Колко дни максимално може да се работи без прекъсване

Съдът разпита свидетели по делото за клевета между Бойко Борисов и Корнелия Нинова

Задържаха над 25 000 къса контрабандни цигари при три проверки на МП Капитан Андреево

Арнаудова: Започва проверка по сигнала на ГЕРБ срещу Таско Ерменков заради публикацията му, че водата в София е отровна

На 24 май връчват наградите “Стара Загора” и “Млада Загора”

Мадрид блокира новия състав на каталунското правителство

Прокуратурата повдигна обвинение на военния, убил с нож полицай заради жена

6-годишно българче, чиито родители бяха убити в Кейптаун, се прибра в България

“Пътна полиция” ще снима кортежите от абитуриенти

Сирийската армия отново е установила пълен контрол над столицата Дамаск и околностите

Астрономи откриха доказателство за съществуването на девета планета в Слънчевата система

Турция осъди 104 души на доживотен затвор при строг режим заради опита за преврат

Борисов нареди на Горанов и Ананиев да изготвят механизъм за изплащане на заплатите в болниците в Ловеч и Враца

Майк Помпейо: САЩ ще засилят финансовия натиск срещу Иран с „най-тежките санкции в историята“

Гръцките власти повдигнаха обвинения срещу четирима души за нападението срещу кмета на Солун

Швейцария открива най-дългия железопътен тунел в света

1 юни е денят, в който Швейцария ще пререже лентата на най-дългия и най-дълбок железопътен тунел в света, предаде БТВ.

Тунелът „Готард“ минава под планинската верига Сен Готард в централната част на Швейцария, има два ръкава и е дълъг е 57,1 км.

Досегашният световен рекорд принадлежи на 53,9-километровия японски тунел „Сейкан“, който свързва основния остров Хоншу със северния остров Хокайдо.

Строителството на тунела „Готард“ продължи 17 години – с една по-малко от планираното. Решението за построяването му бе взето в края на 1998 г. на референдум, при който близо 64% от гласоподавателите подкрепиха плана.

При строежа инженерите трябваше да преминат през 73 вида скали, изкопани са повече от 28 милиона тона камък. Девет работници починаха.

Построяването му струва 12,2 млрд. швейцарски франка (12,5 млрд. долара), а цената на целия проект, включително допълнителните тунели и железопътната инфраструктура, ще достигне 23 млрд. франка, след като дейностите бъдат завършени през 2020 г.

Проектът е финансиран от приходи от ДДС и акцизи на горива, от пътни такси за тежкотоварни автомобили и държавни заеми.

Редовни жп превози се очаква да започнат малко преди Коледа. Планира се до тогава през тунела да бъдат направени около 3000 изпитателни курса.

Новата връзка ще съкрати пътуването между немскоезичния Цюрих и италоезичния Лугано до близо два часа, спестявайки около 45 минути от времето, необходимо сега. Това е голямо подобрение в страна, чиито граждани изминават с влак средно 2300 км годишно.

Икономическите последици също се очаква да бъдат значителни. През новия тунел ще могат да преминават 260 товарна влака дневно. Освен това ще се намали броят на тировете, преминаващи през планината, защото товарите ще използват железопътния маршрут.

През тунела ще минават и 65 пътнически влака на ден. Пътуването ще им отнема 17 минути.

Първият влак, който ще влезе в тунела на 1 юни, няма да превозва политици или знаменитости, а стотици обикновени граждани, спечелили лотария. Планира се той да бъде последван от влак, превозващ политически лидери от Швейцария и чужбина, като сред гостите се очакват германския канцлер Ангела Меркел и италианския премиер Матео Ренци.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.