Михаил Попов: С усилията на всеки един от състава на Сухопътните войски затвърдихме постигнатите способности

Емил Караниколов: Продължават да намаляват чуждестранните инвестиции у нас

Разбиха мрежа за криптовалута на българката Ружа Спецпрокуратурата, ГДБОП и ДАНС включени в акция на Европол по разследване на международна група за пране на пари

„Алтернатива за Германия“ иска наказания за бежанците, криещи възрастта си

Актьорът Майкъл Дъглас беше обвинен в сексуален тормоз

Удостоиха със златен почетен знак съдия в Търново Поликсена Георгиева, след 40 г. стаж, напуска Апелативния съд в старата столица поради пенсиониране

Еманюел Макрон обеща увеличение на разходите за отбрана

Комисия по безопасност на движението в Благоевград с редица мерки за повишаване сигурността на пътя

Празнуваха бабинден с водосвет и ритуално миене на ръцете на лекарите в Дебелец На тържеството присъства 73-годишната Ана Тошева, която се слави като най-опитната акушерка

Франция отхвърли британска идея за мост през Ламанша

Учреден е Съветът на учените към министъра на околната среда и водите

Чешкият парламент свали депутатския имунитет на премиера Андрей Бабиш

Кое име липсва в разследването на bTV за детските градини? Лидер на „Да, България!“ записал децата си в детска градина в нарушение на правилата, партията се отплаща с подкрепа на Мариана Иванова

Николина Ангелкова: Над 61% от чуждестранните туристи у нас идват от страните от ЕС

Горещини в Австралия взеха жертви

Планета, която би могла да поддържа човешки живот, откриха учени

снимка: wikipedia.org

Учени откриха нова екзопланета, която би могла да поддържа човешки живот. Небесното тяло се нарича Кеплер-62ф и е на 1200 светлинни години от Земята, предават световните агенции.

Това, което прави планетата пригодна за човешки живот е нейната отдалеченост от звездата, което обикаля. Подходящото разстояние кара астрономите да вярват, че тя притежава необходимата комбинация от твърда, камениста повърхност и течни океани. Планетата също така е с около 40% по-голяма от Земята, пише научното издание „Сайънс алърт“.

Екзопланетата Кеплер-62ф носи името на мисията на НАСА „Кеплер“, която я открива през 2013 г. Тя обаче е открита като възможна за човешки живот след скорошни проучвания, проведени в университета в Калифорния, които разглеждат по-подробно орбитата на небесното тяло и вида атмосфера, която то може да има.

След изследванията, американските учени са установили, че планетата е малко по-далеч от своята звезда, отколкото сме ние от нашата. Това означава, че атмосферата ще се нуждае от повече въглероден диоксид, за да поддържа необходимата температура, при която океаните са в течно състояние.

Въпреки, че заради своята отдалеченост наблюдението на атмосферата на планетата е невъзможно, на базата на компютърни симулации учените са установили, че съществуват множество атмосферни съединения, които позволяват повърхността да се затопли достатъчно, за да има течна вода на нея.

„Това я прави силен кандидат за обитаема планета“, посочва Аомава Шилдс, водещ изследовател в проучването. За да може да има течна вода на повърхността на планетата е необходим толкова много въглероден диоксид, че атмосферата би била три до пет пъти по-гъста от тази на Земята.

В момента само няколко десетки екзопланети (от открити досега около 2300) се намират в т. нар. „обитаема зона“ около своите слънца, където е възможно да бъде поддържан живот