Шефът на НЗОК проф. Камен Плочев: Няма да подам оставка

Президентът на Република Сръбска глобен за превишена скорост в Хърватия

Началникът на планинските спасители: Индивидуалната лавинна екипировка навлиза все повече у нас

Започва Великият пост

Лишени от свобода превзеха затвор в Рио де Жанейро

Надраскаха със свастики полското посолство в Израел

Саудитките вече имат право на собствен бизнес

Британски кметове на посещение в Брюксел, искат разговори за Брекзит

Сирийската армия влиза в Арфин Кюрдите искали от Дамаск противовъздушна отбрана срещу Турция

Виктор Орбан обяви Унгария за “последния бастион срещу ислямизацията в Европа”

Ще вали почти в цялата страна

Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Министър Московски откри модерната влакова линия до Турция и Гърция

Модернизацията на линията от Пловдив до гръцката и турската граници започва преди повече от 10 години и най-накрая се завършва, съобщи транспортният министър Ивайло Московски по време на официалното откриване на жп отсечките Димитровград – Симеоновград, Любимец – гръцка граница и жп гара Любимец, които са част от проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай – Свиленград“, предаде “Фокус”.

На откриването специални гости бяха министър-председателят Бойко Борисов, заместник-министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев и Валери Борисов, представители на местната и централната власт и др.

Московски коментира, че до няколко седмици се очаква да бъде завършено и направлението от гр. Пловдив до гр. Септември и ще остане да бъде реализиран участъкът до София и границата ни със Сърбия.

„Без да има политическа стабилност и подкрепа от всички институции, включително общини и кметове, бъдете сигурни, че това няма да може да се реализира“, каза министърът. Той добави, че ще се направи всичко възможно, освен новата инфраструктура, до няколко години да има и нови влакове, които да се движат по нея.

Министърът посочи, че има проектна готовност и за жп проектите в Северна България.

„На идеен проект имаме готовност за отсечките Мездра – Горна Оряховица, Русе – Варна, Видин – София“.

„За новия програмен период нашата цел е довършването на започнатите жп направления“, каза Московски, „До няколко години от Сърбия до Турция, Гърция и до пристанище Бургас товарите ще пътуват по изцяло обновени трасета, позволяващи бързо и сигурно пътуване“.

„Жп гара Любимец беше в окаяно състояние, когато за пръв път дойдох тук. Няколко години труд и мисля, че всички вие намирате разликата“, каза министър-председателят по време на откриването.

Той допълни още, че градовете от региона – Любимец, Свиленград, Харманли и Димитровград вече са на минути път един от друг, независимо дали по магистрала или с влак. Кметът на град Любимец Анастас Анастасов благодари на екипа на министър Московски и каза, че това е първият ремонт на жп гарата от 143 години до сега.

Премиерът Бойко Борисов и министър Ивайло Московски пътуваха по изцяло обновеното трасе от гр. Любимец до гр. Свиленград. Локомотивът, който беше управляван лично от министър-председателя, разви скорост от 205 км/ч.

Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай – Свиленград“ е на обща стойност 424 млн. лв. и се финансира от Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. С реализирането на проекта се повишава скоростта по железопътната линия до 160 км/ч за пътнически влакове, 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове и 120 км/ч за товарни влакове. В рамките на проекта се обновяват всички жп гари, попадащи в обхвата му – Димитровград, Симеоновград, Нова Надежда, Харманли, Любимец, Свиленград.

Изграждат се контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.