Делегация на ЕК оцени високо работата на ГДБОП в сферата на киберсигурността

Въвеждат Монтесори педагогика в детските градини в Габрово Проектът стартира с 90 000 лева

НКЖИ: Неразрешена маневра е причина за дерайлиралата цистерна с газ на гара Бяла

Борисов и Меркел разговарят в резиденция Бояна (СНИМКИ)

Екатерина Захариева: Реалистично е Македония да получи покана за членство в ЕС още тази година

Произвеждат 50 хиляди кубика сняг за Световното по сноуборд в Банско

4-годишно детенце почина, роми окупираха разложката болница

Остава бедственото положение в смолянската община Баните

Пушач издаде пиян шофьор в Шумен

Бойко Борисов посрещна Ангела Меркел на летището (ВИДЕО)

Българин от Русе извади богоявленския кръст в македонска община, отрупаха го с подаръци

Йоханес Хан: Европа не може да се сведе до банкомат

76,4 млн. лв. е проектобюджетът на Велико Търново за годината Предвидени са 300 000 лева за ремонт на пътища в населените места

Задържаният куриер на алоизмамниците имал регистрация за наркотици

Цистерна с газ дерайлира на гара Бяла

170 дизелови коня шептят и препускат

Модерните дизелови двигатели не бива да чукат, да тракат, да вдигат пушек от ауспуха и да гълтат много гориво. Ето защо всички автомобилни производители полагат огромни усилия да предложат на клиентите си тихи, пъргави, икономични и екологични мотори. Инженерите на Opel не правят изключение и могат да се похвалят със значителен напредък в тази област с новата гама „шептящи дизели“, оглавявана от двулитровия агрегат с алуминиева глава 2,0 CDTI. Това изглежда най-подходящата моторизация за флагмана на марката на Insignia, защото гарантира повишена до 170 конски сили мощност и впечатляващ въртящ момент от 400 Nm.

Не толкова подобрените показатели, колкото хармоничната работа и адекватните реакции предизвикват положителни отзиви още в първите километри зад волана на лимузината. В пътническата кабина цари приятна тишина дори при стартиране на студения двигател, който енергично се захваща да изпълнява задълженията си, без да дразни ушите на пасажерите. Максималният въртящ момент от 400 Nm (досега бяха 360 Nm, с OverBoost – 380 Nm) е наличен от 1750 оборота на коляновия вал. Шофьорът обаче има усещането, че още от 1200 оборота има на разположение пълния потенциал на мотора, защото турбината осигурява отлична мощност. В реални условия това означава бърз старт и устремно ускорение без „замисляне“ след натискане на педала на газта. 170-те коня ударно започват да препускат и теглят Insignia напред, за да могат да се извършват чевръсти изпреварвания на къси отсечки. Мощността на четирицилиндровия мотор е напълно достатъчна за динамично шофиране и комфортно пътуване в лявата лента на магистралата. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9 секунди, а стрелката на скоростомера спира чак когато достигне максималното темпо 225 км/ч. По заводски данни средният разход на гориво възлиза на 4,3 л/100 км, а отделяният въглероден диоксид е 114 г/км.

При нормално каране новият дизелов двигател работи много меко и еластично. Ако водачът не е луда глава, много рядко ще изпадне в ситуация, когато моторът ще влиза в шумната зона на високите обороти. Стандартната 6-степенна механична трансмисия е настроена подходящо за характеристиките на „шептящия дизел“. Удобният скоростен лост сякаш подканя шофьора да държи ръката си върху него, но благодарение на големия въртящ момент на мотора не се налага често превключване. Ако човек се заплесне и „забрави“ да смени на по-ниска или по-висока предавка, бордовият компютър деликатно му напомня да го стори чрез индикатор на таблото. Старт-стоп системата гаси двигателя при спиране на светофари и бързо го стартира, когато водачът натисне педала на съединителя за включване на първа предавка.

В историята остава голямата слабост на дизеловите агрегати – високото равнище на азотните окиси. Insignia разполага серийно със SCR система (селективна каталитична редукция) BlueInjection, която се грижи за отстраняване на азотните окиси. За целта в потока отработени газове на двигателя след филтъра за твърди частици DPF и преди SCR катализатора се впръскват малки количества от добавката AdBluе – безвредна смес от карбамид и вода. В изпускателната система разтворът веднага се превръща в амоняк, който на свой ред се абсорбира от SCR катализатора. Когато настъпи химическата реакция с амоняка, азотните окиси в преминаващия поток отработени газове се редуцират селективно в безвреден азот и водни пари.

Може да звучи сложно, но в автомобили като Insignia водачът и пътниците изобщо не долавят работата на всички сложни и модерни технологии, но някак интуитивно ги усещат и знаят, че на тях може да се разчита. Големият Opel е богато оборудван със системи, които напомнят за себе си, когато наистина има нужда от тях. Като например камерата за заден ход, която се включва заедно с предавката и показва изображение на големия цветен дисплей на централната конзола. Тук е мястото да се каже, че електронните помощници за паркиране са силно препоръчителни, защото при движение на заден ход зрителното поле е ограничено заради красивия дизайн на Insignia, широките С колони и снижаващия се покрив.

След фейслифта намаляха многобройните бутони пред водача, а повечето функции и инфоразвлекателната система се управляват по четири начина – от бутоните на волана, с гласови команди, с докосване на дисплея или с тъчпада (могат да се изписват и разпознават букви), който е разположен зад скоростния лост.

Когато човек се зарови подробно в многобройните възможности на един добре оборудван модел Insignia, ще открие колко напред е стигнала техниката за безопасност и комфорт. Открояват се асистенти като адаптивен темпомат, предупреждения на обекти в мъртвата зона на видимост, при опасност от челен сблъсък и при напускане на лентата, а новото поколение адаптивни светлини AFL+ автоматично насочват светлинния сноп по най-добрия начин и не заслепяват останалите участници в движението при включени дълги светлини.

Ергономични седалки за здрави гърбове

Insignia и други модели на Opel глезят шофьора и пътника до него с едни от най-удобните предни седалки в автомобилната индустрия. Освен отопление и вентилация креслата притежават специален сертификат за ергономичност, тъй като са тествани медицинските експерти на Германското дружество за здрави гърбове. Целта е при пътуване да се осигури максимален комфорт, защото прекарването на дълго време в автомобила често води до оплаквания от болки в областта на гърба.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.