82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Правят сергиите в Слънчев бряг еднакви

15-километрова опашка на ГКПП „Капитан Андреево“

Броят яхтите на българи в Гърция Удрят схемите за укриване на налози при транзит

Списък с 55 защитени специалности въвежда МОН

Религии против Истанбулската конвенция Светият синод обяви, че договорът поражда тревога за бъдещето на европейската християнска цивилизация

Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Московски: До 4 години влакове с 200 км/ч ще се движат по трасето на Южна България

„Вероятно до 3-4 години максимум цялото трасе по Южна България ще бъде модернизирано за проектна скорост до 200 км/час“, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на откриването на рехабилитираната Централна жп гара, предаде БГНЕС.

„Жп трасето за скорост до 200 км/час от пристанище Бургас и ГКПП „Капитан Андреево“, през Пловдив, е готово. В момента текат процедурите за отсечките от Септември, Елин Пелин-София и Драгоман, за да може да се направи връзка сръбска-турска граница и пристанище Бургас-сръбска граница. Вероятно до 3-4 години максимум цялото трасе по Южна България ще бъде модернизирано за проектна скорост до 200 км/час“, обясни Московски.

Той съобщи още, че на 16 май заедно с министър-председателя Бойко Борисов ще тръгне от ГКПП „Капитан Андреево“ с влак, за да проверят трасето. Паралелно с това, Московски обясни, че БДЖ би трябвало да се подготви за процедура за нови влакове. Едната част от средствата за това разчита да бъдат от приходи от концесия на Летище-София, а другата от заем или бюджет.

Министърът на транспорта обясни, че политическото решение е да има приватизация за БДЖ -“Товарни превози“, но нямало желаещи. „Надявам се в скоро време да има решение дали има кандидат, ако не, имаме план за преструктуриране на „Товарни превози“, за да спре оперативната загуба“, допълни Московски. Той заяви, че към днешна дата загубите на БДЖ спрямо 2014 г. са намалели с около 30%, но въпреки това дълговете на холдинга са над 550 млн. лв.

Концепцията е през голямото концесионно авансово плащане от концесията на Летище-София да разполагаме с необходимите средства за погасяване на дълга на БДЖ, ако Брюксел разреши“, изясни Ивайло Московски. Относно протеста на автобусните превозвачи, министърът обясни, че се е срещнал с тях миналата седмица и се е оказало, че от 16 проблема за тях, само 2 се отнасят до ресорното министерство.

Имало е разбиране, че ще се проведе среща с министрите Румяна Бъчварова, Владислав Горанов и Московски, за да бъдат обсъдени тези теми. „За нашите 2 теми-категоризация на автогарите и коригиране на републиканска транспортна схема. В срок от 3 месеца исканията на автобусните превозвачи ще бъдат изчистени“, обеща още министърът на транспорта.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.