„Арабеск“ танцува по ръба на смъртта

„ДанС криминале“ - мистерия и кръв в две части

Трупът „Наташа“ може да бъде открит на различни места тези дни в Музикалния театър. Понякога лежи с разпорения си червен корем на пода в репетиционната на балет „Арабеск“. В по-добри дни си почива в гримьорните - ту в мъжката, ту в женската. Изчезването и появите му са мистериозни, но са винаги по разпореждане на хореографа Филип Миланов.

Всъщност тялото на изкормена жена е реквизит от новия спектакъл на най-добрата ни трупа за модерен танц. Премиерата на „ДанС криминале“ е на 31 март в Държавния музикален и балетен център. Спектакълът обединява две кратки криминални форми - „Шест малки негърчета“ на Мариана Крънчева и „Кръвожаден“ на Филип Миланов.
Да издадем фабулата им, би било все едно да съобщим най-безцеремонно кой е убиецът в романите на Агата Кристи, чиито „Десет малки негърчета“ са вдъхновили младата хореографка Крънчева - солистка от Софийската опера и в момента балерина на „Арабеск“.

Игрите на „Кръвожаден“ напомнят усещането за илюзорността от романите на английския писател Джон Фаулс с играта между хищник и жертва, които понякога си разменят ролите, с порива към крайността, който заличава традиционните цивилизационни роли на мъжа и жената и специалния статут на „нежния пол“. „Искам да обърна внимание върху промененото отношение към жената в днешно време“, обяснява Филип Миланов, който е сред звездите на „Арабеск“ и работи паралелно в Derida Dance Company.

И двамата автори са носители на множество награди за танцово изкуство и хореография, сред които и от конкурса „Маргарита Арнаудова“.

Сценограф е Яна Дворецка. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Култура