Британец спря Григор Димитров на четвъртфинала в Мелбърн Българският тенисист загуби от Кайл Едмънд в четирисетов мач

МВФ: Петролът ще поскъпва заради намаляването на добивите, договорено от Русия и ОПЕК

Северна Корея ще проведе военен парад преди зимната Олимпиада в Пьончан

Руски изтребители тренираха въздушен бой в стратосферата

Фейсбук: Социалните мрежи могат да са опасни за демокрацията

Започва Световният икономически форум в Давос

Вулкан изригна в японски ски курорт, 15 души са ранени

Тръмп подписа закона за финансиране на правителството Това слага край на 3-дневната финансова блокада

Франция и Германия подписаха резолюция за сътрудничество

9 жертви след стрелба сещу християни в Дамаск

Ясно и слънчево ще е времето днес

82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Първата суперкола възкръсва от пепелта

За втори път Jaguar предприема нещо, което никой друг производител не е правил. А именно – възобновява производството на модел, който е слязъл завинаги от поточната линия преди десетки години. Защо? За да се поправи една историческа несправедливост, предизвикана от пожар във фирмения завод на 12 февруари 1957 г. Тогава пламъците унищожават девет от общо 25-те автомобила от серията XKSS, останалите 16 са продадени почти изцяло на заможни купувачи от САЩ. Повече от половин век по-късно Jaguar ще сглоби отново девет екземпляра XKSS по абсолютно същия начин, по какъвто са били произвеждани преди 59 години – с ръчен труд. Срещу седемцифрената сума от 1 000 000 лири всяка от тези класически коли ще намери своя нов собственик.

Моделът XKSS често е наричан „първият суперавтомобил в света“, защото е преустроена за масовите пътища версия на легендарната състезателна машина D-Type, която печели три пъти поред „24-те часа на Льо Ман“. След тези успехи съоснователят на компанията сър Уилямс Лайънс дава идеята да бъдат преработени и пуснати на пазара вече произведените 25 броя D-Type. Направените в завода промени са изцяло козметични – добавят се компоненти като врата за пътника, по-високо челно и странични стъкла, сгъваем мек покрив, а се премахва вертикалният стабилизатор зад шофьора. По шестцилиндровия 3,4-литров редови мотор с 236 коня, окачването и останалата техника не се пипа нищо, за да бъдат изкушени известни и платежоспособни клиенти да платят добра цена за тази спортна суперкола. На примамливата „стръв“ кълве едра риба като холивудската икона Стив Маккуин, който със своя XKSS оставя черни следи от изгоряла гума по улиците на Лос Анджелис. Той нарича „Зеленият плъх“ своя „звяр“, боядисан в класическия за британските моторни спортове зелен цвят. Впоследствие Маккуин продава колата на хазартен магнат, но толкова страда по нея, че си я купува обратно на двойно по-висока цена. Днес „Зеленият плъх“ краси музей в Лос Анджелис и по оценка на експертите струва над 30 милиона долара. Това е добър знак за всеки колекционер и инвеститор, който брои милион лири за последните девет екземпляра от първата суперкола Jaguar XKSS.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.