Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Масаж и парфюм за пътниците

През 2009 г. излезе първото поколение Peugeot 3008 – компактен ван с гени на SUV. Втората генерация на модела ще бъде пусната в края на годината и представлява компактен SUV с гени на ван. Конструкторите са направили (почти) пълна промяна в същността на автомобила, за да се откликне на очакванията и изискванията на купувачите. А през последните години пазарът е гладен много повече за SUV-ове, отколкото за ванове. Новото Peugeot 3008 става сериозен конкурент на основните играчи в този сегмент като Nissan Qashqai и VW Tiguan.

За френския производител това е твърде важен модел – не само защото е първият изцяло разработен под надзора на настоящия шеф на компанията Максим Пика, но и защото се очаква да реализира големи пазарни обеми. За целта второто поколение Peugeot 3008 е построено върху новата платформа EMP2. В резултат каросерията е пораснала на дължина до 4,45 м, което е с 9 см повече от досега. Вместимостта на багажника е увеличена от 432 на 520 л, като при сгъване на задните облегалки достига 1580 л и се получава равен под. В същото време теглото е чувствително намалено с около 100 кг до 1325 кг в най-леката версия. Към междуосното разстояние са добавени 6,2 см и то вече е 2,68 м, а това означава повече място за пътниците на задната седалка. Peugeot може да се похвали с най-голямото интериорно пространство в сегмента. Облегалката на предното място до шофьора се сгъва и позволява транспортирането на предмети с дължина 3 м.

Оптималното съчетание на конструкция, тегло и размери улеснява задачата на двигателите. Peugeot 3008 може да пътува икономично благодарение и на аеродинамичния си дизайн, и на ниския коефициент на челно съпротивление. Всички бензинови мотори в гамата са водещи в сегмента по отношение на мощността и ниските нива на отделяния въглероден диоксид. Предлагат се два бензинови и четири дизелови двигателя. Бензиновите турбо агрегати са 1,2 PureTech (130 к.с.) и 1,6 THP (165 к.с.), като при първия 6-степенната автоматична трансмисия е опция, а при втория е стандарт. Дизеловите мотори BlueHDi имат обем 1,6 л (100 и 120 к.с.) и 2,0 л (150 и 180 к.с.). Производителят все още не е обявил официални данни за консумация на гориво, но в останалите модели на Peugeot и бензиновите PureTech мотори, и дизеловите BlueHDi се отличават с голяма пестеливост и енергична работа. Система за задвижване на четирите колела засега не фигурира в гамата на Peugeot 3008. Французите отново ще компенсират нейното отсъствие с електронни програми и системи за подобряване на стабилността и сцеплението на задвижващите предни колела върху хлъзгави настилки. Убедителната победа на марката в най-тежкото офроуд рали „Дакар” тази година показа, че и без 4х4 един автомобил може да се справя повече от успешно с тежки терени. И да не забравяме, че много малък процент от купувачите на SUV модели излизат извън асфалта и в действителност се нуждаят от повишена проходимост. За такива редки случаи решението на Peugeot е познатата досега, но усъвършенствана система Advanced Grip Control с режими за подобряване сцеплението на пет нива – стандартно, сняг, офроуд, пясък и с изключена стабилизираща програма ESP. Специалните 18-инчови гуми са предназначени за кал и сняг, а в оборудването се появява и нов асистент за спускане по наклон, който поддържа движение с много ниска скорост (3 км/ч).

Не всеки нов модел се нуждае от 4х4, но няма шанс за успех без най-новите системи за сигурност, свързаност и развлечение, както и от модерен и красив дизайн. Peugeot 3008 изглежда като самоуверен SUV с мощна предница, висока пътническа клетка, увеличен просвет, големи колела, рейки на покрива, предпазни компоненти по броните, вратите и калниците. Просторният салон е обзаведен луксозно, предните седалки могат да бъдат масажиращи, предлага се голям панорамен покрив с щора и осветени релси. Откроява се футуристичното табло с контролен 12,3-инчов дисплей над волана. Водачът сам конфигурира графиката и задава данните, които иска да бъдат изобразявани на него. Самият волан е по-компактен и с променен дизайн, за да бъде по-лесен за хващане, да не отнема място и да позволява добра видимост. Централно разположеният 8-инчов сензорен екран се управлява като таблет и е придружен от шест елегантни лостчета, подобни на клавиши от пиано. Те дават директен достъп до основните функции за контрол – радио, климатик, навигация, параметри на автомобила, телефон, мобилни приложения. Чрез превключвател водачът може да настройва в зависимост от желанието и настроението си яркостта на осветлението и цвета на екраните, настройките на музикалния еквалайзер, програмата на масажиращите седалки и дори аромата във въздуха, защото в купето е инсталиран дифузер с три вида парфюм. Тези галещи сетивата глезотии се допълват от практични електронни помощници като аварийна спирачка, автоматични и адаптивни дълги светлини, предупреждения за умора и напускане на лентата, за разпознаване на пътните знаци, адаптивен круиз контрол, следене на мъртвата зона на сигурност.

Електрическа тротинетка в багажника

Електрическият скутер Е-Kick е разработен от дизайнерската лаборатория на Peugeot съвместно с швейцарския производител на тротинетки Micro. Моделът ще бъде лансиран през есента заедно с новото Peugeot 3008 на парижкия автосалон.

Скутерчето може да бъде инсталирано в специално легло в багажника на колата и по време на движение да зарежда електрическата си батерия от ел. системата на автомобила. С пълна батерия, тежащата само 8,5 кг, тротинетката изминава до 12 км със скорост до 25 км/ч. Това е алтернативно средство за придвижване на собственика на Peugeot 3008 в зони, в които не се допускат леки коли или трафикът е изключително натоварен. Водачът може да остави своя автомобил на паркинг и след това да стигне до крайната си точка на две колела, като в същото време изразходва някоя друга калория. Скутерчето се зарежда и от домакински контакт за около час, в случай че собственикът иска винаги да разполага с ток и да не се поти, като работи с краката, за да задвижва тротинетката.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.