Събуждането на гиганта Серия А

На 18 август 2018 да почерпят

Григор Димитров загуби доиграването на мача от трети кръг срещу Новак Джокович в Синсинати

МВнР: Няма данни за пострадали български граждани при тежкото наводнение в Южна Индия

СПИН мори мъжете 6 пъти повече от жените у нас Новорегистрирани са 139 представители на силния пол срещу 22 на нежния

Бербатов е сензационна опция за „Юнайтед“

Мотоциклетист е с опасност за живота след катастрофа във Варна

„Лудогорец“ губи вратар за дербито

Германия отваря вратите за чужденци Бежанците не отговарят на нуждите на Берлин

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Пиян пациент опря ножица в гърлото на медицинска сестра в Търново Ръководството на областната болница сезира прокуратурата

САЩ изтеглят 200 милиона долара от стабилизационния фонд за Сирия

Ангела Меркел очаква сложни разговори с руския президент утре в Берлин

Оръжеен бос фалирал „Олимпик“ В Испания развивали дейност без лиценз

Организация на движението за рехабилитация на уличен канал по бул. “Арсеналски“

Най-интелигентната лимузина

Новата Е класа автоматично започва изпреварване при подаване на мигач

Шедьовър на интелигентността. Този надпис краси първия автомобил от новата Е класа, който Mercedes представи ексклузивно в България. Рекламното послание сравнително точно отразява същността на десетото поколение на бизнес лимузината. За марката това е модел от особена важност не само заради продадените досега 13 милиона екземпляра от предишните генерации, но и защото чертае пътя към бъдещето в премиум сегмента. Довчера Е класата беше символ на лукса във всекидневието, а от днес автомобилът е символ на хайтека. Голямото Е в означението на Е класата маркира Е-легантността, Е-фективността и най-вече Е-лектрониката. Новият Mercedes претендира да бъде най-интелигентната кола на света с по-богати софтуерни пакети от пътнически самолет и по-изострени сензори и камери от всеки конкурентен модел.

Независимо дали ще служи като такси, частен или служебен автомобил, Е класата поема много от работата на шофьора. Който си поръча новия активен автопилот Drive Pilot, може спокойно да отпусне ръцете си върху коленете по време на пътуване и да докосва волана само веднъж в минута, без да натиска педалите. На магистрали и високоскоростни пътища с две и повече ленти колата не само поддържа автоматично дистанцията до превозното средство отпред, но и следва избраната лента дори в по-сложни завои. При скорост до 130 км/ч системата се ориентира дори когато осовите линии не са ясни или изобщо липсват, като за ориентация служат околните автомобили и паралелни структури. А ако колата отпред е по-бавна, достатъчно е водачът на Е класата само да подаде мигач и автомобилът сам сменя лентата за изпреварването. Друга новост е електронното сравнение на разпознатите от камерите знаци за ограничение на скоростта и заложените в навигацията, от което следва адаптиране на темпото към адекватната ситуация например на шосета в ремонт. Разбира се, водачът във всеки момент може да поеме пълния контрол върху управлението и да изключи асистиращите системи.

Без да се натрапва, електрониката постоянно бди за сигурността на пътниците в Е класата. Спирачният асистент вече разпознава напречен трафик на кръстовища и „заковава“ автомобила на място, ако водачът не реагира в критична ситуация с опасност от сблъсък. За първи път тази система разпознава опасности и в задръстване и предотвратява катастрофи. По този начин изцяло се избягват сблъсъци при скорост до 100 км/ч, а при по-високо темпо значително се намаляват последствията. Това е задачата и на други системи на борда. Новият кормилен асистент подпомага завъртането на волана, за да се предотврати сблъсък с пешеходец и след това да „изправи“ автомобилът. Системата за наблюдение на мъртвата зона не само предупреждава за опасност от страничен сблъсък, но и го предотвратява при скорост до 30 км/ч с коригиране на траекторията на движение. Друга система отмества водача или пътника отпред превантивно от опасната зона при риск от удар отстрани, като за части от секундата се надуват въздушни камери в страничните опори на седалките. Технологичните чудеса не свършват дотук. При неизбежен инцидент аудиосистемата пуска през колоните кратък шумов сигнал, който активира естествения рефлекс на слуховия апарат на пътниците за предпазване от оглушаване или вътрешни травми вследствие от шумен сблъсък. Освен това Е класата обменя данни с околните автомобили и предварително „знае“ дали зад ъгъла има заледяване или друга опасна ситуация, разпознава умора у водача и ограничава отклонението от траекторията при внезапен силен страничен вятър.

Натъпканият с електроника автомобил все още има нужда от двигатели. Купувачите ще имат богат избор от бензинови и дизелови мотори с мощност от 150 до 600 конски сили и Plug-In хибрид с 30-километров пробег на ток и среден разход 2,1 л за първите 100 км. Пазарният старт на модела е с два бензинови и два дизелови агрегата. Специално внимание заслужава новият двулитров дизел във варианта 220d с ресурс 195 конски сили и среден разход само 3,9 л/100 км (по заводски данни). Всички моторизации са оборудвани с новата 9-степенна автоматична трансмисия. За окачването се предлагат три изпълнения от стомана – комфортно, спортно и още по-спортно. Опционалното многокамерно въздушно окачване гарантира висок комфорт и прецизна саморегулация при натоварен автомобил, лоши или бързи пътища, завои и т.н.

Увеличеното междуосие осигурява повече място и още по-удобно настаняване на задните места. Седалките са спортни на вид, но много комфортни. Подлакътниците на вратите и централната конзола могат да бъдат оборудвани с отопление. Многобройни светодиоди осветяват купето в 64 цвята. Фаровете също светят с LED технология и всеки се състои от 84 диода с индивидуално управление, за да не заслепяват останалите участници в движението.

Собственикът паркира колата със смартфон

Новата Е класа се приземява в дигиталния свят с два 12,3-инчови дисплея под общо стъкло пред водача, чиито изображения и графики „слагат в малкия си джоб“ най-модерните смартфони. Шофьорът избира какви изображения и как те да бъдат показани, за да следи функциите на автомобила. Високото хайтек ниво се допълва от чувствителните на допир бутони тип тъчпад на волана, безжичното свързване и зареждане на мобилен телефон и отключването и заключването на колата с него, триизмерния звук от 23-тонколони (включително и в тавана). Освен това собственикът може да паркира и отпаркира колата си дистанционно, като стои отвън и подава команди чрез смартфона си. Това е доскоро непознато удобство, което ще се предлага във все повече луксозни автомобили.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.