Подводни пируети с палавата Кристен Стюарт Хорър на хоризонта

Каква е разликата между експерт по жените и потребител по жените?

Джузепе Конте: Италия е загрижена за ситуацията с пожарите в Амазонка

Евакуираха туристи на гръцкия остров Самос заради горски пожар

Катастрофа затвори пътя към ГКПП „Маказа”

Северна Корея тества нова пускова установка за ракети (СНИМКИ)

С пари на дарител и от държавата обновяват спортната зала в Лом Обществен съвет ще следи ремонта и изразходването на парите

Израел бомбардира ирански военни край Дамаск

Ето какво ще е времето днес

Зодиите рано сутрин

На 25 август 2019 да почерпят

„Левски“ удари „Локо“ (Пд) преди голямото дерби с ЦСКА

Президентът Радев: Историческият връх Шипка ни призовава да върнем достойнството на народа и на държавата

Шествие срещу расизма и нацизма се проведе в Дрезден

Шуменец притежава F-16 и МиГ-29 Над 100 Мерцедеса и Линкълн-а на Кенеди са паркирани в дома на о.з. полковник Дишко Иванов

Министър Московски откри модерната влакова линия до Турция и Гърция

Модернизацията на линията от Пловдив до гръцката и турската граници започва преди повече от 10 години и най-накрая се завършва, съобщи транспортният министър Ивайло Московски по време на официалното откриване на жп отсечките Димитровград – Симеоновград, Любимец – гръцка граница и жп гара Любимец, които са част от проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай – Свиленград“, предаде „Фокус“.

На откриването специални гости бяха министър-председателят Бойко Борисов, заместник-министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев и Валери Борисов, представители на местната и централната власт и др.

Московски коментира, че до няколко седмици се очаква да бъде завършено и направлението от гр. Пловдив до гр. Септември и ще остане да бъде реализиран участъкът до София и границата ни със Сърбия.

„Без да има политическа стабилност и подкрепа от всички институции, включително общини и кметове, бъдете сигурни, че това няма да може да се реализира“, каза министърът. Той добави, че ще се направи всичко възможно, освен новата инфраструктура, до няколко години да има и нови влакове, които да се движат по нея.

Министърът посочи, че има проектна готовност и за жп проектите в Северна България.

„На идеен проект имаме готовност за отсечките Мездра – Горна Оряховица, Русе – Варна, Видин – София“.

„За новия програмен период нашата цел е довършването на започнатите жп направления“, каза Московски, „До няколко години от Сърбия до Турция, Гърция и до пристанище Бургас товарите ще пътуват по изцяло обновени трасета, позволяващи бързо и сигурно пътуване“.

„Жп гара Любимец беше в окаяно състояние, когато за пръв път дойдох тук. Няколко години труд и мисля, че всички вие намирате разликата“, каза министър-председателят по време на откриването.

Той допълни още, че градовете от региона – Любимец, Свиленград, Харманли и Димитровград вече са на минути път един от друг, независимо дали по магистрала или с влак. Кметът на град Любимец Анастас Анастасов благодари на екипа на министър Московски и каза, че това е първият ремонт на жп гарата от 143 години до сега.

Премиерът Бойко Борисов и министър Ивайло Московски пътуваха по изцяло обновеното трасе от гр. Любимец до гр. Свиленград. Локомотивът, който беше управляван лично от министър-председателя, разви скорост от 205 км/ч.

Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай – Свиленград“ е на обща стойност 424 млн. лв. и се финансира от Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. С реализирането на проекта се повишава скоростта по железопътната линия до 160 км/ч за пътнически влакове, 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове и 120 км/ч за товарни влакове. В рамките на проекта се обновяват всички жп гари, попадащи в обхвата му – Димитровград, Симеоновград, Нова Надежда, Харманли, Любимец, Свиленград.

Изграждат се контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.