150 предложения са получени за ново туристическо лого на България

Изображение: Министерство на туризма

Над 150 предложения за ново туристическо лого на България са получени от Министерството на туризма. Крайният срок изтече в полунощ на 4 април, като до последно са пристигали нови графични визии.

За оценка са изпратени 134 нови лога, а останалите изчакват да бъдат обработени дали съответстват на техническите параметри.

След окончателна обработка на данните ще се премине към следващия етап от конкурса – подбор на къса листа от визиите от деветчленно жури от професионалисти в областта на графичния дизайн и художественото изкуство. Журито е с председател проф. Божидар Йонов и членове доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации). Те ще имат за задача да разгледат получените проекти и да класират най-добрите от тях за следващия етап на конкурса.

Професионалното жури ще следи както за спазване на зададените технически параметри, така и за яснотата на изображението и идейната му свързаност с наложеното рекламно послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share). Избраните предложения ще бъдат публично оповестени в средата на април и заинтересованите граждани ще могат да се запознаят и да коментират финалния подбор.

Следващият етап на конкурса е през началото май и негова цел е да се избере логото-финалист от широко жури от до 15 човека - представители на бизнеса, медии маркетинг и комуникационни специалисти. Кандидатурите на медиите и бизнеса ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус.

Стартираният от Министерството на туризма конкурс не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства. Авторът на логото победител ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини