Експерти: Логото не може да доведе повече туристи

"В никоя страна никой не отива заради логото"". коментира Боян Дуранкев, преподавател по маркетинг в УНСС.

Той е и член на деветчленното професионално жури, които трябва да изберат от седем графични визии, които се съревновават за ново лого на България. Бурното обществено обсъждане на тези 7 графични визии вече започна. Сегашното лого на страната беше избрано само преди 3 години и за него бяха похарчени 1,4 млн. лв, предаде БТВ.

Дуранкев припомни, че логото на една държава обикновено не е символ на страната или нейната столица. Той даде за пример Париж, чийто символ е Айфеловата кула. Според преподавателя не е нужно толкова скоро да сменяме наложилото се вече лого на България.

И според председателя на Българската хотелска и ресторантьорска организация Благой Рагин логото не е от особено значение за ръста на туризма. Той призова да преборим негативизма и да правим позитивна реклама на държавата си. Според Рагин символите на различните видове туризъм у нас – културен, ски, спа и морски, са различни.

Д-р Александър Христов, преподавател по пиар в НБУ, обяви, че няма лого , което да може да удвои туристите по повод факта, че при избора на предишното лого политици обещаха двоен ръст на туристите. „Зад всяко лого трябва да стои някакво послание. Важно е какво иска да каже страната ни, важни са асоциациите, които предизвикват”, допълни д-р Христов.

И според него не е хубаво често да се мени графичното изображение, с което представяме страната си.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес