Екатерина Захариева: Визитата на Борисов в Москва е координирана

Еврогрупата не взе решение по последния транш от помощта за Гърция

Историкът Спас Ташев: Името „Илинденска Македония” не решава проблемите в региона

Откриха втората черна кутия на катастрофиралия в Куба пътнически самолет

Пътен полицай взима пари от столичен шофьор, инструктира как да му даде рушвета

Поп-фолк певицата Емилия в болница след катастрофа 19-годишно момче, което е шофирало, е с опасност за живота

Временни ограничения на движението в София

Ирландия гласува на референдум за абортите

Градушки в няколко населени места в страната

От днес влиза в сила новият Европейски регламент за защита на личните данни

Седем души загинаха при атака в Бенгази

Конгресмени: Няма доказателства, че в предизборния екип на Тръмп е бил внедрен шпионин

Пентагонът: Не е повишена готовността на въоръжените сили на САЩ

Обвиниха Морган Фрийман в сексуален тормоз

15 ранени след експлозия в ресторант в щата Онтарио

Golf е жесТОК и на ТОК

Най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen предприема мощна електрическа офанзива, начело на която застава най-продаваният модел на континента Golf. Любимата кола на потребителите се предлага вече и в България в два варианта на ток – като електромобил (е-Golf) и като Plug-In хибрид (Golf GTE). Компактният модел е първият в историята на концерна, който е оборудван с всички възможни видове двигатели – на бензин, дизел, природен газ, хибриден и електрически.

e-Golf

Изцяло електрическият е-Golf е най-икономичният автомобил в своя клас – бърз, мощен, безшумен и без да отделя никакви вредни емисии в атмосферата. Моторът с мощност 115 конски сили е свързан с едностепенна трансмисия и гарантира ударно ускорение, тъй като максималният въртящ момент от 270 Nm е наличен още от първия оборот. Спринтът от 0 до 60 км/ч отнема само 4,2 секунди, а от 0 до 100 км/ч – 10,4 секунди. Надеждната техника е подпечатана от 8-годишна гаранция на батерията с ресурс 24,2 кВт/ч, която е вградена в пода между двете оси, за да не нарушава пространството на пътниците и да е оптимално защитена при евентуален сблъсък.

Проучвания показват, че 80% от водачите не изминават повече от 50 км на ден и e-Golf ще задоволи потребностите им. С пълна батерия се преодолява дистанция между 130 и 190 км. Ефективността на пробега с едно зареждане може да се увеличава посредством профилите на шофиране ECO и ECO+ с натискане на съответния бутон. В режим ECO+ се постига максималният възможен пробег – чрез по-малко ускорение, редуциране на максималната скорост и деактивиране на климатроника. Режим ECO е оптималното решение за водачи, които ценят пробега, но все пак не искат напълно да се откажат от комфорта и динамиката. Тук ограничението на скоростта е до 115 км/ч, а климатизацията работи при намалена мощност. Разбира се, при достатъчен заряд на батерията дори и при профили на шофиране ECO и ECO+ са възможни и по-високи скорости. Например при маневри за изпреварване и бързи междинни спринтове.

Volkswagen предлага различни възможности за зареждането. Едната е чрез заряден кабел за стандартен контакт от електрическата мрежа, с който батерията се пълни догоре за 13 часа. При инсталиране на устройството за бърз заряд Wallbox в гаража или на паркомястото, времето се съкращава до 8 часа. Също толкова отнема и зареждането на обществените станции. Най-бързия метод е със зареждане с прав ток на правотокови зарядни станции, които пълнят батерията само за 30 минути.

Електрическият e-Golf се разпознава отвън по LED светлините с цвят, наподобяващ дневна светлина, които имат много по-висока светлинна ефективност и ниска консумация на енергия. А синята линия, която преминава под фаровете и достига капака, допълнително акцентира върху предната част на автомобила и алтернативното задвижване.

Golf GTE

Народният автомобил в хибриден вариант със зареждане на батерията от електрическата мрежа също осигурява незабавно пълния въртящ момент за разлика от събратята си с двигатели с вътрешно горене, които се нуждаят от „развъртане“. Затова ускорението на Golf GTE е впечатляващо. В режим на работа Boost за максимално оползотворяване на потенциала електромоторът с мощност 105 конски сили работи съвместно с бензиновия агрегат 1,4 TSI със 150 конски сили и „тандемът“ катапултира автомобила напред – от 0 до 100 км/ч само за 7,6 секунди.

Освен че е динамично, шофирането е и много икономично, тъй като първите 50 км със заредена батерия могат да бъдат изминати изцяло на ток. Това е особено полезно в градска среда с чести спирания и потегляния. Eлектромоторът работи почти безшумно и доставя огромно удоволствие, а благодарение на ефективния бензинов турбодвигател и 40-литровия горивен резервоар далечните разстояния също са постижими. Така новият Golf GTE съчетава най-доброто от двата свята. Автомобилът използва двата си мотора по различен начин, винаги перфектно приспособен към ситуацията и дава възможност за шофиране в три различни хибридни режима, като енергийният поток се изобразява на екрана пред водача. Системата за рекуперация на спирачната енергия пълни с ток високоволтовата батерия при намаляване на скоростта и повишава ефективността.

Зареждането с кабел се извършва от домакински контакт (максимум за 3 часа и 45 минути) или от обществени станции и устройства за бърз заряд (за 2 часа и 15 минути). А ако искате да усетите характерния звук на турбодвигателя, трябва да натиснете GTE бутона и ще ви чуят отдалеч. Разпознаването на този Golf е лесно по светодиодите по оформената синя линия на фаровете и С-образните дневни светлини в бронята.

VOLKSWAGEN E-UP Е РЕКОРДЬОР ПО ИКОНОМИЧНОСТ

Най-малкият Volkswagen на ток е и най-икономичният електромобил в момента. Съвсем скоро той ще се предлага и на българския пазар.

Средният разход на електроенергия на симпатичния градски модел e-up възлиза на 11,7 кВт/ч. Това означава, че при примерна цена на електроенергията в Европа от 0,20 евро на кВт/ч изминаването на 100 км ще струва на европейските потребители 2,30 евро, а в България ще е значително по-евтино заради по-ниските цени на тока.

Движението е удоволствие благодарение на високия въртящ момент от 210 Nm и електромоторът с 82 конски сили. Енергията идва от литиево-йонна батерия с капацитет 18,7 кВт/ч, която се дозарежда чрез рекуперация при намаляване на скоростта. С пълна батерия се изминава до 160 км, зареждането отнема между 4 и 9 часа, а на правотоковите станции за 30 минути се генерира 80% от капацитета й.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.