Контрареволюция във „Формула 1“


Революцията на правилата във „Формула 1“ предизвика заговор за контрареволюция още след първата квалификация в новия формат за неделното състезание за Гран при на Австралия. Вместо повече екшън и интрига промяната в регламента донесе скука за зрителите плюс хаос на пистата и в боксовете. Досега първата позиция винаги се решаваше в последните секунди, а в Мелбърн всичко свърши повече от четири минути преди изтичането на времето. Вместо да гонят по-добри времена на трасето, пилотите вече се теглеха на кантара.


„Срам, позор, катастрофа - изригна легендарният шампион Ники Лауда, сега директор в „Мерцедес“. - Налага се още следващата седмица да се съберем и да променим отново регламента, а тези правила да ги изхвърлим в тоалетната!“
„Ако сме на едно мнение, няма проблем да върнем старата квалификация“, предложи Маурицио Аривабене, шеф на „Ферари“. Колегата му Тото Волф от „Мерцедес“ е на същото мнение: „Вкарахме си автогол, не намерихме правилното решение.“ А Ерик Булие от „Макларън“ добави: „Вместо шоу направихме тъжно представление. Разочаровани сме.“


Според новия регламент след началните минути в трите сесии на квалификацията на всеки 90 секунди отпадна най-бавният пилот. В Мелбърн осем минути преди края на трасето бяха останали само състезателите на „Мерцедес“, които не използваха времето до края, за да щадят износените си вече гуми. Шампионът Люис Хамилтън уверено спечели 50-ата първа позиция в кариерата си пред Нико Розберг, а след тях са фераритата на Себастиан Фетел и Кими Райконен.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Спорт