Страст по френски

Всеки иска да се чувства различен. Особено на улицата. С якето, с обувките. А шофьорите – и с автомобила. Няма да повярваме на този, който ще каже, че не му пука дали хората се обръщат след него с лека завист.

Когато не говорим за скъпа спортна кола, това обаче е трудно. В компактния клас конкуренцията е убийствена и да си различен, е почти невъзможно. Ако има хора, които са „академици” по страстта, то това безспорно са французите. Това личи и по четвъртото поколение Renault Megane. Конструкторите са го създали с ясната цел да бъде един различен и разпознаваем автомобил в убийствената конкуренция на най-масовия клас.

Едно е да се "фръцнеш" с хубавата кола за кратко в града, друго е да обиколиш цяла държава. Новият Megane бе представен в България с медийна обиколка от над 1000 километра. Уж градски и семеен автомобил, той притежава доста спортно изглеждащ динамичен дизайн. Най-разпознаваемата част са LED светлините. Или както французите казват - подписът на колата. Факт! Задните светлини на Megane представляват две "светкавици", които няма как да сбъркаш. И в които няма как да не се загледаш - светят и през нощта, и през деня. В сравнение със своя предшественик новият бисер в селекцията на Renault е по-дълъг с 64 мм, по-нисък с 25 мм, има по-широка предна и задна следа, по-дълго меджуосие и по-къс надвес отзад. Отличителните "подписи" се пренасят и в интериора на автомобила благодарение на технологията MULTI-SENSE за определяне на поведението на пътя. Това става с избор на режими, които са общо пет - ясна препратка към моделите от горния клас.

При стартиране Megane включва неутралния режим по подразбиране. Той предлага оптимален баланс между спортно поведение и комфортно шофиране. Екологичният режим логично е най-икономичен. Комфортният е отличен за дълъг път, по-плавно сменя предавките, шумът е по-малко. Спортният дава възможност за по-силни емоции и по-екстремно поведение на пътя. Воланът се върти по-трудно, звукът е по-отчетлив. Персоналният режим позволява на шофьора да конфигурира различни характеристики на Megane по свой вкус. В зависимост от режима светлината на таблото се променя. Също и изгледът на скоростомера.

Когато сте на дълъг път, комфортът в купето е задължителен. За него французите са прибегнали до специално качество материали, които "галят" кожата при допир. Всичко в името на страстта! Седалките осигуряват впечатляващ комфорт заради използването на пяна с двойна плътност. За пътниците на задните седалки е осигурено повече пространство в сравнение с предишния модел.

Шофьорът може да се радва на два вида конзола - таблет, наречен R-LINK 2 - 7-инчов хоризонтален и 8,7-инчов вертикален, който е и най-големият в този сегмент. Чрез него се сменят режимите на управление, управлява се навигацията. Акустиката на аудиосистемата е значително подобрена чрез по-големи високоговорители (по-голямата част от моделите имат по осем).

Искаш да си различен, искаш да си страстен, но трябва и да си безопасен. Затова в Megane се грижат най-новото поколение технологии (ADAS) - още един елемент, който е познат при представителите на горния клас Espace и Talisman. До тяхното действие се стига отново чрез таблета. Първата функция е адаптивен круиз контрол, който работи при скорост между 50 и 140 км/ч. Искате ли Megane сам да кара над 140 км/ч, тактично той ви отговаря със "Сори, спазвай закона!" Активната спирачна система при аварийна ситуация алармира за опасност от сблъсък с предния автомобил. И се задейства, ако шофьорът не реагира достатъчно бързо. Карате ли с над 70 км/ч, колата предупреждава, че сте напуснали неволно платното при непрекъсната или прекъсната маркировка. Има и система за предупреждение за безопасна дистанция, предотвратяване превишаването на скоростта и разпознаване на пътните знаци. Във Франция не са забравили колко е опасна и мъртвата точка, която се наблюдава от системата BSW. Камерата за задно виждане помага най-вече при паркиране, а на тъмно автоматично се превключват дългите и късите светлини. В града е трудно да си намериш място за паркиране. Megane помага чрез предни, странични и задни сензори. Има си и асистент за лесно паркиране.

Стига ли ви? Това са само най-важните елементи от четвъртото поколение Renault Megane. Един лесен начин да усетите страстта и да накарате хората да обръщат глава и да гледат "светкавиците".

Четири дизелови и два бензинови двигателя

Renault е защитник на двигателите с по-малък работен обем. В новия Megane инженерите са поставили агрегати от ново поколение с директно впръскване на горивото. Целта е максимално удоволствие при шофирането, без да се забравя ефективността.

Два са бензиновите двигателя за новия Megane и Megane GT-Line. Първият е Energy TCe 130 с 6-степенна механична скоростна кутия, 130 конски сили и 205 Нм въртящ момент. Този турбо 1,2-литров агрегат предлага същата динамика като атмосферен 2-литров мотор. Разходът му е 5,3 л/100 км. Ексклузивно за Megane GT на пазара е Energy TCe със 7-степенна EDC трансмисия, 205 к.с. и разход 6 л/100 км.

Гамата на дизеловите двигатели стартира с Energy dCi 90, който има 6-степенна механична скоростна кутия, 90 к.с. и впечатляващия 3,6 л/100 км разход. Следва Energy dCi 110 също с 6-степенна механична трансмисия, 110 к.с. и забележете - 3,3 л/100 км разход. Третият елемент е Energy dCi 110 с 6-степенна EDC трансмисия, 110 к.с. и 3,7 л/100 км. Най-мощният е Energy dCi 130, който има 130 к.с. и "гълта" 4 л/100 км. Ексклузивно от юни за Megane GT ще се предлага Energy dCi 165 с 6-степенна EDC трансмисия, 165 конски сили.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили