Спецсъдът определи 40 000 лева гаранция за кмета на Несебър Николай Димитров

Руският посланик: У нас все още гледат на България като държава на духа Не виждаме заплаха за интересите на Русия, която да идва от Балканите, каза Анатолий Макаров

Откриха 30 мигранти в камион в Северна Македония

Шофьор алкохолик отива за 17 месеца зад решетките

Илиян Илиев остава управител на ВиК-Шумен

Жители на три села блокираха пътя Перник – София заради водния режим

Бургас с нов паркинг за 50 коли

Благотворителният календар на Fibank вдъхновява да правиш добро

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Криминалисти от Сливен беседват с ученици за вредата от наркотиците

Районна прокуратура – Средец дарява награда от ВСС на „Българската Коледа“

Премиерът Борисов: Принципът, който сам защитавал, е отбрана и възпиране, но диалог с Русия (ВИДЕО)

Срути се стена на строителен изкоп в столичния квартал „Манастирски ливади“

Светофар падна на кръстовище в столицата

Глобиха бивш кмет 3000 лева за незаконно сметище

Най-бързата, мощна и скъпа серийна кола – 1500 коня за 2,8 млн. евро

Ето го най-сетне! 1500 конски сили, 16 цилиндъра, 420 км/ч максимална скорост – това е Chiron, наследникът на най-бързата, най-скъпата и най-мощната серийна кола досега Veyron. Bugatti плюе върху екологията и отново извади свирепа и жадна, но уникална машина – и на външен вид, и като техника. С чудовищно голям двигател вместо хибриден пакет, с много цилиндри вместо електромотори, с турбокомпресори вместо батерии. Автомобил в най-чист и развит до съвършенство вид!

Звучи умопомрачително – 16 бутала се движат във W-образния двигателен блок. Всеки цилиндър е с обем половин литър, или общо 8 литра. Четири турбини пълнят карбоновите всмукателни колектори. При пълно натоварване в мотора влизат повече от 60 000 л въздух в минута, а 100-литровият горивен резервоар пресъхва за 8 минути. Грамадният двигател зад двете седалки произвежда мощност 1500 конски сили и въртящ момент 1600 Nm. Ускорението е зашеметяващо: по-малко от 2,5 сек от 0 до 100 км/ч и 13,6 сек от 0 до 300 км/ч. Максималната скорост е електронно лимитирана на 420 км/ч (с 5 км/ч повече от Veyron), но при премахване на ограничителя се очаква да достигне 460 км/ч. Така Chiron ще бие рекорда за бързина на Veyron – 431,072 км/ч.

По обем (8,0 л), брой цилиндри (16) и конфигурация (W) двигателят на Chiron е като на Veyron, но инженерите са преработили почти всеки детайл. За първи път Bugatti стъпва върху адаптивно окачване и предлага пет режима на шофиране. Суперавтомобилът ще се произвежда по малко бройки в продължение на 10 години (като Veyron) до достигане на тираж 500 екземпляра, една трета от които вече са купени. Цената – минимум 2 856 000 евро. В някой от следващите броеве ще разкажем подробно какво получава купувачът за тези пари освен 1500 диви коня.

Технически данни

Дължина: 4,54 м

Широчина: 2,04 м

Височина: 1,21 м

Тегло: 2070 кг

Двигател: 8,0 л W16

Задвижване: 4х4

Трансмисия: 7-степенна

Мощност: 1500 к.с.

Въртящ момент: 1600 Nm

Ускорение 0-100 км/ч: 2,5 сек

Ускорение 0-200 км/ч: 6,5 сек

Ускорение 0-300 км/ч: 13,6 сек

Макс. скорост: 420 км/ч

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.