Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Трамваите в София стават безшумни

Полагат специална настилка по „Цар Борис III“

Изграждат се и електронни бариери на някои трамвайни спирки

Досадният шум и вибрациите от минаващите трамваи са напът да изчезнат. От догодина започва изграждането на специална настилка, която ще обира силните шумове и вибрации на мотрисите в София. Специалният релсов път представлява еластична конструкция. Тя ще бъде положена по бул. „Цар Борис III“ в районите от пл. „Руски паметник“ до трамвайно ухо „Княжево“ и до обръщалото при Съдебната палата, както и при ул. „Македония“.

Такава конструкция на релсовия път вече е изградена по маршрута на трамвай номер 7 на бул. „България“ и ефектът е осезаем – преминаващите трамваи почти не издават шум. Реконструкцията на настилката там започна през март 2014 г. и е на завършване.

Изграждането на новата настилка е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт на Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Част от него е и друга иновация – изграждане на електронни бариери, през които пътниците ще минават, за да стигнат до спирката на трамвая. Турникетите ще се монтират в подлезите, а механизмът ще е подобен на този в метростанциите – хората ще валидират картите и билетите си извън самата спирка или непосредствено преди нея. По този начин ще се намали шансът някой да се качи в превозното средство без билет.

Спирките с модерните съоръжения за контрол на достъпа ще се изградят по пилотен проект първо само на бул. „България“. По цялото трасе на трамвай №7 по ключовия булевард ще има общо 14 спирки с електронни бариери – по 7 от страна.

След като работата по бул. „България“ приключи, започва монтирането на електронни бариери и по бул. „Цар Борис III” – в частта от пл. „Руски паметник“ до трамвайно ухо „Княжево“. По дължина на цялото трасе ще се ремонтират всички спиркови перони, ще се поставят турникетите за контрол на достъпа и ще се монтират нови спиркови навеси.

Иновациите са част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт. Като идеята е до есента на 2016 г. Столичната община да подпише договор за безвъзмездна финансова помощ и да се обявят тръжните процедури. Целта е догодина да има избрани изпълнители, строителните работи да започнат през лятото на 2017 г. и да бъдат завършени до края на 2018 г.

С проекта ще се купят и 13 нови трамвая. Те ще обслужват бъдещото скоростно трасе на линия № 5. Мотрисите ще са нископодови, с климатизиран салон за пътници, видеонаблюдение и звуково известяване на спирките. Предвижда се и удължаване на зелените релси в участъка от пл. „Македония“ до Руски паметник.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете