Учени измислиха как можем да се скрием от извънземни

Изображение: Pixabay

През последните години човешкият вид откри доста други планети, на които потенциално би могло да има живот. Използвайки инструменти като космическия телескоп „Кеплер“, учените са открили повече от 2000 такива планети извън Слънчевата система, но какво би станало, ако тези планети са населени със същества, с които бихме предпочели да не контактуваме? Учените от Колумбийския университет са намерили решение на този казус, разработвайки система, която да изстрелва лазер в момента, в който Земята преминава пред Слънцето, така че разликата в излъчването да е незабележима от недружелюбен извънземен наблюдател, разказва списанието Gizmag.

Ако научната фантастика и човешката история са ни научили на нещо, то е, че е добра идея понякога да не се забелязваш много. Докато търсенето на извънземни цивилизации продължава повече от век, има някои мислители по темата, например учения Стивън Хокинг, които мислят, че рекламирането на собственото ни присъствие не е особено добра идея и че изпращането на послания в космоса може да доведе до сценарий подобен на филма „Денят на независимостта“, но без щастливия холивудски край.

Според някои още по-крайни учени да сме тихи, не е достатъчно. Професор Дейвид Кипинг и студентът Алекс Тийчи от Колумбийския смятат, че ако ние способни да намерим потенциално обитаеми далечни планети, то няма причина да мислим, че ние не можем да бъдем открити по подобен начин. Ето защо те предлагат вид „камуфлаж“, който да скрие Земята, представляващ „мантия-невидимка“ от лазери.

Тяхното предложение е базирано на основните техники, които се използват от земляните за намиране на т.нар. екзопланети с транзитен метод. В него телескоп се фокусира върху звезда и записва интензитета на светлината. Отклонение от яркостта на звездата означава, че планета преминава пред нея. С изучаване на подробностите на това отклонение, астрономите изчисляват размера на планетата, масата й, разстоянието от звездата, орбитата й и дори част от състава й.

Ако екзопланетите са с правилния размер и в „обитаемата зона“, където планетите са достатъчно отдалечени от звездата, така че вода да може съществува, учените предполагат, че там е възможен живот. Добрата новина е, че това е много полезен инструмент за учените, които търсят доказателство за живот извън нашия свят. А лошата е, че тъй като на Земята има живот, нейните параметри също могат да бъдат разкрити от извънземни цивилизации.

За да предотвратят подобно нещо, Кипинг и Тийчи предлагат да светят с продължителен 30 мегаватов лазер за 10 часа годишно, когато Земята преминава между Слънцето и планета извън Слънчевата система, която може да ни търси. Лазерът би направил невидимо отклонението от яркостта на нашата звезда и да направи Земята практически невидима. За да прикрие всички дължини на светлинните вълни обаче и да я напарви абсолютно "невидима", ще са нужни много лазери с мощност 250 мегавата.

Учените твърдят обаче, че може да не е необходимо напълно да се прикрива Земята.

„Алтернативно бихме могли да прикрием само атмосферните особености, свързани с наличието на биологичен живот - например кислорода, което е постижимо с лазер с мощност от 160 киловата на излъчване. За друга цивилизация, това би трябвало да направи Земята да изглежда, така ченашата планета е лишена от потенциален живот“, казва Тийчи.

От друга гледна точна прикриващата технология може да има и по-дружелюбна употреба. Например може да „увеличи“ нашето космическо присъствие, като разпръсква „крещящи“ изкуствени сигнали, които могат да бъдат използвани са предаване на информация към извънземни слушатели.

Наличието на подобна технология означава, че астрономите могат да търсят подобни изкуствени сигнали, означаващи, че някой може да се опита да се скрие от нас.

Следете Trud News вече и в Telegram