Димитър Маргаритов: КЗП ще проверява зимните курорти поне месец и половина

Делян Добрев с нови обвинения: Елена Йончева е свързана с офшорни компании и кухи фирми

Директорът на училището, където учител удари ученик: Аз съм срещу насилието

Премахнаха 230 трошки от улиците на Шумен

Почина научнофантастичната авторка Урсула ле Гуин

От форума в Давос: Киберзаплахите и мръсният въздух са основните проблеми пред световната икономика

Тръмп ще призове Ердоган за „деескалация на ситуацията“ в Африн

Жителите на айтоското село Мъглен ходят в кал близо десетилетие заради недовършена канализация

33 загинали и над 70 ранени при терористично нападение в Бенгази

В София са направени обработки със смеси срещу заледяване

Хеликоптери евакуираха 150 души в Италия след падане на лавина

Въздушни удари на САЩ са ликвидирали близо 150 терористи от ИДИЛ в Сирия

Путин и Ердоган обсъдиха ситуацията в Сирия и операцията на турската армия в района Африн

Шефът на ЦРУ: Северна Корея е все по-близо до момента, в който може да застраши САЩ с ядрено оръжие

Между солта и пепелището Поетът Георги Ангелов издаде две нови книги

Кои коли будят най-много завист

Няма нищо странно в това да не сте доволни от колата, която притежавате. Всеки втори шофьор смята, че кара неподходящ модел, показва проучване на един от най-големите портали за автомобилна търговия в Европа. А това предизвиква завистливи погледи към превозните средства на околните. Нищо чудно, че половината от хората с коли пожелават тази на ближния, защото собствената не им харесва. Случва се непрекъснато, особено когато съседът паркира нещо ново и лъскаво на улицата. Сред шофьорите завистта е също толкова разпространена, колкото гневът към некадърните и нахални „колеги” на пътя. Затова често надничат в канчето, пардон, в гаража на комшията с надеждата да не се натъкнат на някоя (не)приятна изненада.

Прекалено голяма, прекалено малка, прекалено стара, прекалено бавна – това са само част от причините, поради които собствениците не си харесват автомобилите. И защото животът им се развива динамично – раждат им се деца, растат, после излизат от дома, променят се местожителства, работа, хобита. Ако процесът по покупка и продажба беше по-лесен и прозрачен, много потребители щяха да си сменят колите по-често. Като мобилните телефони например. Но да се върнем към въпроса кои автомобили предизвикват най-голяма завист – симпатичните градски минита, авторитетните лимузини или ефектните спортни коли? Оказва се, че повечето хора завиждат не толкова заради модела, колкото заради марката. В държавата с най-развита автомобилна индустрия в Европа – Германия, наскоро се направи изследване за това кой бранд кара шофьорите да завиждат най-много. Ако очаквате да видите на първо място Ferrari или Bentley – грешите. Народът харесва тези марки коли мечти, но си дава сметка, че не са практични и излизат твърде скъпо – и като цена, и като поддръжка. Най-много завист предизвикват собствениците на автомобили Audi (34%), следвани от притежателите на BMW (32%) и Porsche (27%). Чак на местата от пето до седмо се нареждат култовите италиански спортни коли Lamborghini (22%), Ferrari (20%) и Maserati (18%). Всеки десети анкетиран завижда на тези, които карат Volkswagen. И само 8% от запитаните изпитват ревност към шофьорите зад волана на спортните електромобили Tesla. Като цяло екологичните превозни средства от този тип не карат сърцата на автомобилните маниаци да се свиват от завист.

Проучването стига и до причините, които карат хората да завиждат. И те са много прости и човешки. На първо място – чуждите коли са по-красиви (48%), по-спортни (44%) и по-мощни (43%). Все още (почти) никой не се интересува дали са по-екологични, важен е външният вид и марката. Най-често в чуждите гаражи наднича младото поколение. Двама от трима шофьори на възраст между 18 и 24 години се пукат от завист, гледайки колата на комшията, приятеля или колегата. В това едва ли има нещо странно – спомнете си какъв е бил първият ви автомобил!

И накрая – как се чувстват тези, на които завиждат? Всеки четвърти е поласкан от факта, че автомобилът му е обект на чужди желания, и това го изпълва с гордост и задоволство.

Не дават предимство на скъпите модели

Хубавите коли предизвикват не само завист, но и реваншистки настроения у останалите участници в движението. Техните реакции често са един вид отмъщение: „Ти може да си с по-лъскав автомобил, но аз пък няма да те пусна да се престроиш на кръстовището!” Всеки четвърти англичанин не крие, че реагира така зад волана. Жените шофьори си признават, че не дават път на луксозните лимузини и най-вече на BMW. Странно защо, мъжете от своя страна не пускат пред себе си Subaru. Други марки марки, които предизвикват подобни негативни реакции, са Land Rover, Mercedes и Audi. Същото важи и за повечето модели, които носят емблема 4х4 – техните водачи будят антипатия у масовия шофьор в Обединеното кралство. Един обикновен Ford има много по-големи шансове да премине по-бързо на кръстовището.

Не могат да очакват толерантност и водачи, които дъвчат сандвич или вафла зад волана, които карат тунинговани коли, които се движат прекалено бавно и които скоро не са минавали през автомивка.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.