Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Министър Красимир Каракачанов за инцидента със самолета “Спартан”: Вторият пилот се е обучавал за първи

Публикация на турски език в профила на Радев (обзор) Има препратка към сайт за бързи кредити в южната ни съседка

Караянчева поздравява всички шефове на европейски комисии Форумът ще се излъчва на живо в интернет

ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

НСО и хакерите

САЩ призоваха Турция да прояви въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

Бяла мида и рапан спасяват риболовния сезон Слаб улов тормози хората по Черноморието

Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на “Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт”, пред “Труд”: Нашата цел е ръст и перфектност

Инвестирали сме над 180 млн. лева в летище Варна

– Г-н Хеппе, какви са очакванията ви за предстоящия летен сезон?

– Очакваме ръст на пътниците през това лято и на двете летища – Варна и Бургас. Според планираните към момента полети се очертава ръст на основни пазари като Русия, Германия, Великобритания, Полша. Във Варна вече пристигнаха първите германски туристи. В Бургас първия чартърен полет посрещнахме също през март с туристи от Израел.

– С какво ново ще посрещнете през тази година туристите. За основната част от тях морските летища са първото впечатление от страната ни.

– Летищата във Варна и Бургас са вратите към прекрасното Българско Черноморие. Затова и нашата последователна политика е да предоставяме качествена услуга на световно ниво. Още с кацането си в България туристите да се почувстват във ваканция. Затова и терминалите са свежи и цветни, техниката е модерна и от висок клас, а нашите служители преминават обучения по специална програма WeCare (ние се грижим), която цели да засилим духа, любезното отношение, грижата към детайлите при пътуването на всеки турист.

Новости има и в предложенията на търговските обекти, където освен световно известни и познати на пътниците марки се предлагат и висококачествени типично български продукти, с които могат да отнесат у дома си и част от вкусовете на България. С още по-голямо разнообразие и по-атрактивни предложения ще ги привличаме през това лято.

– Това е част от инвестиционната програма?

– Това е в допълнение. Инвестиционната ни програма за 2016 г. включва 62 проекта. Това са хангарът за ремонт на самолети, светотехническите системи на летищата, рехабилитацията на перона и отводнителната му система, ново основно елзахранване, нови IT системи и много други. Общата стойност надхвърля 14 милиона лева.

– През ноември ще се навършат 10 г. от влизането на концесионера “Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт” АД на варненското летище – какво се промени за този период?

– За времето на концесията “Фрапорт туин стар” напълно промени облика на летище Варна. Бяха изградени изцяло нова инфраструктура, комуникации и сгради, като са вложени повече от 180 милиона лева. Обслужваме пътниците в нов пътнически терминал с обширни зони за пристигащи и заминаващи, модерни системи за обслужване на пътници и багаж, атрактивни търговски зони и комфортни открити пространства със забавления за малки и големи.

Напълно обновена бе пистата на летището – една инвестиция от 40 млн. лв., с която се гордеем не само ние на летището, но която даде много на гради като работни места, заетост извън активния сезон, като ноу-хау за бъдещи проекти във Варна. На летище Варна бяха изградени и нови обслужващи сгради – административни, за поддръжката на техниката, за електроразпределителната мрежа.

Изградена е нова и модерна система от паркинги за осигуряване трансфера на пътниците. Изцяло са подменени ВиК, електроразпределителната и комуникационната мрежа на летището и продължаваме с нови проекти в тази област. Вложихме много в това да направим летището по-зелено и приветливо.

И във Варна, и в Бургас трябваше да се справим със сериозното предизвикателство да изградим новата инфраструктура и сгради в условията на опериращо летище, като много от дейностите бяха извършвани дори в периода на летните чартъри при запазване пълна оперативност на летището, както и необходимия комфорт на пътниците.

Техниката за наземно обслужване е изцяло обновена, като броят й е значително увеличен. Обучението на постоянния и временния персонал е изцяло базирано на добрите практики и регулациите, свързани с авиационния бранш. Изградихме модерни центрове за обучение и кариерно развитие. В тази област ежегодно се инвестират значителни средства.

Нашата компания поставя като един от основните приоритети качественото обслужване на пътниците и с това е свързана програмата, за която споменах – We Care, насочена изцяло към създаване и изпълнение на стандарти за качествено обслужване на всички клиенти. Нашите служители възприеха принципа, че качеството на обслужване не се определя като обхват на отдел от компанията, а е начин на поведение на всички служители.

Усилията ни са насочени сега към увеличаване мрежата от полети и дестинации.

– Това е много важен въпрос – има ли потенциал Варна в това отношение?

– Ние вярваме, че Варна е привлекателна не само през лятото, но може да генерира и много повече целогодишен трафик. Доказателство са полетите на турски авиолинии, които стартираха преди две години и оттогава честотата се утрои. Всички други авиокомпании, които изпълняват целогодишни редовни полети, също увеличиха броя на полетите си. Знаете ли, че тази зима беше най-добрата, най-заетата за летище Варна откъм брой на редовните полети от неговото създаване. От 1 януари до 10 април летище Варна бележи около 22% ръст на обслужените пътници в сравнение със същия период на миналата зима. Да, ние вярваме в потенциала на Варна и работим за развиването му, като много разчитаме, че в това ще се включат и всички други заинтересовани страни – бизнесът, местните власти, представителите на туристическия бранш. Задачата не е лесна и са нужни много усилия и подкрепа.

В началото на моя мандат през миналата година аз обявих, че след като изградихме тази отлична инфраструктура, въведохме новата техника и системи, идва период на растеж и перфектност. Това е нашата цел в момента.

– В началото на годината обявихте, че всеки месец ще изненадвате пътниците с някаква проява по повод десетата годишнина – какво да очакват гостите?

– Искаме да подарим възможно най-много положителни емоции. Пристигането в България да бъде запомнящо се, а заминаването с мисълта “кога отново ще посетя тази прекрасна страна”.

За мен, както и за много от гостите на летищата, например баницата с късмети беше нещо ново, но ми помогна да опозная още един вкус от невероятната българска кухня. Късметите предизвикаха множество усмивки и мечти у пътниците. Превръщането на летището в сцена за класически изкуства също имаше невероятен успех. Щастливи сме, че можем да радваме хората с нашите инициативи.

Нашият гост

Г-н Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на “Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт” АД – оператор на морските летища във Варна и Бургас, от септември 2015 г. Преди това е бил начело на дъщерната компания на “Фрапорт АГ” в Сенегал, член на мениджърския екип на “Фрапорт” в Саудитска Арабия, където е изпълнявал длъжността главен финансов директор на международно летище King Khaled в Риад. Във “Фрапорт АГ” е отговарял още и за управлението, идентифицирането и анализирането на международните инвестиции в летища и възможностите за сътрудничество. Той е юрист с повече от 14 г. опит в авиационната и финансовата сфера.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.