след като „Животът на Пи“ спечели през 2013 г. престижната награда в тази категория, прекрасен филм, който беше зашеметяващ до голяма степен благодарение на визуалните ефекти.

„Просто нивата са коренно различни – продължава той – Наистина е важно, че това, което зрителите виждат, не е заснето от кинематограф, а е създадено от артисти на компютър, от режисьор, който ги насочва и от кинематограф, който работи ръка за ръка с тях. Така че нека приемем, че правилата на играта са се променили и са станали по-вълнуващи. Но дилемата е как да ги дефинираш? Много е трудно да кажеш от какъв процент става филм с визуални ефекти и кога е класически заснет.“

Ричардсън не е единствен, кинематографът Ед Лахман, също номиниран в тази категория за „Каръл“, добавя: „Става все по-трудно и трудно да се различи оригиналната фотография от пост-дигиталните ефекти. Можеш да направиш всичко в пост-дигиталната продукция, ако имаш време и пари.“

Създаването или премахване на категория няма да е прецедент за Академията. До 1967 година са давани различни „Оскари“ за черно-бели и за цветни филми.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.