Арх. Здравко Здравков: Законът за София ще даде ясни регламенти по отношение на застрояването Най-високите сгради ще са в източния и западния край на града, каза главният архитект на София

Емил Кошлуков: БНТ не е на ръководството, нито на водещите. Още по-малко на една партия

ТИР парна от мост на магистрала „Марица“

Гришо премина уверено през Кирьос и е на четвъртфинал на Аустрейлиън оупън (ВИДЕО)

Откриха ски сезона под връх Ком

Калоян Паргов: Вотът на недоверие разкрива слабите места в управлението и мобилизира БСП

Сирийските кюрди: Няма турски военни в Африн

Задържаха 19-годишен, опитал да подкупи полицаи с 50 лв.

В Бургас ражданията ще обърнат демографския срив Валери Симеонов на Бабинден в морския град

Български камион е катастрофирал в Унгария

Трио затворници, пуснати преди месец, са извършителите на взломовете в Разградско

Борис Джонсън пак хвали Тръмп: Заслужава респект и признание

Издирван с влязла в сила присъда към МВР: В Испания съм, хванете ме!

Ирак осъди на смърт германка, членувала в „Ислямска държава“

Кристиан Вигенин: Меркел каза това, което искахме да чуем

Машини на 70 години подпалили “Арсенал”

Ако не бяхме напуснали, сега нямаше да разказваме какво е вътре, категорични са бивши служители на завода.

В цеха за барут, в който загинаха двама души, се работи с техника от 1945 година, разказаха пред “Труд” работници от военния завод

Повече от половината служители пият по време на смяна

Машините в цеха за барут във военния завод “Арсенал”, където двама души намериха смъртта си, са поне от времето на Втората световна война. Неизправната остаряла техника, а не човешка грешка вероятно е довела до трагедията, посочиха пред “Труд” работници от оръжейницата.

По думите им загиналият зам.-директор Върбан Пешков, на 53 г., както и 41-годишният монтьор с опит Румен Райчев едва ли са допуснали пропуск в работата си.

“Какво е станало, няма да разберем. Ще се потули. Но машините в цеха са от 1945-а, ако не и по-стари”, посочиха бивши служители на комплекса. Разказват, че в злополучния цех произвежданият барут се товари на количка и се бута по релси до съседния склад. Разчитало се на късмета, че няма да се запали или избухне. “Преди работа подът трябва да се мокри за по-голяма безопасност. И самият барут трябва да е мокър, но едва ли е било така”, казват още хора от завода. Споделят, че всеки ден се ходи със страх на работа срещу 800 лева заплата и 7-часови смени. За работа в “Арсенал” образование не търсели. “Учиш се в движение. А повечето работници са от малцинствата и пият по време на смените си”, казват служителите и са категорични, че в годините нищо не се е променило. А огласените проверки били мит.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.