В Якутия измериха -67 градуса по Целзий

Появи се нов свидетел на убийството на Петър Христов

Министър Ангелкова разговаря с ръководителя на Световната организация по туризъм

Украинският парламент отказа да обяви ЛНР и ДНР за терористични организации

Сърбин и албанец разследват убийството на Оливер Иванович

Евродепутатите обсъждат влиянието на руската пропаганда

Еврокомисията опроверга поредна лъжа за „Труд”

Диктатурата на пролетариата, Народния съд и Възродителния процес влизат в 10-и клас

Любители откриха нова планетарна система Всички небесни тела са по-големи от Земята

7 жертви при катастрофа на колумбийски военен хеликоптер

Ключът към дълголетието са ядките и бобовите храни Проучването проследява живота на над 100 000 души

Борисов представи приоритетите на българското председателство пред парламентарната група на ЕНП

София започва разплитането на казуса с Витоша Общината създава междуведомствена комисия, която да намери изход от ситуацията

Съседка на трите жени от къщата на ужасите в Свищов: Като деца момичетата бяха даровити, пишеха стихове и рисуваха

Летим до Баку за 29 евро Всеки вторник ще има полети до София и до столицата на Азербайджан

Спорт и лукс по индивидуална програма

Луксът става все по-масова стока по улиците, дори по нашите. Огледайте се и ще видите, че сте заобиколени както от грохнали 20-годишни автомобили, така и от последни модели най-вече германско производство. Дали са със звезда на решетката, четири преплетени кръга или синьо-бяло самолетно витло, не е от толкова голямо значение, защото голямата немска тройка Mercedes, Audi и BMW от години владее премиум сегмента. Който иска да разчупи клишето, без да се лиши от безкомпромисния лукс, няма толкова много алтернативи. Една от тях е младата марка Infiniti. Тя произвежда бързи и мощни коли, които се открояват на пътя с красив и емоционален дизайн за индивидуалисти. Такъв е седанът Q50 – една лимузина с подчертано спортен характер и дълъг списък от глезотии и удобства за пътниците и шофьора.

Японската лимузина е дълга 4,79 м и по габарити се нарежда между Серия 3 и Серия 5 на BMW. Сравнението с автомобилите от Баварските моторни заводи не е случайно, защото Infiniti не крие амбициите си да се състезава за клиенти със 100-годишната германска компания, като предлага на потребителите подобна концепция – спорт и лукс. В средния клас девет от десет коли са немско производство, а голямата разлика между тях и Q50 е във външния вид. С мощните си плавни и асиметрични линии моделът от Страната на изгряващото слънце е като огледало на естествените природни форми. Фаровете приличат на очи, като дневните светлини представляват разположени в полукръг диоди, а стоповете отзад са издължени около каросерията. Полукръглата С колона е отличителен белег на Infiniti, внася динамика в профила на автомобила и го прави винаги разпознаваем. Голямата радиаторна решетка с хромиран кант има триизмерен вид и придава дълбочина, която се съчетава с изваяната като скулптура каросерия.

Пътническата кабина е гостоприемна и предразполага към отпускане и приятно пътуване. Кокпитът е ориентиран към водача, по тази причина предната част е асиметрична с две отделни зони за шофьора и пътника. Те са разграничени от линия, която елегантно се извива по централната конзола. Изработката и материалите са на топ ниво, а алуминиевите вложки със сложни плетени десени са директна препратка към японските традиции в занаятчийството. Високите технологии се разпознават от пръв поглед в уредите, с които работи човекът зад волана. Той достига до всички бутони, без да променя стойката си, за да може да се концентрира върху шофирането и насладата от него. Q50 е един от първите автомобили с два сензорни екрана на конзолата, което дава възможност да бъдат премахнати много от класическите превключватели. Седалките сякаш „поглъщат“ тялото и добиват неговата форма, тъй като са изработени с участието на космически експерти от НАСА. Целта е да се подобри кръвообращението, да се намери най-ненатоварващата позиция и най-добрата опора за гръбначния стълб. В резултат на това пасажерите пътуват много комфортно, водачът не се изморява дори когато му се налага да прави маратонски преходи от стотици километри. За това спомага и лесното управление на автомобила. Всяка от трите моторизации е достатъчно мощна, за да ви измъкне светкавично от опасна ситуация и се отличава със специфичен характер. Дизеловият двигател с обем 2,2 л и мощност 170 конски сили се съчетава с 6-степенна механична и 7-степенна автоматична трансмисия, като гарантира отлична тяга и икономичност. Бензиновият агрегат 2,0 л с турбо е тих, но темпераментен и буен със своите 211 коня. А върховото изпълнение се задвижва от хибриден пакет с 364 конски сили, разполага със задвижване на четирите колела и шеметно ускорение.

Infiniti даде голяма новост в автомобилната индустрия, въвеждайки в Q50 първата кормилна система без директна връзка между волана и колелата. Усилието от завъртането на волана се предава към предния мост по електронен път. Така се елиминират всички механични загуби, забавяния и вибрации. А водачът може по свой вкус сам да настрои колко „твърд“ да бъде воланът. Освен това чрез кръгъл превключвател до скоростния лост шофьорът избира различни режими за поведение на автомобила – стандартен, спортен, екологичен, за сняг и персонален (настройки по лични предпочитания). Наред с тези се предлагат и други възможности за персонализация, като при всяка Q50 разпознава шофьора още преди да е седнал зад волана. Софтуерът запаметява позициите на седалките, кормилната колона, огледалата, настройките на климатичната, навигационната и комуникационната система, езика, цифрите. И дори дали водачът предпочита аналогов или цифров часовник.

Колата поддържа сама избраната лента

Сред многобройните електронни асистенти на борда на Q50 се откроява системата за активен контрол на лентата на движение. Тя е единствената, която използва кормилното управление, а не стабилизиращата програма ESP, за да нанесе корекции по курса и да задържи автомобила в избраната лента на магистрала. Високотехнологична е и системата за предупреждение при челен сблъсък, тъй като реагира не само на скоростта и разстоянието до колата отпред, но и до тази пред нея. Сред другите предлагани системи фигурират за 360-градусово наблюдение и разпознаване на движещи се обекти около автомобила с камери, интелигентен круиз контрол, асистент за дълги светлини и др.

Инфоразвлекателната система Infiniti in Touch позволява бързо и лесно човек да работи с електронна поща, телефон, социални мрежи и интернет чрез сензорните екрани на централната конзола, да интегрира личния си смартфон и да дава гласови команди.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.