Най-скъпите реклами в историята

Бира "Guiness"- $16 млн.

Повечето хора ненавиждат рекламите, защото прекъсват любимото им предаване или сериал, но с времето те са се превърнали от досадни в цял нов жанр в телевизионното изкуство. Цената им се определя не само от дължината на „спот“-а, кога ще бъде излъчен, но и от звездите, които ще вземат участие.

Целта на компаниите обикновено е да промотират своя бизнес или точно определен продукт. Ето защо се разчита на всяка секунда, която може да „втълпи“ нещо на зрителя. Съществуват обаче и имиджови реклами, които целят по-скоро да покажат успеха на определен бранд. Ще разгледаме списъка на 10-те най-скъпи реклами според therichest.com

На „почетното“ десето място е култовият спот на Apple “1984“. В него спортистка хвърля чук по огромен екран, от който говори Big Brother. Посланието е, че хората вече имат избор и няма повече да се съобразяват с наложеното статукво, а именно това от IBM. Рекламата е режисирана от самият Ридли Скот и струва умопорачителните за времето си 1,5 милиона долара.

Скъпи продукции

Godaddy.com – $2,4 милиона

Определено е една от най-забавните, които са се появявали на малкия екран. В нея сексапилната Кандис Мишел на няколко пъти къса презрамката на потничето си, върху което е изписан уеб адреса на фирмата за хостване на сайтове. От телевизия Fox обаче, не я намират за така забавна и не позволяват излъчването й по време на Super Bowl през 2005 г. Все пак похарчените $2,4 милиона постигат целта си и сайта става номер 1 за годината в своя сегмент.

Ferrari/Shell – $4,5 милиона

Този шедьовър е създаден през 2007 година. В клипа, Ферари-та от различни епохи – като се започне от първите им коли във „Формула 1“ прекосяват различни европейски столици, накрая естествено най-новият болид спира, за да зареди с гориво...естествено от бензиностанция на „Шел“.

Honda – $6,5 милиона

Една от най-впечатляващите за всички времена, е създадената за Honda Accord реклама през 2003 година. В нея подредени като домино автомобилни част се задвижват една друга, докато накрая зрителя вижда „крайни продукт“, а именно сглобената кола. Впечатляващо е, че е завършена едва за два дни.

„Пепси“ с Бритни Спиърс – $8,1 млн.

Компании като „Кока-Кола“ и „Пепси“ изкарват десетки милиарда долара годишно от продажби именно, защото не пестят от реклама. В този спот е наета в пика на кариерата си Бритни Спиърс, която „пътува във времето“ от създаването на компанията през 50-те, 60-те и 70-те до наши дни. Посланието е „за тези, които мислят като младите“.

Бира Carlton Draught - $9 млн.

За тази компания явно работят най-добрите в бизнеса, защото всеки техен спот е още по-впечатляващ от предишния. В тази реклама от самолет е спусната огромна халба бира, която „се разлива“ в десетки парашутисти имитирайки капки от пенливата течност. Все пак нещата излизат от контрол, след като чашата помита половината град, а причината се изяснява накрая, пилотът й е прекалил с Carlton Draught.

Топ 4

„Крайслер“ - $12 милиона

Една от най-впечатляващите реклами за коли през последните 5 години идва от Америка и от т.нар Motor city – Детройт. Разбира се, в нея участва „лицето“ на града в музикалната индустрия – Еминем. В нея той прави бърза обиколка на Детройт, като се споменава музиката, хората и културата на града, докато накрая не завърши с новия „Крайслер“ 200.

Застрахователна компания „Aviva” - $13,4 млн.

През 2008 голямата застрахователна компания Norwich Union сменя името си на Aviva, рекламистите й трябвало да се погрижат целия свят да разбере за това. Какъв по-добър подход от това да наемеш няколко обичани звезди – Ринго Стар, Брус Уилис, Алис Купър, Ел Макфърсън. Ефекта е зашеметяващ и съответно четвърто място в нашата класация.

Кампанията на Джордж У. Буш – $14,2 млн.

Знаете ли, че президенстката надпревара в САЩ през 2012 година е струвала космическите $2,6 милиарда? Все пак през 2004, Джордж Уокър Буш поставя собствен рекорд, като в спота, струващ 14,2 милиона долара, той се среща в Ашли Фокнър, момиченце загубило родителите си при атаките срещу Световния търговски център. Явно рекламата е свършила своята работа, защото американците го избират за свой президент.

Guiness – $16 млн.

На второ място и една от най-впечатляващите реклами създавани някога, е тази на бира Guiness от 2007 година. Поводът да бъдат похарчени 16 милиона долара е подобаващ – 80-годишнината на бирения символ на Ирландия. Посланието е вечно: „хубавите неща идват при търпеливите“.

Най-скъпата

Chanel – 33 милиона долара

Най-скъпата реклама, заснемана досега е тази на парфюма Chanel No.5. Ако цената от 33 милиона долара ви се струва пресилена, но трябва да я гледате. Освен, че в нея участва Никол Кидман, то тя има качеството на първокласен трейлър за мащабна кинопродукция. Само за хонорара на холивудската знаменитост са били отделени 3 милиона долара. В нея Кидман играе кинозвезда, която бягайки от папараците „скача“ в такси, а там я чака „любовта на живота й“.

Снимки: Therichest.com

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл