Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Kорнелия Нинова: Борисов да не се крие зад полите на Гинка и Теменужка Гинка да дойде в парламента и да обясни как стана собственик на ЧЕЗ, поиска лидерът на БСП

ЕС реже парите за земеделие и Кохезионната политика

Туск за Брекзит: Позицията на Великобритания е чиста илюзия

Десетки убити и ранени при атентат с две коли бомби в Могадишу

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото

Омбудсманът Мая Манолова: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

Двоен стандарт за „Зелените“ допуска МОСВ

Двоен стандарт допуска Министерството на околната среда и водите при решения на казуси, в които има интерес групичката организации, обединени в коалицията „За да остане природа в България“. Това показа проверка на „Труд“ по случая с оценката върху въздействието на околната среда (ОВОС) за проекта „Модернизация на железопътна линия Радомир – Кулата по Вариант F (комбиниран)“.

Екологичната оценка в частта „Биоразнообразие“ е представена пред Висшия експертен екологичен съвет от бившия заместник-председател на партия „Зелените“ Андрей Ковачев. Той е сред активистите на коалицията „За да остане природа в България“. Именно част от организациите в нея като Българското дружество за защита на птиците, сдружение „За земята“ и Института за зелена политика започнаха активна кампания срещу един от идейните проекти за лот 3.2 на автомагистрала „Струма“.

Става дума за варианта, който е най-безопасен и доказано изгоден финансово. Според него през Кресненското дефиле аутобанът трябва да премине чрез наземен път къси тунели и виадукти. „Зелените“ се обявиха за варианта на 15,2-километров тунел, чиято реализация струва над 1 милиард евро. Въпреки категоричните аргументи на представители на властта и доказани експерти от българския бизнес еколозите пратиха оплакване до Постоянния комитет на Бернската конвенция в Страсбург – органа, който следи за спазването на екологичните норми в Европа.

Комитетът заседава в края на миналата година и реши, че ще наблюдава казуса със АМ „Струма“, но засега няма да взема отношение по него. В същото време се появи друг казус.

Този месец Министерството на околната среда и водите прие ОВОС на проекта за жп линията Радомир – Кулата. Той е одобрен с решение на ресорния министър Ивелина Василева.

Пред ВЕС вариантът в частта „Биоразнообразие“ е представен от Андрей Ковачев,съобщиха източници на „Труд“, присъствали на заседанието. Констатацията е, че „предложените варианти на трасе за жп линията пресичат защитени територии и преминават в близост до тях, както и през защитени зони от мрежата „Натура 2000“.Дадени са и примери – участък номер 3 „Благоевград – Сандански“ минава през резервата „Тисата“ и през защитената местност Кресненското дефиле. В участък номер 2 Дупница – Благоевград жп линията пресича защитена местност Бобошево и минава близо до Скрино и Кочериново. И така нататък.

Предложените варианти, които Андрей Ковачев защитава, са подобни на тези, които зелените отхвърлят за АМ „Струма“ – става въпрос за няколко километра къси тунели, през които ще минават влаковете, както и мостове. И докато МОСВ се съобразява с исканията на псевдоеколозите и не смее да работи активно по варианта за аутобана, те приемат техните аргументи, прокарани от Ковачев за жп линията.

В оценката е записано, че въпросният проект няма да наруши значително местообитанията на защитените видове като птици, мечки, вълци и други, които живеят в защитените местности.

Ако имало някакво негативно влияние, то щяло да бъде временно.

Друг интересен факт – фирмата, която е изготвила ОВОС на проекта, е ПОВВИК – това е дружество, собственост на финландски граждани, а у нас само се представлява от българи. Това е поредният път, когато хора на зелените прокарват интересите на чужди компании у нас. Припомняме, че прекратеният идеен проект за 15.2-километровия тунел бе възложен на консорциум с швейцарско участие именно с лобирането на „еколозите“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.