Масаж и парфюм за пътниците

През 2009 г. излезе първото поколение Peugeot 3008 - компактен ван с гени на SUV. Втората генерация на модела ще бъде пусната в края на годината и представлява компактен SUV с гени на ван. Конструкторите са направили (почти) пълна промяна в същността на автомобила, за да се откликне на очакванията и изискванията на купувачите. А през последните години пазарът е гладен много повече за SUV-ове, отколкото за ванове. Новото Peugeot 3008 става сериозен конкурент на основните играчи в този сегмент като Nissan Qashqai и VW Tiguan.

За френския производител това е твърде важен модел - не само защото е първият изцяло разработен под надзора на настоящия шеф на компанията Максим Пика, но и защото се очаква да реализира големи пазарни обеми. За целта второто поколение Peugeot 3008 е построено върху новата платформа EMP2. В резултат каросерията е пораснала на дължина до 4,45 м, което е с 9 см повече от досега. Вместимостта на багажника е увеличена от 432 на 520 л, като при сгъване на задните облегалки достига 1580 л и се получава равен под. В същото време теглото е чувствително намалено с около 100 кг до 1325 кг в най-леката версия. Към междуосното разстояние са добавени 6,2 см и то вече е 2,68 м, а това означава повече място за пътниците на задната седалка. Peugeot може да се похвали с най-голямото интериорно пространство в сегмента. Облегалката на предното място до шофьора се сгъва и позволява транспортирането на предмети с дължина 3 м.

Оптималното съчетание на конструкция, тегло и размери улеснява задачата на двигателите. Peugeot 3008 може да пътува икономично благодарение и на аеродинамичния си дизайн, и на ниския коефициент на челно съпротивление. Всички бензинови мотори в гамата са водещи в сегмента по отношение на мощността и ниските нива на отделяния въглероден диоксид. Предлагат се два бензинови и четири дизелови двигателя. Бензиновите турбо агрегати са 1,2 PureTech (130 к.с.) и 1,6 THP (165 к.с.), като при първия 6-степенната автоматична трансмисия е опция, а при втория е стандарт. Дизеловите мотори BlueHDi имат обем 1,6 л (100 и 120 к.с.) и 2,0 л (150 и 180 к.с.). Производителят все още не е обявил официални данни за консумация на гориво, но в останалите модели на Peugeot и бензиновите PureTech мотори, и дизеловите BlueHDi се отличават с голяма пестеливост и енергична работа. Система за задвижване на четирите колела засега не фигурира в гамата на Peugeot 3008. Французите отново ще компенсират нейното отсъствие с електронни програми и системи за подобряване на стабилността и сцеплението на задвижващите предни колела върху хлъзгави настилки. Убедителната победа на марката в най-тежкото офроуд рали „Дакар” тази година показа, че и без 4х4 един автомобил може да се справя повече от успешно с тежки терени. И да не забравяме, че много малък процент от купувачите на SUV модели излизат извън асфалта и в действителност се нуждаят от повишена проходимост. За такива редки случаи решението на Peugeot е познатата досега, но усъвършенствана система Advanced Grip Control с режими за подобряване сцеплението на пет нива - стандартно, сняг, офроуд, пясък и с изключена стабилизираща програма ESP. Специалните 18-инчови гуми са предназначени за кал и сняг, а в оборудването се появява и нов асистент за спускане по наклон, който поддържа движение с много ниска скорост (3 км/ч).

Не всеки нов модел се нуждае от 4х4, но няма шанс за успех без най-новите системи за сигурност, свързаност и развлечение, както и от модерен и красив дизайн. Peugeot 3008 изглежда като самоуверен SUV с мощна предница, висока пътническа клетка, увеличен просвет, големи колела, рейки на покрива, предпазни компоненти по броните, вратите и калниците. Просторният салон е обзаведен луксозно, предните седалки могат да бъдат масажиращи, предлага се голям панорамен покрив с щора и осветени релси. Откроява се футуристичното табло с контролен 12,3-инчов дисплей над волана. Водачът сам конфигурира графиката и задава данните, които иска да бъдат изобразявани на него. Самият волан е по-компактен и с променен дизайн, за да бъде по-лесен за хващане, да не отнема място и да позволява добра видимост. Централно разположеният 8-инчов сензорен екран се управлява като таблет и е придружен от шест елегантни лостчета, подобни на клавиши от пиано. Те дават директен достъп до основните функции за контрол - радио, климатик, навигация, параметри на автомобила, телефон, мобилни приложения. Чрез превключвател водачът може да настройва в зависимост от желанието и настроението си яркостта на осветлението и цвета на екраните, настройките на музикалния еквалайзер, програмата на масажиращите седалки и дори аромата във въздуха, защото в купето е инсталиран дифузер с три вида парфюм. Тези галещи сетивата глезотии се допълват от практични електронни помощници като аварийна спирачка, автоматични и адаптивни дълги светлини, предупреждения за умора и напускане на лентата, за разпознаване на пътните знаци, адаптивен круиз контрол, следене на мъртвата зона на сигурност.

Електрическа тротинетка в багажника

Електрическият скутер Е-Kick е разработен от дизайнерската лаборатория на Peugeot съвместно с швейцарския производител на тротинетки Micro. Моделът ще бъде лансиран през есента заедно с новото Peugeot 3008 на парижкия автосалон.

Скутерчето може да бъде инсталирано в специално легло в багажника на колата и по време на движение да зарежда електрическата си батерия от ел. системата на автомобила. С пълна батерия, тежащата само 8,5 кг, тротинетката изминава до 12 км със скорост до 25 км/ч. Това е алтернативно средство за придвижване на собственика на Peugeot 3008 в зони, в които не се допускат леки коли или трафикът е изключително натоварен. Водачът може да остави своя автомобил на паркинг и след това да стигне до крайната си точка на две колела, като в същото време изразходва някоя друга калория. Скутерчето се зарежда и от домакински контакт за около час, в случай че собственикът иска винаги да разполага с ток и да не се поти, като работи с краката, за да задвижва тротинетката.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили