Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Министър Красимир Каракачанов за инцидента със самолета “Спартан”: Вторият пилот се е обучавал за първи

Публикация на турски език в профила на Радев (обзор) Има препратка към сайт за бързи кредити в южната ни съседка

Караянчева поздравява всички шефове на европейски комисии Форумът ще се излъчва на живо в интернет

ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

НСО и хакерите

САЩ призоваха Турция да прояви въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

Бяла мида и рапан спасяват риболовния сезон Слаб улов тормози хората по Черноморието

България може да загуби единствения си изследователски кораб

Снимка: БНТ

България може да остане без единствения си научно-изследователски кораб „Академик“, ако до края на април не бъдат осигурени един милион лева за ремонта му. Със спирането на „Академик“ от движение страната ни няма да може да изпълнява ангажиментите си като член на Европейския съюз, свързани с мониторинга на водите на Черно море, съобщава БНТ.

Изследователските екипи на Института по океанология към БАН не могат да изпълняват своите задачи, ако останат без кораб „Академик“. Всички данни, които те трябва да предоставят на пет от министерствата ни, са свързани с експедиции на море.

Проф. дн инж. Веселин Пейчев, и.д. директор на Института по океанология – Варна, обяснява: „В момента работим по договор с Министерството на околната среда и водите за мониторинг на черноморските води. Това е задължение по Закона за водите и задължение на България към Европейския съюз.“

В края на този месец изтича срокът, в който трябва да се подготвят документите на „Академик“ за поредния ремонт. За него са необходими 1 милион лева, но те не са заложени в бюджета на Българската академия на науките.

Мариян Чолаков – капитан на НИК „Академик“, казва: „До края на април, ако не се намерят средства за така наречения класов ремонт, корабът просто остава без документи и излиза от експлоатация.“

Данните от изследователската работа на Института по океанология във Варна ползват пет министерства – на образованието, на околната среда и водите, на транспорта, на отбраната и Министерството на регионалното развитие.

Инж. Тодор Ангелов – старши суперинтендант в Института по океанология – Варна: „И освен това ние сме членове и на морския аварийно-спасителен отряд – не дай боже да станат някакви катаклизми – било то крупни аварии или пък бежанска вълна, той може да бъде преустроен и като болница плаваща.“

Ако кораб „Академик“ излезе от строя, България няма да може да изпълни ангажиментите си по редица международни проекти.

Проф. дн инж. Веселин Пейчев – и.д. директор на Института по океанология – Варна: „Всички наши партньори предполагат, че България има годен за експлоатация кораб.“

Всеки месец „Академик“ излиза на море, за да се вземат проби за изследване на морската вода. Преди няколко дни приключи експедицията за април. Неизвестните пред експедицията за май са равни на един милион лева за ремонт на единствения научно-изледователски кораб на морската ни държава.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.