Рекламният бизнес с 19% по-висок оборот

Производството на филми и ТВ предавания са се увеличили с 28%

Близо 19% по-висок оборот са регистрирали фирмите, работещи в областта “Рекламна дейност и проучване на пазари”. Това показват данни на Националния статистически институт за първото тримесечие на 2016 г. спрямо същия период на миналата година.

В сектора е включена работата по създаване и реализиране на рекламни кампании, публикуване на реклами в печатни издания, както и реклами, излъчвани от електронните и други медии, дизайн и изработване на рекламни дисплеи и места за реклама.

Според НСИ най-голямо увеличение на оборота (63,1%) имат компаниите, занимаващи се с административни офис дейности и друго спомагателно обслужване на бизнеса. Следват дейностите, свързани с производството на филми и ТВ предавания, при които е отчетен 28 на сто ръст.

Увеличение над 25% на годишна база има и при фирмите за информационни услуги. Сектор “Създаване и разпространение на информация и творчески продукти” отчита 9,2% общ ръст на оборота през първото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на миналата година.

Националната статистика отчита най-голям спад в оборота на годишна база при фирми в сектора “Архитектурни и инженерни дейности, технически изпитвания и анализи” - 9,5%.

Коментари

Задължително поле