ГЕРБ внесоха сигнал в прокуратурата срещу Таско Ерменков – за тероризъм

Откриха намушкан пиян младеж в Търново, издирват извършителя

Баба Янка от Разлог навърши 100 години

Японски алпинист загина при осмия си опит да покори Еверест

Варна се сдоби със “Спирки за разкази”

По-малко от половината читалища имат компютри с интернет

Задържаха военния, намушкал 45-годишния мъж в Пловдив

Шеф на “Левски”: Името на Георги Аспарухов отваря врати

Членове на Задругата за чиста храна се кооперират при производството на изделия Инициативите на организацията вече се подкрепят от Министерствата на земеделието и образованието

Двама души са загинали при катастрофа на пътнически автобус в Западна Турция

Мъж катастрофира в двор на болницата в Добрич след инфаркт, умира на място

Боил Банов: Културата е жива и продължава да ражда велики умове и таланти

Хилари Клинтън донесе ушанка на церемония по дипломиране в прочутия Йейлски университет (ВИДЕО)

Йорданка Фандъкова: Утре ще бъде пуснато движението по локалните платна на Северната тангента

Земетресение с магнитуд 4 по Рихтер е регистрирано в Югоизточна Турция

Изпреварихме американците с коли за Гинес (обзор)

България влезе в рекордите на „Гинес“ с уникално постижение. На новопостроената Северна скоростна тангента на Околовръстния път в София се събра най-дългата колона автомобили с марка Ford. Официално бяха регистрирани 1527 коли в грандиозното събитие, а още няколкостотин минаха без регистрация. Общо над 2300 превозни средства образуваха най-дългия автопарад.

“Ще го разцепим този рекорд два пъти”, пророчески каза на баща си един първолак, докато броеше превозните средства в исполинската едномаркова автоколона. Малчуганът (почти) позна. Предишното най-добро постижение, поставено през 2014 г. в Северна Америка, бе 829 автомобила Ford. Българите задминаха американците с пълна газ за този рекорд и показаха, че могат да бъдат толерантни, търпеливи и приятелски настроени в обстановка, която им е втръснала до гуша в големите градове – задръстванията. Защото такова гигантско задръстване на Околовръстния път не е имало и едва ли ще има. Още от ранни зори най-нетърпеливите собственици на коли Ford започнаха да се стичат към специалната отсечка за рекорда и се извиха невиждани опашки. Полицаи и стюарди насочваха стотиците превозни средства и организираха движението. Участниците в рекордния опит посветиха почивния си ден доброволно на каузата, прекарвайки часове под слънцето на топлия асфалт и очаквайки кротко да дойде техният ред да преминат по специалната отсечка. Организаторите от официалния вносител на марката “Мото-Пфое” бяха предвидили напитки и храна, както и много награди. Но огромното стълпотворение надмина най-смелите им очаквания и повечето хора останаха край колите си и не се включиха в забавната част от събитието.

В името на рекорда на стартовата линия всички коли преминаваха в колона една след друга и се движиха така в продължение на 2 мили (3,2 км) под зоркия контрол на комисарите от „Гинес“. Край тях преминаха автомобили от различни епохи и кътчета на България. Малки градски модели, джипове, лимузини, пикапи, микробуси, камиони – всички до една с емблема със син овал и фамилното име на Хенри Форд. Основателят на американската компания сигурно се е усмихвал от небето на това събитие, защото в началото на миналия век той дава на човечеството първата лека кола на достъпна цена с легендарния модел Ford T. Така се осъществява една мечта на обикновените хора – да се качат на собствен автомобил. А как са пътували щастливците от онова време, усети вицепремиерът Лиляна Павлова, която се повози във Ford A от 1928 г. Освен нея на стартовия пункт се появиха транспортният министър Ивайло Московски и премиерът Бойко Борисов, който си поприказва с автомобилните маниаци и официално откри рекордния опит. Успех на участниците пожелаха Филип Пфое – собственик на “Мото-Пфое”, заместник-посланикът на САЩ у нас Мартина Стронг и съдията от „Гинес“ – Лена Кулман. След стартовия сигнал четирикратният рали шампион Крум Дончев с новия Ford Mustang поведе колоната, съставена от нови, стари и още по-стари коли. Годината на производство и навъртените километри нямаха значение, пред рекорда всички са равни.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.