Премиерът Борисов свиква Съвет по сигурността

Испанските власти издадоха нова заповед за арест на Карлес Пучдемон

Осъдиха футболист от Сандански за отвличане

Роми нападнаха ученичка на пазара в Благоевград

Земетресение разлюля Южна Гърция Трусът е бил с магнитуд от 3,9 по скалата на Рихтер

Министерство на енергетиката провери подготовката на ЕРП Север за зимата

А1 стартира свое мобилно приложение за следене на спортни резултати

Установени са 104 трошки да гният по улиците на Велико Търново Премахнати са общо 7 излезли от употреба возила през тази година

Вижте как минувачи спасиха 4 човека от паднал в реката автомобил (ВИДЕО)

Откриха диво прасе с африканска чума в района на Асеновград

Трима учени спечелиха Нобел за икономика – за облекчаване на глобалната бедност

52 деца с постижения в науката, изкуството и спорта с общински стипендии в Търговище

Шуменец плаши радио с бомба заради сръбска музика

Англичанин е починал в София след употреба на наркотици

Китай пуска 488 милиона пропагандни публикации в интернет годишно

снимка: pixabay.com

Китайското правителство генерира близо 490 милиона публикации на година в социалните мрежи, с което цели да отенеме вниманието на населението от критики и съмнения в управлението. Това се твърди в проучване, проведено от Харвард, предава The Guardian.

В Китай отдавна се спекулира относно меродавността на множество публикации в интернет, възхваляващи властта. Зад тях вероятно стои така нареченета „50-центова партия“, получила името си заради цената на услугите, които предлагат – 50 цента на публикация. Това са всъщност обикновени наемници, на които се смята, че правителството плаща, за да пишат в интернет.

Но според последния Харвардски доклад, те всъщност не са обикновени граждани, а служители на властта. Анализ на близо 43 800 публикации сочи, че 99,3% от тях са дело на правителствени работници, които служат в над 200 агенции, в т.ч. данъчни, социална сигурност и човешки ресурси.

Изследователите смятат, че коментарите най-често са публикувани по много наведнъж, и то по време на събития като срещи на комунистическата партия, национални празници или кризи в политиката.

Така например, хиляди съобщения, подкрепящи Пекин, са били публикувани след свирепи етнически размирици в западната провинция Ксинджан през юни 2013.

Въпреки внушителното количество публикации, авторите им рядко се ангажират с виртуални дебати, казват специалистите, провели изследването.

„Те не се опитват да защитават правителството, властите или тяхната политика, независимо от нападките. Всъщност те [авторите], изобщо избягват противоречивите теми.“, казват авторите на доклада.

„Повечето постове имат за цел просто да възхвалят и да доведат до позитивни дискусии и разговори, което смятаме, че е стратегия, имаща за цел да разсее и пренасочи вниманието на хората от нестихващите критики и проблеми.“

Обяснението, според изследователите е, че „разсейването е интелигентна стратегия в контрола на информацията.“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.