Карнавално шествие за Бабинден в Брестник

Втори протест срещу поскъпването на водата във Варна Добричлии правят интерактивна карта на дупките от ВиК-аварии

Арх. Здравко Здравков: Законът за София ще даде ясни регламенти по отношение на застрояването Най-високите сгради ще са в източния и западния край на града, каза главният архитект на София

Емил Кошлуков: БНТ не е на ръководството, нито на водещите. Още по-малко на една партия

Повишен интерес към достъпа до информация отчита Община Търговище

Родилното отделение в Благоевград с подарък от името на кмета д-р Камбитов

ТИР парна от мост на магистрала „Марица“

Гришо премина уверено през Кирьос и е на четвъртфинал на Аустрейлиън оупън (ВИДЕО)

Откриха ски сезона под връх Ком

Калоян Паргов: Вотът на недоверие разкрива слабите места в управлението и мобилизира БСП

Сирийските кюрди: Няма турски военни в Африн

Задържаха 19-годишен, опитал да подкупи полицаи с 50 лв.

В Бургас ражданията ще обърнат демографския срив Валери Симеонов на Бабинден в морския град

Български камион е катастрофирал в Унгария

Трио затворници, пуснати преди месец, са извършителите на взломовете в Разградско

Жителите на Костадинкино на протест заради подземен тунел под селото им

На протест излизат хората от софийското село Костадинкино заради строежа на нова жп линия, която трябва да минава през селото им. По проект това трябва да стане през тунел, прокопан под селото. Хората обаче не желаят това нещо да се случи, предаде БТВ.

Жителите на Костадинкино разбрали за планирания строеж от предварителните сондажи на почвата. Една от жените на селото твърди, че след сондажите, водата й драстично се замърсила и се наложило да си сложи филтрираща система.

Министерството на регионалното развитие е издало заповед, според която трасето на железопътния път не трябва да минава през населени райони, но въпреки това линията ще мине под селото.

„Подземните пространства не са урбанизирана територия, ако трябва да бъдем конкретни. Що се отнася до района около Вакарел, той няма статут на урбанизирана територия, защото цялата община Ихтиман няма влязъл в сила общ устройствен план. Това значи, че те не трябва да имат нотариални актове, но те имат”, поясни Иво Янакиев, ръководител на „Подготовка на проекти”.

От Национална компания „Железопътна инфраструктура“ казват, че трасето вече не подлежи на промени, защото това би била третата корекция и няма да бъде завършено на време.

Проектът е бил подложен и на обществено обсъждане, по време на което не са получени сигнали или възражения. Подписалите протокола са служители на НКЖИ и Министерстовото на околната среда и водите.

„С всички допълнителни хидрогеоложки проучвания, които се направиха, се доказа по безспорен начин, че ние по никакъв начин с прокопаването на тунела няма да повлияем нито на качеството на подземните води, нито на количеството им. Хората нямат причина да се притесняват за чистотата на водата при изпълнение на строителните работи”, допълни Янакиев.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.