Бойко Борисов: Защо само ЧЕЗ да купим? Защо не купим и „Енерго Про” и ЕВН?

ККП иска премахване на конституционното ограничение от 2 мандата за президент Така Си Цзинпин ще може да се задържи на власт по-дълго

Човек е ранен, след като хеликоптер е извършил твърдо кацане в Арктика

Движението през прохода Шипка се ограничава заради честванията на 3 март

Откриха древен град под Солун

Психологът Магдалена Ангелова: Гласът е начин, по който бързо можем да достигнем до подсъзнанието на другия

ТИР с медицински материали се хвърли в дере Произшествието стана на главния път Велико Търново-Русе

Екатерина Захариева ще участва в Съвет “Външни работи” в Брюксел

Десетки ранени след пожар в дискотека в Италия

Николай Нанков поставя начало на дискусия за новото райониране на страната

Йорданка Фандъкова: ЧЕЗ е стратегическо дружество, важно е да има гаранция за качествена услуга Столична община няма нищо общо със сделката, заяви столичният кмет

Две обвинения получи мъжът, който нападна сестра си и се барикадира в къща във Велинград

3000 снегорина са в готовност да чистят пътищата от снега

Бойко Борисов пред младежите в ГЕРБ: Опозицията казваше, че “асфалт не се яде” – хората сега сами искат да им строим магистрали (ВИДЕО)

БМВ откри нередности при софтуер за отработените газове

Глезотии за професионалния шофьор

Открай време задачата на професионалните шофьори е да въртят волана и да превозват по график стока и пътници от точка „А“ до точка „Б“. Тези хора прекарват на седалката целия си работен ден, а напоследък автомобилните производители им обръщат все по-голямо внимание, разглезват ги с екстрите и удобствата на леките коли. За масовия потребител товарните и пътнически бусове са скучна тема, но те генерират големи обеми продажби и водят люта конкуренция. От това печелят най-вече шофьорите, защото управлението им става все по-лесно и приятно. Доказателство е новият модел Citroen Jumpy.

Той едва ли ще развълнува автомобилните естети, защото дори креативните френски дизайнери няма как да разкрасят особено една каросерия с функционалната форма на сандък. И все пак Jumpy ще остави добро впечатление на пътя с модерния си и хармоничен външен вид, открояващата се предница със солидни лайстни и шеврони от хром и красивите фарове. Чистият и успокояващ дизайн е подчинен изцяло на функцията да се изпълнят потребностите на клиента – превоз на товари, извършване на строителни работи или други специфични задачи. Моделът е предназначен за широк спектър от професионални дейности и затова се предлага в три дължини на каросерията (4,60 м, 4,95 м и 5,30 м) и различни варианти – фургон, комби, шаси-кабина, удължена кабина, като дори най-късата версия може да натовари до 1400 кг или да настани девет души в пътническото изпълнение. С височина от 1,90 м, късият и средноразмерният Jumpy без проблеми влиза на закрити паркинги. Освен впечатляващия товарен обем до 6,6 куб. м, автомобилът е пригоден и да тегли прикачен товар до 2500 кг. В зависимост от приложението, купувачите избират между два дизелови двигателя с обем 1,6 л и 2,0 л в няколко нива на мощност. Базовият вариант е с 95 конски сили и с ръчна предавателна кутия, по-нагоре в гамата следват версии със 115, 120, 150 и 180 конски сили и автоматична трансмисия към моделите с 95 и 180 конски сили. Френските дизели винаги са се отличавали с тиха и енергична, но в същото време крайно пестелива работа. Jumpy със 115 коня е еталон по икономичност в сегмента със среден разход на гориво 5,1 л/100 км. За експлоатация при лоши атмосферни и пътни условия се предлага и заводско оборудване със система 4х4 след целенасочена трансформация, извършена от експертите по двойно предаване от Dangel.

Отвън автомобилът изглежда в крак с модата, като изисканият му стил може да бъде подсилен с опцията Pack Look – хромирана решетка, вертикални дневни LED светлини, фарове за мъгла плюс брони, дръжки, огледала и странични лайстни в цвета на каросерията. Плъзгащата се странична врата позволява лесен достъп и удобно товарене и разтоварване дори в ограниченото пространство на големия град. Тук приятната изненада е функцията за отваряне и затваряне на вратите с едно пъхване на крака под автомобила. Тази глезотия е взаимствана от някои ванове, за да облекчи водачите, когато ръцете им са заети. В кабината шофьорът ще се натъкне на още повече глезотии. Освен високата позиция на седене и отличен обзор, той получава пред очите си Head-Up дисплей, на който – без да сваля очи от пътя, да следи показанията на основните функции от работата на автомобила (скорост, ограничения, инструкции от навигацията, предупреждения). Прегледен и голям сензорен екран на централната конзола осъществява управлението на електронните системи, аудиото, навигацията и комуникациите. Водачът може директно да “копира” дисплея на своя смартфон върху този екран и да работи с него или да следи изображението от задната камера при маневриране.

Изобщо на борда на Jumpy присъства електроника, каквато сме свикнали да виждаме в леките автомобили на Citroen. Системата за разпознаване на пътните знаци дава на водача предупреждава водача за ограничения на скоростта и му дава възможност с едно натискане на бутон да зададе препоръчителната от навигацията скорост. Активната спирачна функция предотвратява челни удари или намалява последствията от тях. Четири сензори в броните наблюдават мъртвата зона на видимост. Адаптивният регулатор на скоростта позволява да се адаптира темпото към това на превозното средство отпред. Има и предупреждения при пресичане на осевата линия, при натрупана умора у шофьора, при риск от катастрофа и т.н. Освен на всичките електронни помощници, водачът работи и в отлични условия на прегледен и функционален кокпит, където ще намери място за всички потребни вещи.

Променлив клиренс в зависимост от товара

За да вози максимално комфортно, натоварен или празен, новият Citroen Jumpy разполага с ресори с променлива твърдост и адаптивни амортисьори, които променят клиренса на автомобила. Целта е пътното поведение да бъде възможно най-добро независимо от това дали има товар на борда или не.

За перфектното сцепление с пътната настилка се грижи усъвършенстваната система Grip Control. Тя оптимизира задвижващата способност на предните колела в зависимост от повърхността. Водачът може да избере най-подходящия режим съобразно условията. За лоши пътища системата Grip Control може да се комбинира с повдигане на шасито, протектор под двигателя и увеличаване на полезния товар.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.