Сняг затрупа Пекин (ВИДЕО)

Ердоган заплаши САЩ: Ще признаем геноцида на индианците

Три ракии пил шефът на Пътното в Перник, преди да седне зад волана

Тодор Кантарджиев: Все още не е късно за противогрипна ваксина

Г-жа Батик доведе Индонезия у нас Рисуването с восък върху коприна е древно азиатско изкуство

Пентагонът: Използваме авиобазата Инджирлик, само с разрешението на Турция

Затягат водния режим в Перник от днес

Дронове ще охраняват турските сондажни кораби край Кипър

Сблъсъци между демонстранти и полицията в Ливан

Ето какво ще бъде времето днес

Мачовете и спортът по телевизията днес

На 16 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 16.12.2019

Търг за реликви от „Междузвездни войни“ Предишен подобен аукцион събра 500 000 долара

Розовите болшевики скочиха и на Клинт Истууд Либерални журналисти искат бойкот на новия му филм

Страст по френски

Всеки иска да се чувства различен. Особено на улицата. С якето, с обувките. А шофьорите – и с автомобила. Няма да повярваме на този, който ще каже, че не му пука дали хората се обръщат след него с лека завист.

Когато не говорим за скъпа спортна кола, това обаче е трудно. В компактния клас конкуренцията е убийствена и да си различен, е почти невъзможно. Ако има хора, които са „академици” по страстта, то това безспорно са французите. Това личи и по четвъртото поколение Renault Megane. Конструкторите са го създали с ясната цел да бъде един различен и разпознаваем автомобил в убийствената конкуренция на най-масовия клас.

Едно е да се „фръцнеш“ с хубавата кола за кратко в града, друго е да обиколиш цяла държава. Новият Megane бе представен в България с медийна обиколка от над 1000 километра. Уж градски и семеен автомобил, той притежава доста спортно изглеждащ динамичен дизайн. Най-разпознаваемата част са LED светлините. Или както французите казват – подписът на колата. Факт! Задните светлини на Megane представляват две „светкавици“, които няма как да сбъркаш. И в които няма как да не се загледаш – светят и през нощта, и през деня. В сравнение със своя предшественик новият бисер в селекцията на Renault е по-дълъг с 64 мм, по-нисък с 25 мм, има по-широка предна и задна следа, по-дълго меджуосие и по-къс надвес отзад. Отличителните „подписи“ се пренасят и в интериора на автомобила благодарение на технологията MULTI-SENSE за определяне на поведението на пътя. Това става с избор на режими, които са общо пет – ясна препратка към моделите от горния клас.

При стартиране Megane включва неутралния режим по подразбиране. Той предлага оптимален баланс между спортно поведение и комфортно шофиране. Екологичният режим логично е най-икономичен. Комфортният е отличен за дълъг път, по-плавно сменя предавките, шумът е по-малко. Спортният дава възможност за по-силни емоции и по-екстремно поведение на пътя. Воланът се върти по-трудно, звукът е по-отчетлив. Персоналният режим позволява на шофьора да конфигурира различни характеристики на Megane по свой вкус. В зависимост от режима светлината на таблото се променя. Също и изгледът на скоростомера.

Когато сте на дълъг път, комфортът в купето е задължителен. За него французите са прибегнали до специално качество материали, които „галят“ кожата при допир. Всичко в името на страстта! Седалките осигуряват впечатляващ комфорт заради използването на пяна с двойна плътност. За пътниците на задните седалки е осигурено повече пространство в сравнение с предишния модел.

Шофьорът може да се радва на два вида конзола – таблет, наречен R-LINK 2 – 7-инчов хоризонтален и 8,7-инчов вертикален, който е и най-големият в този сегмент. Чрез него се сменят режимите на управление, управлява се навигацията. Акустиката на аудиосистемата е значително подобрена чрез по-големи високоговорители (по-голямата част от моделите имат по осем).

Искаш да си различен, искаш да си страстен, но трябва и да си безопасен. Затова в Megane се грижат най-новото поколение технологии (ADAS) – още един елемент, който е познат при представителите на горния клас Espace и Talisman. До тяхното действие се стига отново чрез таблета. Първата функция е адаптивен круиз контрол, който работи при скорост между 50 и 140 км/ч. Искате ли Megane сам да кара над 140 км/ч, тактично той ви отговаря със „Сори, спазвай закона!“ Активната спирачна система при аварийна ситуация алармира за опасност от сблъсък с предния автомобил. И се задейства, ако шофьорът не реагира достатъчно бързо. Карате ли с над 70 км/ч, колата предупреждава, че сте напуснали неволно платното при непрекъсната или прекъсната маркировка. Има и система за предупреждение за безопасна дистанция, предотвратяване превишаването на скоростта и разпознаване на пътните знаци. Във Франция не са забравили колко е опасна и мъртвата точка, която се наблюдава от системата BSW. Камерата за задно виждане помага най-вече при паркиране, а на тъмно автоматично се превключват дългите и късите светлини. В града е трудно да си намериш място за паркиране. Megane помага чрез предни, странични и задни сензори. Има си и асистент за лесно паркиране.

Стига ли ви? Това са само най-важните елементи от четвъртото поколение Renault Megane. Един лесен начин да усетите страстта и да накарате хората да обръщат глава и да гледат „светкавиците“.

Четири дизелови и два бензинови двигателя

Renault е защитник на двигателите с по-малък работен обем. В новия Megane инженерите са поставили агрегати от ново поколение с директно впръскване на горивото. Целта е максимално удоволствие при шофирането, без да се забравя ефективността.

Два са бензиновите двигателя за новия Megane и Megane GT-Line. Първият е Energy TCe 130 с 6-степенна механична скоростна кутия, 130 конски сили и 205 Нм въртящ момент. Този турбо 1,2-литров агрегат предлага същата динамика като атмосферен 2-литров мотор. Разходът му е 5,3 л/100 км. Ексклузивно за Megane GT на пазара е Energy TCe със 7-степенна EDC трансмисия, 205 к.с. и разход 6 л/100 км.

Гамата на дизеловите двигатели стартира с Energy dCi 90, който има 6-степенна механична скоростна кутия, 90 к.с. и впечатляващия 3,6 л/100 км разход. Следва Energy dCi 110 също с 6-степенна механична трансмисия, 110 к.с. и забележете – 3,3 л/100 км разход. Третият елемент е Energy dCi 110 с 6-степенна EDC трансмисия, 110 к.с. и 3,7 л/100 км. Най-мощният е Energy dCi 130, който има 130 к.с. и „гълта“ 4 л/100 км. Ексклузивно от юни за Megane GT ще се предлага Energy dCi 165 с 6-степенна EDC трансмисия, 165 конски сили.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.