Тръмп е в отлично здраве, заяви лекарят на Белия дом

Около 1400 мигранти бяха спасени в Средиземно море

Нови по-строги санкции към КНДР обмислят САЩ и Канада

В Якутия измериха -67 градуса по Целзий

Появи се нов свидетел на убийството на Петър Христов

Министър Ангелкова разговаря с ръководителя на Световната организация по туризъм

Украинският парламент отказа да обяви ЛНР и ДНР за терористични организации

Сърбин и албанец разследват убийството на Оливер Иванович

Евродепутатите обсъждат влиянието на руската пропаганда

Еврокомисията опроверга поредна лъжа за „Труд”

Диктатурата на пролетариата, Народният съд и Възродителният процес влизат в 10-и клас

Любители откриха нова планетарна система Всички небесни тела са по-големи от Земята

7 жертви при катастрофа на колумбийски военен хеликоптер

Ключът към дълголетието са ядките и бобовите храни Проучването проследява живота на над 100 000 души

Борисов представи приоритетите на българското председателство пред парламентарната група на ЕНП

„Кеносис” – що е то?

“Кеносис”, Камелия Спасова, ИК „Жанет 45“, 64 стр., 11.40 лв.

Издателство „Жанет 45” отново е с една крачка пред конкуренцията, издавайки неоавангардна поезия днес, когато поетическото изкуство отбелязва тоталния си разпад, ако се вгледаме в социалните мрежи и установим с ужас, че всеки трети потребител там римува – къде смислено, къде безсмислено.

В Софийския университет обаче още през първото десетилетие на века заяви своето присъствие една нова арт-група – „Устата“, която се стремеше да визира и визуализира, да назовава и изговаря изкуството на млади и утвърдени творци. Нейна съоснователка и автор на новата книга с магнетичното заглавие „Кеносис” е младата Камелия Спасова, доктор по теория на литературата с научната книга „Събитие и пример у Платон и Аристотел“. Очевидно академичните ѝ занимания по антична и западноевропейска литература са органичния материал за поетическите ѝ интерпретации: „Кеносис е отказът от всичко, намаляването на живота, изтощаването до смърт. Това е процес на себеизпразване, самозчерпване, себеотнемане, то е протяжното изтощаване на смисъла, призивът обезславѝ се… Може да бъде наречено смирение, но не е. Подобно изтичане от себе си става бавно. И не напълно, и не окончателно…”, отбелязва в предговора авторката.

Премиерата в театралната зала на СУ събра над 150 млади почитатели на този тип философско транслиране – от древността до днес, с всички аспекти на един жив мизансцен. „Радвам се, че чух нейния рецитал, защото тя е творец, който носи в себе си огромен диапазон от познания – не просто думи, а една вътрешна мелодия, един глас, който е неотделим от смисъла”, каза проф. Миглена Николчина и допълни: „За да бъде уловена тази поетика, ние трябва непрекъснато да чуваме мълчание, пропадане между думите… За да се надява някой днес да бъде поет, той трябва да носи свят. Не е достатъчно просто да се пишат стихове. Това е голямата мистерия – как се прави свят? Как някои не успяват с томове от стихове, а други го правят с 20 стихотворения. Камелия създава свят. Тук се отварят пространства от древността, магически диалози, философски тайни.”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.