Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 януари 2019

Пешеходец е загинал на място, пометен от кола на входа на Бургас

Проф. Кантарджиев: Недоказуема е точната бройка на починалите от грип

Партенки и манерки продава армията Предлагат се и бичкии

Министерство на туризма: Строителството до къмпинг „Градина“ е в частен имот навътре към сушата

Стилиян Кротнев е най-вероятният нов шеф на АПИ

Дечо Дечев, шеф на НЗОК: Рано или късно роботизираната хирургия ще навлезе у нас, която е 10 пъти по-скъпа

10 млн. евро глоба за двоен стандарт при храните (обзор) Заблудата с храни второ качество влиза в “черния списък” на ЕС

Емил Караниколов: Добре е да отпадне възможността за придобиване на паспорт срещу пари Сигурен съм, че инвестициите в България не падат, а даже имат ръст, коментира министърът

Изпит по български на кандидати за гражданство С промени в закона спират продажбата на паспорти срещу инвестиции

Нинова: Обвинението срещу Елена Йончева е заради нейните смели журналистически разследвания, стоя твърдо зад нея

„Мерцедес“ влага € 200 млн. в Полша Нов завод открива 300 работни места

Жената, ударила в лицето фелдшерка в Горна Оряховица: Бях провокирана, тръшна ми вратата

Решават утре за ареста на циганин, пребил баба Рецидивистът взел всичките 35 лева на 83-годишната Иванка, за да напазарува

Рамуш Харадинай: Косово няма да отмени митата, докато Сърбия не ни признае

Кинематографи искат нова категория в „Оскарите“ – за филми, препълнени със специални ефекти

Кинематографи се обявиха срещу все по-измамната употреба на визуални специални ефекти във филмите.

Когато се говори за компютърно генерирани изображения, вероятно повечето хора се сещат за работата на Майкъл Бей („Трансформърс“), как роботи смазват небостъргачи например, но днес технологията се използва по много начини, за които човек дори не би помислил – от подобряването на зрелищните пейзажи до сгъстяването на гори.

„Иска ми се да има две категории – споделя номинираният за „Оскар“ кинематограф Робърт Ричардсън за „Омразната осморка“ през „Холивуд репортер“, защото има и филми, които са условно нормално заснети, и такива, които са заснети изцяло с визуални ефекти и почти никакво реална актьорска игра.“

Дебатът започна първо след като „Животът на Пи“ спечели през 2013 г. престижната награда в тази категория, прекрасен филм, който беше зашеметяващ до голяма степен благодарение на визуалните ефекти.

„Просто нивата са коренно различни – продължава той – Наистина е важно, че това, което зрителите виждат, не е заснето от кинематограф, а е създадено от артисти на компютър, от режисьор, който ги насочва и от кинематограф, който работи ръка за ръка с тях. Така че нека приемем, че правилата на играта са се променили и са станали по-вълнуващи. Но дилемата е как да ги дефинираш? Много е трудно да кажеш от какъв процент става филм с визуални ефекти и кога е класически заснет.“

Ричардсън не е единствен, кинематографът Ед Лахман, също номиниран в тази категория за „Каръл“, добавя: „Става все по-трудно и трудно да се различи оригиналната фотография от пост-дигиталните ефекти. Можеш да направиш всичко в пост-дигиталната продукция, ако имаш време и пари.“

Създаването или премахване на категория няма да е прецедент за Академията. До 1967 година са давани различни „Оскари“ за черно-бели и за цветни филми.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.