Вицепрезидентът Йотова: Сега е моментът за анекс към споразумението с Македония

Политолог: Управляващите в Полша са виновни за атмосферата, довела до убийството на кмета на Гданск

Съветник на Белия дом отхвърли информациите за пробив в търговските преговори с Китай

Министър Петя Аврамова: Изграждането на магистрала „Хемус“ е необратим процес

Две катастрофи с луксозни автомобили на столичния бул. „България“

Снимка на яйце детронира Кайли Дженър в инстаграм

Реставрираха второ знаково сграфито пано във Велико Търново Монументалната творба е на Григор Спиридонов от 1974 година

Пожар обхвана три къщи в центъра на Габрово

Над 2 мил. протестиращи ще залеят утре Атина

Сградата на Община Стара Загора ще бъде санирана с европейски средства

Жесток побой заради неприличен жест на оживен булевард във Варна

Интензивен е трафикът на „Капитан Андреево“

Иманяри два века търсят златото на Вълчан воевода Край Ропотамо лилиите не са единственото съкровище

Ало-измамници примамват с обещания за интервю по телевизията

И италианският град Матера става официално Европейска столица на културата

Планета, която би могла да поддържа човешки живот, откриха учени

снимка: wikipedia.org

Учени откриха нова екзопланета, която би могла да поддържа човешки живот. Небесното тяло се нарича Кеплер-62ф и е на 1200 светлинни години от Земята, предават световните агенции.

Това, което прави планетата пригодна за човешки живот е нейната отдалеченост от звездата, което обикаля. Подходящото разстояние кара астрономите да вярват, че тя притежава необходимата комбинация от твърда, камениста повърхност и течни океани. Планетата също така е с около 40% по-голяма от Земята, пише научното издание „Сайънс алърт“.

Екзопланетата Кеплер-62ф носи името на мисията на НАСА „Кеплер“, която я открива през 2013 г. Тя обаче е открита като възможна за човешки живот след скорошни проучвания, проведени в университета в Калифорния, които разглеждат по-подробно орбитата на небесното тяло и вида атмосфера, която то може да има.

След изследванията, американските учени са установили, че планетата е малко по-далеч от своята звезда, отколкото сме ние от нашата. Това означава, че атмосферата ще се нуждае от повече въглероден диоксид, за да поддържа необходимата температура, при която океаните са в течно състояние.

Въпреки, че заради своята отдалеченост наблюдението на атмосферата на планетата е невъзможно, на базата на компютърни симулации учените са установили, че съществуват множество атмосферни съединения, които позволяват повърхността да се затопли достатъчно, за да има течна вода на нея.

„Това я прави силен кандидат за обитаема планета“, посочва Аомава Шилдс, водещ изследовател в проучването. За да може да има течна вода на повърхността на планетата е необходим толкова много въглероден диоксид, че атмосферата би била три до пет пъти по-гъста от тази на Земята.

В момента само няколко десетки екзопланети (от открити досега около 2300) се намират в т. нар. „обитаема зона“ около своите слънца, където е възможно да бъде поддържан живот