Вицепрезидентът Илияна Йотова: Делото на Кирил и Методий успя благодарение на българската държава

Златната палма за Хирокадзу Корееда Изобилстваха въздълги и откровено скучни филми

Ердоган обеща Турция да инвестира няколко милиарда евро в магистрала, свързваща Белград и Сараево

Мобилна лаборатория изследва за СПИН в София

Иран и Гърция подписаха меморандум за транспортно сътрудничество

Бойко Борисов ще обжалва решението на съда по делото на Елена Йончева

Размерът на еднократната помощ за първокласници остава 250 лв. и за новата учебна година

От началото на годината 41 души са ухапани от кърлежи в Добрич

Мустафа Карадайъ от Демир Баба Текке: През 1989 г. Доган ни обедини по пътя на свободата, наречен ДПС (ВИДЕО)

САЩ потвърдиха спирането на допълнителни тарифи за вноса от Китай

Не на обемните устни Новини от Монако: Мъжете търсят по-женствена визия

Палестинският президент Махмуд Абас е постъпил в болница с висока температура

Общината дава заем на болница, за да й се издължи Закъсалата болница има неплатени местни данъци и такси за 180 000 лв.

Никола Стърджън: Щом получи яснота за Брекзит, Шотландия ще обмисли отново въпроса за независимостта

8 арестувани след фенско меле в Пловдив

„Арабеск“ танцува по ръба на смъртта

„ДанС криминале“ – мистерия и кръв в две части

Трупът „Наташа“ може да бъде открит на различни места тези дни в Музикалния театър. Понякога лежи с разпорения си червен корем на пода в репетиционната на балет „Арабеск“. В по-добри дни си почива в гримьорните – ту в мъжката, ту в женската. Изчезването и появите му са мистериозни, но са винаги по разпореждане на хореографа Филип Миланов.

Всъщност тялото на изкормена жена е реквизит от новия спектакъл на най-добрата ни трупа за модерен танц. Премиерата на „ДанС криминале“ е на 31 март в Държавния музикален и балетен център. Спектакълът обединява две кратки криминални форми – „Шест малки негърчета“ на Мариана Крънчева и „Кръвожаден“ на Филип Миланов.
Да издадем фабулата им, би било все едно да съобщим най-безцеремонно кой е убиецът в романите на Агата Кристи, чиито „Десет малки негърчета“ са вдъхновили младата хореографка Крънчева – солистка от Софийската опера и в момента балерина на „Арабеск“.

Игрите на „Кръвожаден“ напомнят усещането за илюзорността от романите на английския писател Джон Фаулс с играта между хищник и жертва, които понякога си разменят ролите, с порива към крайността, който заличава традиционните цивилизационни роли на мъжа и жената и специалния статут на „нежния пол“. „Искам да обърна внимание върху промененото отношение към жената в днешно време“, обяснява Филип Миланов, който е сред звездите на „Арабеск“ и работи паралелно в Derida Dance Company.

И двамата автори са носители на множество награди за танцово изкуство и хореография, сред които и от конкурса „Маргарита Арнаудова“.

Сценограф е Яна Дворецка. 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.