Опасни язви удължават ремонта на Аспаруховия мост до 15 юни

Видео: YouTube/Varna news

Пакет от мерки свива тройно чакането в час пик

Ремонтът на първия етап от Аспаруховия мост във Варна, който предизвика адски тапи в първите два работни дни от седмицата, няма да приключи в най-оптимистичния заложен срок - 31 май, а на 15 юни. Това заяви за "Труд" областният управител Стоян Пасев след заседание на кризисния щаб. На него строителите обяснили, че щом отворили пластовете от асфалт, отдолу зейнали 80-сантиметрови дупки.

"През годините този участък само е бил преасфалтиран. Оказа се, че връзките между най-старата конструкция от 1953 г., която е подстъп към строения 20 г. по-късно мост, са опасно проядени. Спешно е направен проект за възстановяването им, но при обещан от строителя двусменен график и работа и в почивните дни, няма как ремонтът да приключи до края на май", обясни Пасев. Според него няма как мостът да се ремонтира и през нощта, защото сметката ще набъбне далеч над отпуснатите 5 млн. лв.

Щабът обаче вкара в действие пакет от мерки, чиято цел е в час пик варненци да преминават моста за 30-40 вместо за 90-120 минути. Полиция пропуска с предимство колоните коли, идващи от кварталите Аспарухово и Галата за сметка на пристигащите от Бургас. Камионите по направлението вече са отклонени през Ришкия проход. Заради наплива на румънци по Великден АПИ ще маркира обходен маршрут през Осеново и Провадия.

До 3-4 дни ще бъде готово и алтернативно трасе за стотиците камиони, които возят зърно за износ до пристанището и също се качват на моста. Движението им бе ограничено от 6,30 до 10 ч и от 16,30 до 20 ч, но това създава риск товарите да се преместят към Констанца. Затова ТИР-овете ще ползват старо шосе покрай водите на езерото, което води директно до товарния портал на порта. То е прекъснато само от канала на ромската махала Максуда, над който ще бъде монтиран 32-метров понтонен мост. Резервният план бил разписан още през лятото на 2014 г. след наводнението в Аспарухово и ще бъде вкаран в действие сега. Той ще спаси от загуби пристанището и над 30 фирми, ангажирани с износа на зърно и ще редуцира тапите по моста, гарантира Пасев. Според него трасето ще се ползва и при следващи етапи от ремонта, който ще се прави на етапи в рамките на 2-3 години.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини